حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قیمت شاسی بلند جدید چینی برای بازار ایران مشخص شد: مکث تیارا تلاش ۱.۲ میلیاردی مکث موتور

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار داخلی، حتما بخوانید، خودرو

مکث موتور پس از معرفی شاسی بلند جدید خانوادگی ۷ نقره خود، حالا قیمت نهایی تجاری آن را برای بازار خودرو ایران اعلام می کند. بله، قیمت شاسی بلند جدید چینی برای بازار ایران مشخص شده و مکث تیارا تلاش ۱.۲ میلیاردی مکث موتور است که باید ببیند چطور می تواند جای خود را در بازار پر رقابت این رده قیمتی که عموما برادران چینی دیگر آن حضور دارند، باز کند.

قیمت مکث تیارا چقدر است؟

تیارا مکث موتور در اصل محصولی از شرکت بایک رویژیانگ (Baic-Ruixiang) چین است. شرکت بایک رویژیانگ ابتدا با همکاری بایک موتور و گروه یینژیانگ (Yinxiang) با نام بایک یینژیانگ تأسیس شد اما در سال 2021 اعلام ورشکستگی کرد. پس از این اتفاق بود که شرکت مذکور با یک‌سری اصلاحات ساختاری مجدداً اعلام حیات کرد اما این بار نام خود را به بایک رویژیانگ تغییر داد.

تیارا مکث موتور هم در اصل بایک رویژیانگ X5 است که سال 2021 در چین معرفی شد. این خودرو حالا به مکث موتور آمده است تا پس از پیکاپ کلوت، دومین محصول این خودروساز نوپای ایرانی باشد.

مکث تیارا

مکث تیارا

در بخش مشخصات فنی خودرو تیارا با همان قلب تپنده محبوب خودروسازان چینی یعنی یک موتور 1.5 لیتری توربو روبه‌رو می‌شویم که به یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک از نوع AT متصل است. پیشرانه تیارا مکث موتور قادر است حداکثر قدرت 155 اسب بخار و حداکثر گشتاور 215 نیوتن‌متر را تولید کند.

با مصرف سوخت 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی، این کراس‌اوور خانوادگی به حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت می رسد. در رابطه با شتاب صفرتاصد تیارا مکث موتور انتظار داریم عددی حدود 12 تا 13 ثانیه‌ای را ثبت کند اما چیزی رسمی نیست.

کابین تیارا مکث موتور

کابین تیارا مکث موتور

در لیست آپشن های ماشین تیارا به موارد زیر می توان اشاره کرد:

۱- کی‌لس استارتر

۲- سقف پانوراما

۳- درب صندوق بار برقی

۴- مالتی‌مدیا با مانیتور 10.25 اینچی لمسی

۵- ماوس کنترلی در کنسول میانی

۶- تهویه مطبوع الکتریکی

۷- دوربین 360 درجه

۸- دوربین ثبت وقایع

۹- تنظیم برقی صندلی راننده

۱۰- گرم‌کن صندلی‌های جلو

۱۱- سنسور نور

۱۲- سیستم نمایش تصویری نقاط کور

۱۳- کروز کنترل

۱۴- ترمز پارک برقی با اتوهلد

۱۵- حالت رانندگی اسپرت

۱۶- آینه میانی الکتروکرومیک

۱۷- کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)

۱۸- 6 ایربگ و…

مکث تیارا

مکث تیارا

امروز شرکت مکث موتور برای نخستین بار قیمت خودروی جدید تیارا را مشخص کرد. این خودرو توسط شرکت مونتاژکننده خود در ایران با قیمت 1.200.000.000 تومان عرضه خواهد شد. نظر شما درباره قیمت این خودرو چیست؟ فکر می کنید در بازار می تواند رقابت کند؟ چه رقبایی را برای آن متصور هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)