با توجه به جدیدترین گزارش منتشرشده توسط مؤسسه آماری Counterpoint، بهنظر میرسد تقاضا برای گوشیهای هوشمند در اروپا درحال کاهش است. بازار فروش گوشی های هوشمند اروپا در فصل سوم 2022 نسبتبه مدت مشابه سال قبل، 16 درصد کاهش یافته و ناظران بازار میگویند که این مورد عمدتا بهدلیل چالشهای اقتصادی بوده است. در این میان اما، سامسونگ با وجود ضررهای قابلتوجه، کماکان در این سهماهه پیشتازی خود را حفظ کرده و شیائومی نیز با سرمایهگذاری در بازار روسیه، به جایگاه دوم صعود کرده است.
سهم بازار گوشیهای هوشمند سامسونگ در اروپا از 35 درصد در سهماهه سوم 2021 به 33 درصد در سهماهه سوم 2022 کاهش یافته است. این شرکت موفق شد فروش گوشیهای هوشمند را در سهماهه سوم به 13.5 میلیون دستگاه برساند. عرضه آیفونهای اپل نیز 12 درصد کاهش یافته، درحالیکه شیائومی 4 درصد افزایش یافته است تا به دومین تولیدکننده بزرگ گوشیهای هوشمند اروپا پس از سامسونگ تبدیل شود.
طبق تحقیقات Counterpoint، شیائومی و ریلمی سهم بازار خود را در اروپا بهدلیل تمرکز بر روی بازار روسیه بهبود بخشیدهاند. اپل و سامسونگ پس از حمله به اوکراین از بازار روسیه خارج شدند که این مورد به شیائومی و ریلمی اجازه دادد تا از غیبت این شرکتها در این بازار خاص استفاده کنند و درنتیجه سهم خود را در اروپا بهبود بخشند.
علیرغم این تغییرات، سامسونگ با سهم 33 درصدی فروش گوشیهای هوشمند، رهبری اروپا را حفظ کرده است. شیائومی با 23 درصد در جایگاه دوم قرار گرفته و اپل 21 درصد از بازار را در سهماهه سوم 2022 در اختیار دارد. در ادامه ریلمی با 5 و اوپو با 4 درصد، چهارمین و پنجمین تولیدکننده بزرگ اروپا در طول این فصل بودهاند.
ناظران بازار میگویند که اپل میتوانست عملکرد بهتری داشته باشد، اما مشکلات عرضه مربوط به قرنطینه در چین مانع عرضه گستردهتر آیفون 14 در اروپا شد. فروش اپل کمتر از حدانتظار بود، زیرا برخی عرضه سری آیفون 14 تا سهماهه چهارم 2022 بهتعویق افتاد.
نظر شما درباره آمار فروش گوشی هوشمند در اروپا در فصل سوم 2022 چیست؟