حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اوپو با همکاری کوالکام دموی ری تریسینگ اسنپدراگون 8 نسل 2 را به‌نمایش گذاشت

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اوپو، پردازشگرها، کوالکام

کمپانی سامسونگ اولین تراشه موبایل با پشتیبانی از فناوری ردیابی پرتو سخت‌افزاری را در اوایل سال جاری معرفی کرد. Exynos 2200 دارای اولین پردازنده گرافیکی مبتنی‌بر AMD RDNA 2 یعنی Xclipse 920 بود که نه‌تنها ری تریسینگ در موبایل را فعال می‌کرد، بلکه نوید تصاویری همه‌جانبه با کیفیت کنسول را در بازی‌های موبایلی می‌داد. حال، کوالکام و مدیاتک پس از گذشت حدود یک سال و با جدیدترین چیپست پرچمدار خود یعنی Snapdragon 8 Gen 2 و Dimensity 9200، از این ترند پیروی می‌کنند. در جریان رویداد رسمی کوالکام و با مشارکت اوپو، این شرکت‌ها دموی یک بازی را به‌نمایش گذاشتند که به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا تجربیات جدید ری تریسینگ را در دستگاه‌های بهره‌مند از اسنپدراگون 8 نسل 2 ارائه دهند.

دموی ری تریسینگ اسنپدراگون 8 نسل 2

راه‌حل ردیابی پرتو Oppo برای گوشی‌های هوشمند از نسخه اصلاح‌شده PhysRay SDK اختصاصی این شرکت استفاده می‌کند که فناوری ray tracing را قادر می‌سازد «در صحنه‌های پیچیده و در مقیاس بزرگ بازی‌ها در دستگاه‌های تلفن همراه اعمال شود». اوپو در Snapdragon Summit 2022 با استفاده از یک بازی تیراندازی اول‌شخص به نام “Camp Guard”، با بیش از 2000 مدل فیزیکی، 800 هزار مثلث و نزدیک به 100 بافت، قدرت فناوری خود را به‌نمایش گذاشت. این نسخه‌ی نمایشی تعاملی، سایه‌ها و نورهای واقعی را نمایش داده و به حرکت مدل و زاویه دوربین بازیکن واکنش نشان می‌دهد. اوپو ادعا می‌کند که دموی شوتر اول‌شخص این شرکت می‌تواند با رزولوشن 720p با نرخ 60 فریم‌برثانیه به‌مدت نیم ساعت روی دستگاهی با دمای اتاق با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 اجرا شود.

دموی ری تریسینگ اسنپدراگون 8 نسل 2

دموی ری تریسینگ اسنپدراگون 8 نسل 2

اوپو در یک بیانیه مطبوعاتی در مورد راه‌حل جدید ray tracing خود اشاره کرد که با کوالکام بر روی “تست درایور، بهینه‌سازی سایه و توسعه ابزار کامپایلر در صحنه بازی” کار کرده است. این شرکت‌ها همچنین درایورهای PhysRay Engine 2.0 را بهینه‌سازی کردند تا اسنپدراگون 8 نسل 2 جدید بتواند جلوه‌ها و بافت‌های مختلف ردیابی پرتو را ارائه دهد. راه‌حل اوپو همچنین از فناوری Qualcomm Variable Rate Shading (VRS) پشتیبانی کرده که تضمین می‌کند PhysRay Engine 2.0 می‌تواند به‌طور مؤثر بر روی Snapdragon 8 Gen 2 اجرا شود. این فناوری، گرافیک را به‌شدت بهبود بخشیده و درعین‌حال مشکل مصرف انرژی را حل می‌کند.

دموی ری تریسینگ اسنپدراگون 8 نسل 2

دموی ری تریسینگ اسنپدراگون 8 نسل 2

اگرچه PhysRay Engine 2.0 اوپو از یک PhysRay SDK اختصاصی استفاده می‌کند، اما یک راه‌حل کاملاً باز در ردیابی پرتو است که در دسترس همه توسعه‌دهندگان و سازندگان بازی در سراسر جهان قرار دارد. این شرکت معتقد است که سه ویژگی زیر آن را به یک انتخاب عالی برای توسعه‌دهندگان بازی تبدیل می‌کند که به‌دنبال پیاده‌سازی ray tracing بر روی عناوین خود هستند:

راحتی: PhysRay Engine از رندر هیبریدی ردیابی پرتو و شطرنجی پشتیبانی می‌کند. توسعه‌دهندگان بازی می‌توانند ردیابی پرتوهای موبایل Oppo را مستقیماً بدون ایجاد تغییرات شدید در رندرهای سنتی اضافه کنند.

تطبیقی: PhysRay Engine نه‌تنها قادر به تنظیم پویای پیچیدگی و کارایی الگوریتم ردیابی پرتو بر اساس سناریوهای مختلف است، بلکه یک پورت استاندارد را نیز اتخاذ می‌کند. این حالت با هوش مصنوعی یکپارچه شده است و از حسگرهای فیزیکی پشتیبانی می‌کند تا از ردیابی پرتوهای تمام مسیر و سایر اثرات در آینده پشتیبانی کند. توسعه‌دهندگان می‌توانند به‌طور کامل از فناوری ردیابی پرتو در دستگاه‌های تلفن همراه بدون محدودیت استفاده کنند و نتایج منحصربه‌فرد و شگفت‌انگیزتری را تولید کنند.

تعادل: همکاری اوپو با Qualcomm Technologies باعث شده است که PhysRay Engine ازنظر عملکرد و مصرف انرژی متعادل‌تر شود. بر اساس اسنپدراگون 8 نسل 2، موتور PhysRay Oppo بازده ردیابی اشعه خود را تا ضریب 5 افزایش داده است، حجم کاری CPU را به یک‌دهم کاهش داده و تمام بافت های PBR را فعال می‌کند.

نظر شما درباره دموی فناوری ری تریسینگ اسنپدراگون 8 نسل 2 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی