حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ قصد کاهش فروش گوشی های هوشمند خود به‌میزان 13 درصد را دارد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | تجاری، سامسونگ، شایعات

سامسونگ، تولیدکننده پیشرو گوشی های هوشمند در جهان، به‌دلایل متعددی ازجمله مشکل زنجیره تأمین ناشی از COVID-19 و چشم‌انداز کسل‌کننده اقتصادی در چندین کشور، نتوانسته طبق برنامه‌ریزی خود پیش رفته و قصد دارد سال آینده میلادی فروش گوشی های هوشمند خود را به‌میزان 13 درصد کاهش دهد.

کاهش فروش گوشی های هوشمند سامسونگ

ازآنجایی‌که فروش جهانی گوشی‌های هوشمند کاهش یافته است و تقریباً همه شرکت‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، غول فناوری کره‌ای نیز از این موضوع مصون نیست. گزارش جدیدی از Taiwan Economic Daily (ازطریق ITHome) ادعا می‌کند که این شرکت قصد دارد در سال آینده عرضه گوشی‌های هوشمند خود را کاهش دهد.

طبق این گزارش، سامسونگ درنظر دارد فروش گوشی‌های هوشمند خود را در سال 2023 به‌میزان 13 درصد کاهش دهد که تقریباً معادل 30 میلیون دستگاه می‌شود. این امر عمدتاً به‌دلیل کاهش فروش در بازار گوشی‌های هوشمند است؛ به‌همین‌دلیل این شرکت قادر به فروش گوشی‌های هوشمند، آنچنان که برنامه‌ریزی کرده بود، نیست و بازار همچنان شاهد تقاضای ضعیف‌تری است.

درحالی‌که سامسونگ توانست سهم بازار خود را ازنظر عرضه در سه‌ماهه سوم سال جاری در مقایسه با سه‌ماهه قبل افزایش دهد، این شرکت در مقایسه با سال قبل شاهد کاهش کلی حدود هشت درصدی فروش بوده است.

کاهش فروش گوشی های هوشمند سامسونگ

کاهش فروش گوشی های هوشمند سامسونگ

بااین‌حال، این فقط کمپانی سامسونگ نیست که نسبت به وضعیت بازار، روند نزولی داشته است. برخی از تأمین‌کنندگان قطعات گوشی‌های هوشمند، ازجمله Murata مستقر در ژاپن و Yageo مستقر در تایوان، Tongxin Electic و Duntai نیز روند مشابهی دارند.

موراتا، پیشرو در مؤلفه‌های غیرفعال MLCC (خازن‌های سرامیکی چندلایه) که ماژول‌ها و قطعات الکترونیکی را برای آیفون‌های اپل، گوشی‌های هوشمند سامسونگ و سایرین ارائه می‌کند، هشدار داده است که تقاضای گوشی‌های هوشمند در چین، نشانه‌هایی از بهبود را از خود نشان نخواهد داد و همچنان شاهد کاهش فروش در سال آینده خواهیم بود.

Tongxin Electric، تأمین‌کننده قطعات حسگرهای تلفن همراه، نیز بیان کرده که ممکن است به بیش از دو تا سه‌چهارم افت فروش محصولات خود برسد. این شرکت تخمین می‌زند که در سه‌ماهه دوم سال آینده یا در پایان سه‌ماهه سوم، کسب‌وکار مرتبط با این شرکت مجدداً بهبود خواهد یافت.

نظر شما درباره کاهش فروش گوشی های هوشمند سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی