توییتر پس از اینکه با مبلغ هنگفتی توسط ایلان ماسک خریداری شد، گویا افقهای روشنی پیشروی خود دارد و قرار است از آن حالت میکروبلاگی قدیمی که صرفا ابزاری برای اطلاع رسانی محسوب میشد، به یک شبکه اجتماعی پویاتر با محتوایی بهتر تبدیل شود. گویا توییتر به دنبال جذب تولید کنندگان محتوای یوتیوب با ۱۰ درصد سهم پرداختی بیشتر است. با ترنجی همراه باشید.
ایلان ماسک و کارمندان توییتر اولین جلسه خود را از زمان خرید این شبکه اجتماعی برگزار کردند. او کارمندان را تشویق کرده است تا تولید کنندگان محتوای بیشتری را از YouTube جذب نمایند. ماسک ادعا میکند که حاضر است برای جذب آنها سهم دریافتی آنها را ۱۰ درصد افزایش دهد. گویا او محتوای ویدیویی بیشتری در توییتر میخواهد. ماسک در این نشست گفت که توییتر در حال بررسی ظرفیت ویدیوها برای افزایش درآمد است و ممکن است اجازه دهد کاربران ویدیوهای طولانیتری را منتشر کنند. امروزه، بیشتر سازندگان محتوا فقط لینکهای محتوای توییتر را منتشر میکنند و کاربران را به ویدیوهایشان در YouTube یا TikTok و یا دیگر پلتفرمها هدایت میشوند.
ماسک در این رابطه گفته است اگر آنها بتوانند ویدیوهای خود را در توییتر ارسال کنند و حداقل به اندازه یوتیوب درآمد کسب کنند، طبیعتا در توییتر نیز ویدیو ارسال خواهند کرد. اما در حال حاضر، تولیدکنندگان محتوا نمیتوانند ویدیوهای طولانیتری پست کنند و کسب درآمد از آنها به این معنی است که نمیتوانند صورتحسابهای خود را پرداخت کنند. ویدئوها در توییتر در حال حاضر به ۱۴۰ ثانیه محدود شده است. ماسک افزود که این موارد چیزهای فوقالعاده پیچیدهای نیستند، آنها به فناوری بسیار ابتداییتری نیاز دارند و ما قصد کشتن یوتیوب را نداریم، فقط میخواهم بپرسیم آیا واقعا نباید با YouTube رقابت کنیم؟
ایلان ماسک میخواهد ویژگیهای ویدیویی توییتر را ارتقا دهد
در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲، درآمد تبلیغات YouTube از ۷ میلیارد دلار فراتر رفت. در مقایسه، کل درآمد توییتر در سه ماهه دوم تنها ۱.۱۸ میلیارد دلار بود. ماسک از زمان تصاحب توییتر در ۲۷ اکتبر، شروع به کاهش هزینهها، از جمله اخراج هزاران شغل کرده است. روز پنجشنبه، ایلان ماسک به کارکنان باقیمانده گفت که مهم است تا توییتر شروع به پرداخت پول به سازندگان برای استفاده از این پلتفرم کند.
به گفته GizChina، ایلان ماسک گفته است که ما باید دستهای از تولید کنندگان محتوا را که فکر میکنیم در یوتیوب بسیار محبوب هستند را جذب کنیم و به آنها بگوییم هی بچهها به فکر قرار دادن ویدیو در توییتر هستید؟ ما ۱۰ درصد بیشتر از یوتیوب به شما میپردازیم، او همچنین گفت که آنها چطور در مورد این مسئله فکر میکنند. ماسک بعدا کارمندان توییتر را تشویق کرد که بگویند فقط این کار را انجام بدهید. اگر همین الان اقدام کنیم و بعد از این جلسه توانستید این کار را انجام دهید، من هم این کار را خواهم کرد.
ایلان ماسک همچنین میگوید که من در واقع در حال مرور ویدیوها در توییتر هستم و هنگامی که در حالت ویدیوی تمام صفحه قرار گرفتید، میتوانید شروع به مرور ویدیوها کنید. در واقع این قابلیت بد نیست اما او میگوید که ویدیوهای خندهدار و سرگرم کننده زیادی میبیند و فکر میکند ساختن محتوا بر این پایه بسیار معنادار است. ماسک همچنین ادامه داد که در واقع، بسیاری از مردم از ویژگی ویدیویی توییتر اطلاعی ندارند و من تا امروز صبح در مورد آن چیزی به آنها نگفتم. بنابراین، اگر ما سخت تلاش کنیم تا ویژگی ویدیویی را عرضه کنیم و آن را به افراد بیشتری بشناسانیم، حرکت بسیار خوبی خواهد بود.