حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیاتک Pentonic 1000 برای تلویزیون‌های هوشمند با پشتیبانی از 4K 120Hz معرفی شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، تلویزیون، مدیاتک

اگر در منزل و یا محل کار خود یکی از مدل‌های تلویزیون هوشمند را دراختیار دارید، باید بدانید که این دستگاه درحقیقت دارای نوعی چیپست است؛ موردی که بیشترین وجه تمایز را با یک تلویزیون استاندارد دارد. مدیاتک که به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده‌های چیپست برای تلویزیون شناخته می‌شود، به‌تازگی تراشه Pentonic 1000 را برای تلویزیون‌های هوشمند پرچمدار معرفی کرده که پشتیبانی از وضوح 4K با رفرش‌‌ریت 120 هرتز را نیز شامل می‌شود. این چیپست همچنین دارای Wi-Fi 6/6E و MEMC برای پخش فیلم‌های روان‌تر، Dolby Vision IQ با جزئیات دقیق و نمای هوشمند 8 صفحه‌ای است تا کاربران بتوانند چندین جریان را به‌طور همزمان تماشا یا استریم کنند.

مدیاتک Pentonic 1000

درحالی‌که جزئیات ارائه‌شده توسط این شرکت برای معرفی چیپست جدید خود ناچیز است، اما مدیاتک می‌گوید که Pentonic 1000 دارای یک “CPU چندهسته‌ای”، یک GPU دو هسته‌ای، یک APU (واحد پردازش AI) و موتورهای رمزگشایی ویدئو می‌باشد. این تراشه قابلیت VRR تا 4K 144Hz برای اجرای بازی‌ها را دارد، اما معمولاً به‌طور پیش‌فرض بر روی 4K 120Hz تنظیم خواهد شد. همچنین حالت خودکار کم تأخیر یا ALLM نیز وجود دارد. گزینه‌های پخش عبارت‌اند از AV1 ،HEVC ،VP9 و حتی VVC یا H.266، تا “اولین موج پذیرش VVC” را ازطریق این چیپست آغاز کنند.

Alex Chen، مدیرکل واحد کسب‌وکار تلویزیون در مدیاتک، بیان می‌کند: «ما MediaTek Pentonic 1000 را به‌طور خاص برای تطبیق با روند تلویزیون‌های هوشمند امروزی، ازجمله استریم 4K، بازی‌های ابری، کنفرانس ویدیویی و تماشای مهمانی‌ها طراحی کردیم. پنتونیک 1000 با پشتیبانی از محتوای 4K HDR، نرخ فریم 120 هرتز، MEMC، بهبودهای هوش مصنوعی، اتصال Wi-Fi 6/6E و کدک‌های پیشرفته مانند VVC، تجربه تماشای 4K نهایی را ارائه می‌کند.»

مدیاتک Pentonic 1000

مدیاتک Pentonic 1000

درمجموع، پنتونیک 1000 یک چیپست بسیار خوب برای تلویزیون‌ها است. همچنین فناوری نمای هوشمند این شرکت بسیار جالب بوده زیرا به این معنی است که می‌توانید کانال‌های تلویزیونی را مرور کرده، یک جریان یا کانال دیگری را پیش‌نمایش کنید و حتی همزمان با شخص دیگری تماس بگیرید. این یک مورد استفاده قدرتمند برای تلویزیون‌ها است، اما بیشتر از چیزیست که اکثر مردم تابه‌حال به آن نیاز داشته‌اند.

درحالی‌که جزئیاتی پیرامون زمان دسترس بودن مشخصی برای این تراشه ارائه نشده است، مدیاتک می‌گوید که تلویزیون‌هایی با پنتونیک 1000 تا سه‌ماهه اول سال 2023 در بازار عرضه خواهند شد.

نظر شما درباره تراشه مدیاتک Pentonic 1000 برای تلویزیون‌های هوشمند چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی