حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش 3 تریلیون دلاری ارزش شرکت های فناوری در طی یک سال: مایکروسافت و آلفابت 20 برابر بیشتر از اپل

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | آلفابت، اپل، تجاری، مایکروسافت

سال 2022، سالی چالش‌برانگیز در سطوح مختلف بوده است و کمپانی‌های بزرگ فناوری نیز از آن مصون نمانده‌اند. طی دوازده ماه گذشته، بیش از 3 تریلیون دلار ارزش هفت شرکت برتر فناوری در ایالات‌متحده کاهش یافته است. درحالی‌که همه افراد حقیقی و شرکت‌های حقوقی ضرر کرده‌اند، در این میان آلفابت و مایکروسافت با 20 برابر ضرر بیشتر نسبت‌به اپل، بالاترین خسارت را متحمل شده‌اند.

کاهش 3 تریلیون دلاری ارزش شرکت های فناوری

طبق گزارش CNBC، مجموع ارزش بازار اپل، آمازون، آلفابت، متا، مایکروسافت، نتفلیکس و تسلا از 10.7 تریلیون دلار در سال 2021 به 7.69 تریلیون دلار در سال جاری کاهش یافته است.

اما وقتی صحبت از زیان می‌شود، این کمپانی‌ها به‌هیچ‌وجه به یکدیگر نزدیک هم نبوده‌اند. آلفابت به‌عنوان شرکت مادر گوگل، مایکروسافت، متا و آمازون بیشترین کاهش ارزش را داشته‌اند که از 540 تا 698 میلیارد دلار متغیر بوده است.

اپل در سال گذشته با ضرری بیش از 34 میلیارد دلار کمترین آسیب را دیده است. درحالی‌که این مقدار هنوز هم ضرر قابل‌توجهی است، اما در مقایسه با دیگران، 20 برابر کمتر از چیزی است که آلفابت و مایکروسافت تجربه کرده‌اند.

برای درنظرگرفتن وخامت این موضوع، ارزش بازار اپل تنها از 2.44 تریلیون دلار به 2.40 تریلیون دلار کاهش یافته، اما مایکروسافت از 2.42 تریلیون دلار به 1.73 تریلیون دلار رسیده است.

کاهش 3 تریلیون دلاری ارزش شرکت های فناوری

کاهش 3 تریلیون دلاری ارزش شرکت های فناوری

بیشترین ضرر ازنظر درصدی در ارزش بازار متا بوده است. ارزش این شرکت که مالکیت آن را مارک زاکربرگ برعهده دارد، در سال گذشته تقریباً 70 درصد کاهش یافته و ارزش بازار آن از 868 میلیارد دلار به 280 میلیارد دلار رسیده است که پایین‌ترین سطح از سال 2016 به‌شمار می‌رود.

بدیهی است که ضرر 34 میلیارد دلاری اپل مغایر با اهداف این شرکت است. اما با نگاهی به تصویر بزرگ‌تر از محیط اقتصاد کلان، ارزش بازار آن‌ها و عملکرد رقبا، عملکرد اپل 20 برابر بهتر از آلفابت و مایکروسافت در دوره زمانی مشابه بوده است.

این نشان می‌دهد که تجارت اپل چقدر انعطاف‌پذیر است و حتی در شرایط اقتصادی چالش‌برانگیز، مشتریان محصولات و خدمات این شرکت را خریدهای ضروری می‌دانند.

نظر شما درباره کاهش 3 تریلیون دلاری ارزش شرکت های فناوری در یک سال گذشته چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی