حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیرعامل تلگرام اپل را به نابودی رؤیای کارآفرینان متهم کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | پیام رسان

مدیرعامل تلگرام، پاول دوروف، اپل را متهم کرده است که با قوانین اپ استور خود، رؤیاها را نابود کرده و کارآفرینی را از بین برده است. به‌طورخاص، اشاره وی به کمیسیون 30 درصدی اپل است که این شرکت از خریدهای درون‌برنامه‌ای برای توسعه‌دهندگانی که بیش از 1 میلیون دلار در سال درآمد دارند، دریافت می‌کند.

اتهام مدیرعامل تلگرام به اپل

پاول دوروف در کانال تلگرام خود نوشت که اپل به این پلتفرم پیام‌رسان اطلاع داده است که نمی‌تواند به سازندگان محتوا اجازه دهد از روش‌های پرداخت شخص‌ثالث برای فروش استفاده کنند. تلگرام به سازندگان محتوا امکان دسترسی به کانال‌ها یا پست‌های فردی را ازطریق دیوار پرداختی که کاربران می‌توانند با روش پرداخت شخص‌ثالث و نه سیستم خرید درون‌برنامه‌ای اپل پرداخت کنند، می‌دهد.

دوروف بیان داشت اپل از اینکه تولیدکنندگان محتوا از تلاش‌های خود بدون پرداخت کارمزد 30 درصد، درآمد کسب می‌کنند خوشحال نیست و تلگرام چاره‌ای جز غیرفعال کردن پست‌ها و کانال‌های پولی در برنامه iOS خود ندارد. دوروف ادامه داد: «این فقط نمونه دیگری از این است که چگونه یک انحصار تریلیون دلاری از تسلط خود در بازار به بهای هزینه میلیون‌ها کاربر که سعی در کسب درآمد از محتوای خود دارند، سوءاستفاده می‌کند.»

دوروف اپل را متهم کرد که با مالیات اپ استور خود، رؤیاها را نابود کرده و کارآفرینان را درهم می‌کوبد که برای اکثر خریدهای درون‌برنامه‌ای، 15 تا 30 درصد کمیسیون دریافت می‌کند. دوروف از رگولاتورها در اتحادیه اروپا، هند و سراسر جهان خواست تا «اقدامی را علیه اپل آغاز کنند».

اتهام مدیرعامل تلگرام به اپل

اتهام مدیرعامل تلگرام به اپل

پاول دوروف در ادامه اظهات خود بیان داشت:

«برخی از تولیدکنندگان محتوا شروع به استفاده از ربات‌های پرداخت شخص‌ثالث برای فروش دسترسی به پست‌های فردی در کانال‌های تلگرام خود کرده‌اند. به این ترتیب، سازندگان محتوا می‌توانستند نزدیک به 100 درصد ازآنچه مشترکانشان پرداخت می‌کردند، دریافت کنند، که بسیار عالی بود.

     متأسفانه، ما از اپل خبر دریافت کردیم که از اینکه سازندگان محتوا از تلاش‌های خود بدون پرداخت مالیات 30 درصدی به اپل درآمد کسب می‌کنند، راضی نیستند. ازآنجایی‌که اپل کنترل کاملی بر اکوسیستم خود دارد، ما چاره‌ای جز غیرفعال کردن چنین پست‌های پولی در دستگاه‌های iOS نداشتیم.

     این تنها نمونه دیگری از این است که چگونه یک انحصار تریلیون دلاری از تسلط خود در بازار به بهای هزینه میلیون‌ها کاربر که در تلاش برای کسب درآمد از محتوای خود هستند، سوءاستفاده می‌کند. امیدوارم که قانون‌گذاران در اتحادیه اروپا، هند و جاهای دیگر، قبل از اینکه اپل رؤیاهای بیشتری را نابود کند و کارآفرینان بیشتری را با مالیاتی که بالاتر از مالیات بر ارزش‌افزوده دولت است، از بین ببرد، اقدام کنند.

     درهمین‌حال، ما در تلگرام تلاش خواهیم کرد تا ابزارهای قدرتمند و آسانی را به سازندگان ارائه دهیم تا بتوانند از محتوایشان درآمدزایی کنند؛ خارج از اکوسیستم محدودکننده اپل.»

این اولین بار نیست که دوروف علیه اپل صحبت می‌کند. در ماه آگوست، مدیرعامل تلگرام علیه قوانین «مبهم» اپ استور اپل به‌شدت انتقاد کرد.

نظر شما درباره اظهارنظر مدیرعامل تلگرام و انتقاد وی به کمپانی اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی