حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سخت گیری بیشتر در رجیستری مسافری گوشی همراه

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار داخلی

طرح رجیستری و به خصوص در بحث رجیستری موبایل تبدیل به یک معضل شده است. تبصره رجیستری مسافری برای این است که اگر مسافری با یک موبایل رجیستر نشده وارد ایران شد، بتواند موبایل خود را در شبکه تلفن‌همراه ایران ثبت و قابل استفاده کند. این روش برای واردات شاید کمی پرسودتر و برای مدل‌های گران‌تر از سقف واردات استفاده می شد. حالا شاهد سخت گیری بیشتر در رجیستری مسافری گوشی همراه هستیم. به طوری که واقعا می تواند بر تعداد واردات مسافری تاثیر گذاشته و قیمت گوشی در بازار را بالا ببرد.

رجیستری مسافری گوشی همراه

طبق جدیدترین اطلاعیه برای رجیستری مسافری موبایل، از امروز پرداخت هزینه ورودی تلفن همراه صرفا با کارت بانکی به نام مسافر و حداکثر تا یک ماه امکان‌پذیر است.

پرداخت هزینه ورودی از طریق درگاه‌های بانکی نیاز به رمز دوم دارد. در صورت نداشتن کارت بانکی به‌نام مسافر (به‌خصوص کودکان یا افراد خارجی) امکان رجیستری وجود نخواهد داشت.

همچنین مسافرانی که از گمرک خارج می‌شوند به‌‌هیچ عنوان امکان رجیستری گوشی‌های مسافری را ندارند. این یعنی اگر پاسپورت کسی که یک ماه از سفرش گذشته است را داشته باشید هم نمی توانید موبایل خود را با آن رجیستر کنید.

سامانه همتا رجیستری

سامانه همتا رجیستری

مشخصا با این سخت گیری های جدید برای رجیستری موبایل از روش مسافری شاهد کاهش واردات به این شکل خواهیم بود و روی قیمت موبایل‌های خاص تاثیر مشخصی خواهد داشت.

نظر شما چیست؟ فکر می کتید این تصمیم صحیحی است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)