حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

یوتیوب تم سیاه جدیدی را با نام Ambient Mode دریافت کرد: اصلاح رابط‌کاربری و پخش‌کننده ویدیو

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

پس از انتشار نسخه‌های آزمایشی در ماه‌های گذشته، سرانجام امروز یوتیوب رسماً چندین به‌روزرسانی طراحی ازجمله تم سیاه جدید با نام Ambient Mode را برای پخش‌کننده ویدیو در سراسر اپلیکیشن اندروید، iOS، وب و تلویزیون هوشمند خود منتشر کرد.

تم سیاه جدید Ambient Mode یوتیوب

در پاسخ به بازخورد کاربران، یوتیوب تم سیاه خود را به‌روزرسانی کرده است تا «حتی تیره‌تر باشد تا رنگ‌ها به‌صورت طبیعی‌تر بر روی نمایشگر نسخه وب، تلفن همراه و تلویزیون هوشمند شما ظاهر شوند». این تم درحال‌حاضر خاکستری است و به‌زودی به پس‌زمینه سیاه YouTube Music نزدیک‌تر خواهد شد.

وقتی تم جدید روشن است، می‌توانید «افکتی را فعال کنید تا رنگ پس‌زمینه برنامه با ویدیو مطابقت پیدا کند». حالت محیطی (Ambient Mode) یوتیوب نوار وضعیت تلفن و نواری را که حاوی عنوان ویدیو است درست در زیر پخش‌کننده رنگ می‌کند. در این حالت، «نمونه‌گیری رنگ پویا» با اهرم گوگل «با الهام از نوری که نمایشگر در اتاقی تاریک به بیرون می‌تابد تا جلوه‌ای را دوباره خلق کند، به‌کار گرفته شده است تا بینندگان مستقیماً به سمت محتوا جذب شوند و ویدیو تمرکز بیشتری بر صفحه تماشای شما داشته باشد».

تم سیاه جدید Ambient Mode یوتیوب

تم سیاه جدید Ambient Mode یوتیوب

«رنگ یک موضوع کلیدی برای ما در مرحله توسعه بود. ما می‌خواستیم بدون اینکه عادات بینندگان را از بین ببریم، چه لذت بردن از ویدیوهای پینشهادشده به آن‌ها یا مرور برای محتوای جدید، به برنامه‌های خود شادابی اضافه کنیم.»

هنگامی که تم تیره فعال باشد، حالت Ambient در وب و تلفن همراه در دسترس است، درحالی‌که گوگل همچنین از این طرح زمینه در لیست‌های پخش به‌عنوان بخشی از کارتی استفاده می‌کند که «جزئیات بیشتر در مورد هر فهرست پخش را نشان می‌دهد تا بینندگان به‌راحتی بتوانند مستقیماً وارد آن شوند».

پخش‌کننده ویدیو نیز انتخاب ویژگی‌هایی مانند زوم کردن برای بزرگ‌نمایی را اضافه کرده است که از امروز در Android و iOS درحالت افقی فعال می‌شود. علاوه‌بر این، حالت جستجوی دقیق روی دسکتاپ و تلفن همراه نیز ارائه شده که کارکرد آن بدین‌صورت است که «درحالی‌که به‌دنبال نمایش یک ردیف از تصاویر کوچک در پخش‌کننده ویدیو هستید، باید آن‌ها را به سمت بالا بکشید».

در زیر پخش‌کننده ویدیو، YouTube چندین دکمه را قرار داده است: شست بالا/پایین، اشتراک‌گذاری، دانلود و ذخیره. گزینه دوم کنتراست بالاتری خواهد داشت و این شرکت فکر می‌کند که اکنون «پیدا کردن آن آسان‌تر بوده و در دسترس‌تر است» حتی اگر دیگر به رنگ قرمز نباشد.

نظر شما درباره تم سیاه جدید یوتیوب با نام Ambient Mode چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی