حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دوربین سونی Alpha 7R V رسما معرفی شد: سنسور 61 مگاپیکسلی، ردیابی بدن با AI و قیمت 3900 دلار

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | دوربین، سونی

سونی مدت‌ها مدعی است که قابلیت فوکوس خودکار پیشرو در صنعت را با دوربین‌های سری آلفا خود ارائه می‌کند، ازجمله به‌روزرسانی‌های بزرگ برای الگوریتم ردیابی چشم در A7R IV که سه سال پیش معرفی شد. امروز اما، کمپانی سونی در آستانه انجام یک جهش کوانتومی با دوربین جدید Alpha 7R V IV جدید خود است. این دستگاه اولین دوربین سونی است که شامل یک تراشه پردازش هوش مصنوعی می‌باشد و می‌تواند با ردیابی کل بدن سوژه به تشخیص دقیق حرکات چشم کمک کند.

دوربین سونی Alpha 7R V

حتی اگر سوژه شما مستقیماً به دوربین نگاه نمی‌کند، فوکوس روی چشم بهترین راه برای ثبت یک پرتره جذاب است، زیرا انسان‌ها به‌طور طبیعی در هنگام تعامل با یکدیگر به چشم‌ها نگاه می‌کنند. بنابراین کارهای زیادی انجام شده است تا دوربین‌ها نه‌تنها در تشخیص دقیق چشم سوژه، بلکه حتی در حین حرکت در کادر، فوکوس را روی آن قفل کنند. با دوربین‌هایی مانند Sony Alpha 7R IV، ردیابی چشم حتی زمانی که سوژه از دوربین دور می‌شود کار می‌کند و تنها قسمت کوچکی از چشمان آن‌ها قابل مشاهده است. اما در بسیاری از موارد، اگر چشم‌های سوژه کاملاً بسته باشد، فوکوس خودکار ردیابی چشم نمی‌داند کجا باید قفل شود، اما سونی درحال تغییر آن است.

دوربین سونی Alpha 7R V

دوربین سونی Alpha 7R V

Alpha 7R V جدید اولین دوربین سونی است که دارای یک تراشه پردازشی اختصاصی هوش مصنوعی می‌باشد که برای تشخیص و تمایز بین موضوعات خاص مانند حیوانات، حشرات، هواپیما، قطار و اتومبیل آموزش دیده است. اما همچنین می‌تواند انسان‌ها را بشناسد و از ژست افراد بر اساس 20 نقطه ردیابی‌شده که ساختار اسکلتی آن‌ها را مشخص می‌کند، استفاده کند تا به‌طور هوشمندانه بفهمد سر و چشم‌های آن‌ها همیشه باید در کجا قرار گیرند تا به هدایت فوکوس خودکار کمک کند.

بنابراین اگر سیستم چشم‌های فردی را ردیابی می‌کند و آن‌ها از دوربین دور می‌شوند یا پشت ساختاری مانند درختی راه می‌روند که صورت او را مسدود می‌کند، دوربین همچنان می‌تواند از فوکوس خودکار خود در نقطه مناسب اطمینان حاصل کند. حتی می‌توان این سیستم را طوری تنظیم کرد که بر روی یک فرد خاص فوکوس کند، مانند عروس روی زمین رقص در مراسم عروسی و اگر آن‌ها بیرون و به داخل کادر برقصند، دوربین به‌طور خودکار وقتی توسط هوش مصنوعی تشخیص داده شد، فوکوس روی آن‌ها را از سر می‌گیرد.

Alpha 7R V جدید یک پله پایین‌تر از Alpha 9 II برای حرفه‌ای‌هایی مانند عکاسان ورزشی است که باید سرعت و عکاسی پشت سرهم را در اولویت قرار دهند تا مطمئن شوند لحظه‌ای عالی را ثبت می‌کنند. در مقایسه با A9 II با سرعت 20 فریم‌برثانیه، 7R V هنوز هم در عکس‌برداری با سرعت 10 فریم‌برثانیه بالاترین سطح را دارد. اما با سنسور Exmor R CMOS با وضوح 61 مگاپیکسلی خود (در مقایسه با تنها 24.2 مگاپیکسل در A9 II)، A7R V جدید یک هیولا برای عکاسی پرتره است. این دوربین همچنین حالت عکس‌برداری تغییر پیکسل را از مدل قبلی خود به‌ارث می‌کند، جایی که می‌توان با ترکیب 16 تصویر متوالی و درحالی‌که موقعیت سنسور کمی تغییر می‌کند، یک تصویر 240.8 مگاپیکسلی ایجاد کرد.

دوربین سونی Alpha 7R V

دوربین سونی Alpha 7R V

نقاط فوکوس تشخیص فاز 567 Alpha 7R IV به 693 نقطه در Alpha 7R V جدید ارتقا یافته است، درحالی‌که براکت فوکوس به کاربر اجازه می‌دهد تا حداکثر 299 ثبت‌شده با “نقاط فوکوس متوالی جابجاشده” را برای ایجاد کامپوزیت فوق‌العاده واضح بگیرد. این دوربین همچنین دارای یک سیستم لرزشگیر پنج محوره به‌روزرسانی شده است که سونی می‌گوید می‌تواند 8 نقطه نوردهی اضافی را در شرایط عکاسی که نمی‌توانید دوربین را روی سه‌پایه قفل کنید، فراهم کند.

قابلیت‌های فیلم‌برداری Alpha 7R V نیز بهبود یافته است، به‌طوری‌که این دوربین اکنون به‌لطف سیستم اتلاف حرارت بدنه، قادر به فیلم‌برداری با رزولوشن 8K در 24 فریم‌برثانیه یا 25 فریم‌برثانیه تا 30 دقیقه است. با توجه به اینکه هنوز تعداد کمی از تلویزیون‌های 8K وجود دارند، ممکن است زیاده‌روی به‌نظر برسد، اما انعطاف‌پذیری بیشتری را فراهم می‌کند. ویراستارها می‌توانند روی یک فریم ویدیوی 8K بزرگ‌نمایی یا حرکت دهند، بدون اینکه وضوح تصویر خروجی 4K به خطر بیفتد. A7R V همچنین می‌تواند ویدیوی 4K را در حالت فول فریم با نرخ 60 فریم‌برثانیه یا 50 فریم‌برثانیه ضبط کند و درعین‌حال زوم بیشتری به‌دست آورد، یا به حالت Super-35 سوئیچ کند که در آن 4K بیش‌ازحد نمونه‌برداری‌شده را می‌توان با نرخ 30 فریم‌برثانیه، 24 فریم‌برثانیه یا 25 فریم‌برثانیه ضبط کرد. همه چیز در یک جفت اسلات CFexpress نوع A ضبط می‌شود که با کارت‌های SDXC و SDHC سازگار است، اما می‌توان ویدیو را به‌صورت خارجی با دوربینی که فیلم 16 بیتی 4K را ازطریق یک اتصال کابلی پخش می‌کند، ضبط کرد.

سونی با سخت‌افزار فیزیکی A7R V تغییر چندانی نکرده است، اگرچه نمایشگر 3.2 اینچی LCD آن اکنون می‌تواند از دوربین به سمت بیرون چرخیده و 180 درجه به سمت جلو بچرخد تا کسانی که می‌خواهند خود را قاب کنند.

یکی از ویژگی‌های جدید که کاملاً مورد استقبال قرار نمی‌گیرد، اما عجیب هم نیست، افزایش قیمت جزئی برای این دوربین است. Alpha 7R IV سه سال پیش با قیمت 3500 دلار فروخته شد، اما Alpha 7R V جدید اکنون 3900 دلار قیمت دارد که در اواسط دسامبر نیز به‌فروش می‌رسد.

دیدگاه شما درباره دوربین سونی Alpha 7R V چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی