حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ارز ترون چیست و آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید ترون است؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

با کاهش قیمت ارزهای دیجیتال در چند ماه اخیر بسیاری از سرمایه گذاران قیمت‌های کنونی را قیمت مناسبی برای خرید ارزیابی کرده و شروع به سرمایه گذاری در این ارزها کرده‌اند. ترون، ارزی است که همواره مورد توجه فعالین حوزه کریپتو بوده و به دلیل فناوری خلاقانه و اهداف بلند پروازانه‌اش مورد علاقه بسیاری از سرمایه گذاران قرار گرفته است. آیا اکنون زمان مناسب برای خرید ترون فرارسیده یا باید بیشتر منتظر بمانیم؟ در این مقاله به این سؤال پاسخ داده خواهد شد.

ارز دیجیتال ترون چیست؟

ترون در سپتامبر سال 2017، به وسیله یک بنیاد غیرانتفاعی به نام بنیاد ترون (Tron Foundation) به جامعه کریپتو معرفی شد. جاستین سان (Justin Sun) بنیان‌گذار این شبکه بلاک چینی است. رمز ارز بومی شبکه ترون، ترونیکس (TRONIX) نام دارد که بیشتر افراد آن را به نام ترون و با نماد TRX در بازار ارزهای دیجیتال می‌شناسند. با توجه به اینکه یکی از اهداف شبکه ترون، تولید و انتشار محتوای دیجیتال بر بستر بلاک چین است؛ شما می‌توانید در شبکه ترون با استفاده از رمز ارز ترونیکس، هزینه‌های مربوط به استفاده از محتواهای دیجیتال را پرداخت نمایید. در واقع این هزینه توسط مصرف‌کننده محتوا پرداخت شده و به حساب یا کیف پول تولیدکننده محتوا واریز خواهد شد. تولیدکننده محتوا می‌تواند ارز دیجیتال ترون را که از طریق تولید و انتشار محتوا در شبکه ترون به دست آورده، در صرافی‌های ارز دیجیتال به رمز ارزهای دیگر یا ارز فیات تبدیل کند.

کاربرد ارز ترون چیست؟

از کاربردهای اصلی شبکه ترون، حذف واسطه‌های محتوایی، اشتراک‌گذاری رایگان داده‌ و عدم کنترل آن توسط یک سازمان یا نهاد مرکزی است. ترون (Tron) یک شبکه بلاک چینی توزیع شده در بستر اینترنت است که هدف اصلی این شبکه ایجاد یک سیستم سرگرمی جهانی برای تولیدکنندگان محتوای دیجیتال است. به عبارت دیگر؛ تولیدکنندگان محتوا می‌توانند محصول خود را روی این شبکه قرار داده تا افرادی که قصد استفاده از محتوای دیجیتال را دارند، به‌راحتی از این محصولات استفاده نمایند.

در واقع ترون با کمک فناوری ذخیره‌سازی توزیع شده، امکانی را جهت به اشتراک‌گذاری آسان و ارزان محتوای دیجیتال فراهم می‌کند. ذخیره‌سازی توزیع شده به این معناست که محتوا تنها در یک کامپیوتر یا سرور مرکزی وجود ندارد؛ بلکه با بهره‌گیری از قابلیت بلاک چین، محتوای متنی، صوتی یا ویدئویی به‌صورت توزیع شده روی گروه وسیعی از سرورها در هرجایی از دنیا ذخیره می‌شوند. به عنوان مثال؛ شرکت‌هایی مانند یوتیوب و فیس بوک را در نظر بگیرید. این شرکت‌ها از طریق وب‌سایت خود، حجم بالایی از محتواهای دیجیتال را به کاربران ارائه می‌دهند. شرکت‌های این‌چنینی نه‌تنها بر محتوای منتشر شده توسط کاربران کنترل کامل دارند، بلکه بخش قابل توجهی از دستمزد تولیدکنندگان محتوا را دریافت می‌کنند و تنها بخش کوچکی از آن پول، به تولیدکننده محتوا می‌رسد.

ترون قصد دارد تا این مشکل را برطرف کند. در واقع، چنانچه واسطه‌هایی مانند یوتیوب، فیس بوک و غیره حذف و محتواهای تولید شده در پلتفرم ترون منتشر شوند، بازدیدکنندگان محتوا می‌توانند به صورت همتا به همتا با تولید کننده محتوای مورد نظر خود در ارتباط بوده و در صورت تمایل به او پاداش بدهند. پرداخت این پاداش در شبکه ترون، با استفاده از ارز دیجیتال ترون (ترونیکس) انجام می‌شود. از کاربردهای دیگر شبکه ترون، می‌توان به توسعه بازی‌های بلاک چینی و پشتیبانی از آن‌ها در این شبکه اشاره کرد. این مورد نیز به شکل توزیع شده انجام می‌شود و کاربران می‌توانند با استفاده از دارایی‌های دیجیتال خود به طور مستقیم و بدون دخالت هیچ سازمان واسطه‌ای، بازی کرده و ارز ترون به دست بیاورند.

بنا بر مواردی که از اهداف و کاربرد شبکه ترون شرح دادیم؛ بنیاد ترون یک هدف کلی دارد و آن هم استفاده از پلتفرم و رمز ارز ترون برای غیرمتمرکز سازی سیستم تولید و پخش محتوای دیجیتال است.

نحوه عملکرد ارز ترون چگونه است؟

برای اینکه بتوانیم نحوه عملکرد شبکه ترون را شرح دهیم، باید درباره معماری این شبکه صحبت کنیم. شبکه ترون از سه لایه تشکیل شده است: لایه ذخیره‌سازی، لایه هسته و لایه کاربردی. در ادامه به شرح مختصری از کاربرد هر لایه می‌پردازیم.

لایه ذخیرهسازی (Storage Layer)

این لایه با هدف ذخیره‌سازی بلاک، محتوا و داده‌های پیچیده توسعه یافته است. تیم ترون در راستای افزایش امنیت و پایداری شبکه، یک سیستم توزیع شده قدرتمند جهت ذخیره‌سازی اطلاعات موجود در شبکه ترون طراحی کرده است.

لایه هسته (Core Layer)

قراردادهای هوشمند، سیستم مدیریت حساب و مکانیزم اجماع در این لایه قرار گرفته‌اند. ساخت و توسعه برنامه‌های کاربردی در این لایه با استفاده از قراردادهای هوشمند و به زبان برنامه نویسی جاوا انجام شده و از  الگوریتم اثبات سهام واگذار شده (DPOS) به منظور تایید تراکنش‌ها استفاده می‌شود.

لایه کاربردی (Application Layer)

بلاک چین ترون، پتانسیل بالایی برای ایجاد و توسعه اپلیکیشن بر روی خود دارد. از این رو، لایه کاربردی برای مهندسان نرم‌افزار و توسعه‌دهندگان ایجاد شده تا بتوانند در این لایه با کمک رابط‌های کاربری (Interface)، برنامه‌های کاربردی غیر متمرکز را جهت استفاده کاربران توسعه دهند.

بهترین روش خرید ترون

در زمان نگارش این مقاله، ارز ترون با ارزش بازار تقریبی 5.7 میلیارد دلار، 15امین ارز بزرگ دنیا از نظر ارزش بازار است. اگر شما هم به دنبال خرید ارز دیجیتال ارزان هستید، قیمت ترون در جایگاه فعلی، می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری بلندمدت شما باشد. برای خرید ترون، ابتدا باید کیف پول مناسب برای ذخیره رمز ارز ترون را انتخاب و نصب کنید. بعد از آن، با انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال معتبر ایرانی یا خارجی و احراز هویت در آن، خرید خود را انجام دهید. همچنین می‌توانید از شخصی که قصد فروش ترون‌های خود را دارد به صورت مستقیم ترون بخرید اما این روش به شدت ناامن است و می‌تواند سرمایه شما را در معرض خطر قرار دهد. از آنجا که امکان احراز هویت در صرافی‌های خارجی برای کاربران ایرانی وجود ندارد؛ بهترین گزینه برای خرید ترون، استفاده از یک صرافی معتبر ایرانی است.

خرید ترون از صرافی ایرانی

در چند سال اخیر، صرافی های ایرانی زیادی شروع به کار کرده‌اند که صرافی ارزپایا، یکی از قدیمی‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود. این صرافی با بیش از 4 سال سابقه فعالیت در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال به صورت همتا به همتا، توانسته است خود را به‌عنوان یک صرافی امن و سریع به کاربران خود ثابت کند. به منظور خرید ترون در صرافی ارزپایا، می‌توانید مبلغ مورد نظر خود را با استفاده از کارت‌های بانکی عضو شتاب به حساب ریالی خود در صرافی واریز کرده و سپس با ورود به بخش خرید و فروش صرافی، اقدام به خرید ترون نمایید. خرید ترون در صرافی ارزپایا تنها با کارمزد 0.2 درصد امکان پذیر است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
تیم ترنجی