حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

انتقاد مدیرعامل اپیک گیمز از اپل به‌دلیل افزایش قیمت برنامه‌های اپ استور

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، تجاری

اپل به‌تازگی شروع به اعمال افزایش قیمت App Store در تمام مناطق و کشورهایی کرده است که از واحد پولی یورو استفاده می‌کنند. گفته می‌شود که علت اصلی این افزایش قیمت به‌دلیل ضعف یورو در برابر دلار آمریکا بوده است. حال، Tim Sweeney، مدیرعامل اپیک گیمز، که شرکتش درحال‌حاضر درگیر یک نبرد حقوقی با اپل است، درباره به‌روزرسانی قیمت اپ استور صحبت کرده و با انتقاد از اپل، بیان کرده است که این شرکت هیچ توجیهی برای این اقدام ندارد.

انتقاد مدیرعامل اپیک گیمز از اپل

سوئینی در بیانیه‌ای، اپل را به صاحب‌خانه‌ای تشبیه کرد که مستأجرانی دارد که جایی برای رفتن ندارند، زیرا هیچ جایگزینی برای اپ استور به‌منظور استفاده توسعه‌دهندگان از آن وجود ندارد.

«تصور کنید اگر یک صاحب‌خانه به مستأجر کسب‌وکار کوچک خود بگوید که باید قیمت‌های خود را بدون هیچ اظهارنظری در مورد این موضوع یا هر جای دیگری برای رفتن افزایش دهد. این همان کاری است که اپل با توسعه‌دهندگان انجام می‌دهد، بدون اینکه دلیل دیگری جز کاهش سود اپل باشد. آن‌ها به‌طور یکجانبه افزایش قیمت را به توسعه‌دهندگان در چندین کشور بدون هیچ توجیهی تحمیل می‌کنند. توسعه‌دهندگان چاره‌ای جز رعایت کردن آن ندارند زیرا اپ استور تنها راهی است که می‌توانند به بیش از یک میلیارد کاربر iOS دسترسی پیدا کنند.»

اپل برای اولین بار در ماه گذشته افزایش قیمت‌های جدرد را اعلام کرده و توسعه‌دهندگان را حدود سه هفته پیش از آن نسبت‌به این اقدام آگاه کرد. قیمت‌گذاری اپ استور به‌صورت پلکانی کار می‌کند و کاری که اپل انجام می‌دهد افزایش هزینه تمام سطوح به‌صورت ازپیش‌تعیین‌شده است. برای مثال، حداقل قیمت 0.99 یورو به 1.19 یورو افزایش یافته، درحالی‌که حداکثر قیمت از 999 یورو به 1199 یورو افزایش یافته است.

همراه با کشورهایی که از یورو استفاده می‌کنند، اپل در شیلی، مصر، ژاپن، مالزی، پاکستان، لهستان، کره جنوبی، سوئد و ویتنام نیز قیمت‌ها را افزایش داده است.

انتقاد مدیرعامل اپیک گیمز از اپل

انتقاد مدیرعامل اپیک گیمز از اپل

توسعه‌دهندگانی که در کشورهایی که از یورو استفاده می‌کنند اپلیکیشن می‌فروشند، می‌توانند قیمت‌های اپ استور خود را کاهش دهند یا هزینه‌های بالاتر را به مصرف‌کنندگان منتقل کنند، اما همان‌طور که سوینی اشاره می‌کند، هیچ روش جایگزینی برای توسعه‌دهندگان وجود ندارد تا بدون استفاده از اپ استور، اپلیکیشن‌ها را در آیفون و آیپد به مشتریان ارائه دهند.

اپیک گیمز و اپل بر سر سیاست‌های اپ استور اپل درگیر یک نبرد حقوقی طولانی‌مدت بوده‌اند. سوینی و شرکتش عمداً قوانین اپ استور را زیر پا گذاشتند و سپس علیه اپل شکایت کردند با این امید که دادگاه به اپل دستور دهد که به فروشگاه‌های برنامه شخص‌ثالث اجازه دهد برنامه‌های خود را بدون نیاز به اپ استور بر روی دستگاه‌های iOS دانلود و اجرا کنند.

درنهایت این شکایت به نفع اپیک گیمز تمام نشد و اپل نیز به به فروشگاه‌های اپلیکیشن جایگزین اجازه فعالیت نداد. این دو شرکت اکنون درگیر یک روند طولانی درخواست تجدیدنظر هستند و اپل همچنین با قوانینی در چندین کشور مواجه است که درنهایت می‌تواند این شرکت را ملزم به ایجاد تغییراتی کند تا امکان بارگذاری جانبی را فراهم کند.

نظر شما درمورد انتقاد مدیرعامل اپیک گیمز از اپل به‌دلیل افزایش قیمت برنامه و بازی‌های اپ استور چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی