حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

موتور جستجوی انحصاری اتحادیه اروپا احتمالا در دست ساخت است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار

در چند سال اخیر، مسئله حریم خصوصی کاربران سبب شده است تا اتحادیه اروپا رویکردی جدید و تقریبا سخت‌ گیرانه نسبت به شرکت‌های آمریکایی و حتی سایر شرکت‌های جهان اعمال کند. در ادامه این برنامه بلند مدت، گویا موتور جستجوی انحصاری اتحادیه اروپا احتمالا در دست ساخت است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

موتور جستجوی انحصاری اتحادیه اروپا احتمالا در دست ساخت است

موتور جستجوی گوگل قطعا محبوب‌ترین و پرکاربردترین موتور جستجو در جهان باشد. بنابراین، وقتی موتورهای جستجو بیشتر و بیشتر شوند، مطمئنا این موضوع بر وضعیت آینده تجارت گوگل تاثیر می‌گذارد. بر اساس گزارش‌های اخیر، اتحادیه اروپا ممکن است به زودی موتور جستجوی خود را توسعه دهد. چندی پیش، ۱۴ مرکز تحقیقاتی و کامپیوتری در ۷ کشور اتحادیه اروپا از راه اندازی پروژه جستجوی وب باز (OpenWebSearch) خبر دادند.

موتور جستجوی انحصاری اتحادیه اروپا

این پروژه جدید به دنبال ساخت موتور جستجوی وب آینده اروپا است. در حالی که ما معتقدیم که این پروژه به زودی ارائه می‌شود، اما ذکر این نکته لازم است که هنوز تاریخ معرفی و راه اندازی ایم موتور جستجو مشخص نیست. این پروژه از تحقیقات و نوآوری Horizon اتحادیه اروپا توسعه یافته و طرح آن نیز تاکنون ۸.۵ میلیون یورو بودجه دریافت کرده است.

موتور جستجوی اتحادیه اروپا ویژگی‌هایی مانند رایگان بودن، اوپن سورس بودن و منصفانه بودن را خواهد داشت. بر اساس گزارش‌ها، هدف این پروژه کمک به مردم برای دسترسی آزادانه، آشکار و منصفانه به اطلاعات است. همچنین این پروژه به دنبال ایجاد یک زیرساخت باز برای جستجوی اینترنتی اروپا بر اساس ارزش‌ها و حوزه‌های قضایی این قاره است. وب سایت رسمی این پروژه اعلام کرده است که در حال حاضر، جستجوهای وب همچنان تحت سلطه برخی از شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل است. بنابراین، دسترسی آزاد، منصفانه و شفاف به اطلاعات به عنوان یک نیاز عمومی دیگر تحت کنترل عموم قرار ندارد.

موتور جستجوی انحصاری اتحادیه اروپا

به گفته خبرگزاری GizChina، محققان این موسسه، طی سه سال آینده، هسته شاخص موتور جستجوی وب باز اروپا (OWI) را توسعه خواهند داد. این موتور جستجو به عنوان مبنایی برای جستجوهای جدید اینترنتی در اروپا قرار خواهد گرفت. علاوه بر این، این پروژه پایه و اساس یک زیرساخت جستجو و تجزیه و تحلیل وب باز اروپایی (OWSAI) و مقیاس پذیر را خواهد بود و بر اساس ارزش‌ها، اصول، قوانین و استانداردهای اروپایی بنیان گذاشته خواهد شد.

زیرساخت‌های پیش‌بینی شده بازار باز را برای موتورهای جستجوی مردم‌محور باز می‌گرداند. همچنین به استقلال اروپا در هدایت فضای وب و جستجو کمک خواهد کرد. علاوه بر این، موتور جستجوی اروپا محققان اروپایی را قادر می‌سازد تا آزادانه از وب استفاده کنند. همچنین به نوآوران و کسب و کارها اجازه می‌دهد تا به طور سیستماتیک از وب به عنوان منبع کسب و کار و نوآوری استفاده کنند. از سویی نیز دیگر خبری از انحصارگری گوگل و حذف رقبا از نتایج جستجو نخواهد بود. نظر شما کاربران ترنجی درباره در دست ساخت بودن موتور جستجوی انحصاری اتحادیه اروپا چیست؟ آیا این موتور جستجو رقیب اصلی گوگل تبدیل خواهد شد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان