حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خودرو برقی ورزشی CCC SCO1 با همکاری شیائومی معرفی شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، خودرو

چند سالی است که بحث درباره تولید خوردوهای برقی، توسط شرکت‌هایی که اغلب نام آن‌ها را بر روی گوشی‌های هوشمند می‌بینیم، حسابی داغ شده است. شیائومی به عنوان یکی از برترین شرکت‌های چینی نیز از این قافله عقب نمانده و گویا خودرو برقی ورزشی CCC SCO1 با همکاری شیائومی معرفی شد. با ترنجی همراه باشید.

خودرو برقی ورزشی CCC SCO1 با همکاری شیائومی معرفی شد

شیائومی یک شرکت پیشرو در حوزه فناوری است. با این حال، در چین به عنوان یک سرمایه گذار بزرگ برای استارت آپ‌ها نیز شناخته می‌شود. این شرکت، استارت‌ آپ‌های زیادی را زیر بال و پر خود گرفته است، از جمله آن یک برند چینی با نام CCC که خودرو‌های سفارشی مختلفی تولید می‌کند. در حالی که شیائومی با موانعی برای ورود به بخش خودرو دست و پنجه نرم می‌کرد، یکی از شرکت‌های مورد حمایت آن، اولین خودروی خود را روانه بازار کرده است. امروز CCC از یک خودروی اسپرت الکتریکی جدید رونمایی کرد.

خودرو برقی ورزشی CCC SCO1

خودروی جدید ممکن است انتظار اصلی بسیاری از برند شیائومی نباشد، اما همچنان یک محصول جالب برای این بخش است. خودروی اسپرت الکتریکی جدید دارای شماره مدل SC01 است. این یک خودروی ۲ در و دو نفره با دو موتور الکتریکی است که توان خروجی ۳۰۲ کیلووات (یا ۴۲۹ اسب بخار) را دارد. برای نشان دادن ابهت این خودرو، لازم است بگویی که شتاب این وسیله نقلیه جالب تنها در ۳.۹ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

خودرو برقی ورزشی CCC SCO1

با توجه به وزن کم ۱۳۰۰ کیلوگرمی خودرو، این سرعت واقعا سرعت مناسبی است و تجربه کلی بسیار سریعی خواهد داشت. این خودرو، یک ماشین جذاب با طراحی اسپرت است و قیمت آن نیز ۴۲.۰۰۰ دلار است که یک قیمت مناسب تلقی می‌شود. با توجه به رویکرد اسپورت و ماهیت الکتریکی خودرو، این قیمت بازهم جذاب‌تر خواهد بود. به گفته این شرکت، تولید انبوه این محصول احتمالا در سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد و تحویل آن قبل از پایان همان سال آغاز خواهد شد.

خودرو برقی ورزشی CCC SCO1

با این حال، پیش سفارش‌ها در حال حاضر پذیرفته شده است و ممکن است این کار برای برخی حرکتی پر خطر باشد، اما باز هم نام شیائومی در این شرکت دخیل است، بنابراین ممکن است برای برخی از مشتریان یا سرمایه گذاران بالقوه کافی باشد. لازم به ذکر است که همه مشتریان بالقوه فقط باید ۲۸ دلار خرج کنند تا در صف پیش ثبت نام دریافت خودرو قرار گیرند.

به گفته GizChina، همچنین از سوی دیگر، برند سی‌سی‌سی که شیائومی پشتیبان آن است، یک مفهوم قدیمی LANCIA را به واقعیت تبدیل کرده است. ظاهرا CCC SCO1 از خودروی مفهومی Lancia Stratos 2010 الهام گرفته است. استراتوس ۴.۱۸ متر طول و حدود ۱۲۷۰ کیلوگرم وزن داشت. SCO1 دارای ۴.۰۸ متر و وزن ۱۳۰۰ کیلوگرمی است. جالب اینجاست که Stratos به لطف موتور V8 500 اسب بخاری، در ۳.۵ ثانیه از صفر تا سرعت ۱۰۰ خواهد رسید. SC01 کمی کندتر است، اما احتمالا متوجه این موضوع در تجربه نزدیک خود نخواهید شد.

تفاوت کلی این است که SC01 به واقعیت نزدیک‌تر است. پروژه LANCIA به سال ۲۰۱۰ برمی‌گردد. با این حال، در آن سال، EV Doman چیزی جز یک رویا نبود. اکنون، این خودرو تقریبا رنگ واقعیت به خود گرفته است و وسایل نقلیه الکتریکی در چند سال آینده جایگزین وسایل نقلیه بنزینی و گازوئیلی خواهند شد. وقتی در مورد شیائومی صحبت می‌کنیم، دیدن مشارکت این شرکت در یک برند خودروسازی جالب است. این شرکت قصد دارد تا دو سال آینده خودروهای خود را روانه بازار کند.

لی جون، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت، تعهد خود را به صنعت خودرو نشان داده است. بنابراین، بی شک در آینده نزدیک اخبار بیشتری در مورد شیائومی و بخش خودرو این شرکت خواهیم شنید. نظر شما کاربران ترنجی درباره خودرو برقی و ورزشی برند CCC که با همکاری شیائومی به بازار عرضه شده است چیست؟! آیا این خودرو می‌تواند با رقبای یگر خود مانند تسلا رقابت کند؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان