حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم دوربین DSLR مانند شیائومی برای گوشی‌های موبایل در دست توسعه است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، دوربین، شیائومی

در چند سال اخیر، گوشی‌های هوشمند پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند و با بهره‌گیری از سخت‌افزار و نرم‌افزارهای بهبودیافته، این دستگاه‌ها را به گزینه‌های مناسب‌تری برای عکاسی تبدیل کرده‌اند. پس از سامسونگ، شیائومی دومین شرکتی است که تلاش زیادی در این حوزه دارد. بر همین اساس گویا سیستم دوربین DSLR مانند شیائومی برای گوشی‌های موبایل در دست توسعه است. با ترنجی همراه شوید.

سیستم دوربین DSLR مانند شیائومی برای گوشی‌های موبایل در دست توسعه است

جزئیات حق اختراعی که اخیرا منتشر شده است، نشان می‌دهد که شیائومی در حال حاضر، مشغول کار بر روی یک سیستم زوم دوربین مانند دوربین‌ها DSLR، جهت استفاده در گوشی‌های هوشمند خود است. به عبارت دیگر، شیائومی در حال آماده سازی قابلیتی هیجان انگیز برای بکارگیری در دوربین گوشی‌های هوشمند خود می‌باشد. یک پوستر فاش شده نشان می‌دهد که این شرکت در تاریخ ۴ اکتبر، سری Xiaomi 12T و چند محصول دیگر را عرضه خواهد کرد.

سیستم دوربین DSLR مانند شیائومی

در این بین، این شرکت روی یک سیستم دوربین جالب نیز کار می‌کند. این بخش از اطلاعات توسط افشاگر معروف دنیای دیجیتال، یعنی DCS (به گزارش XiaomiUI) منتشر شده است. اکثر گوشی‌های هوشمند مدرن با چندین قابلیت خاص در دوربین خود عرضه می‌شوند. این قابلیت‌ها به گوشی‌ها امکان می‌دهد فواصل کانونی متفاوتی را ارائه دهند.

با این حال، کاربران برای رسیدن به یک فاصله کانونی خاص در حین تعویض لنز، باید به صورت دیجیتال روی سوژه‌ها زوم کنند. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا عکس‌های مناسبی بگیرید. با این حال، ضبط ویدیو در حین جابجایی بین لنزها باعث ایجاد مشکلات فنی یا برداشت تصاویر غیر واضحی می‌شود. جهت یادآوری، سامسونگ Galaxy S4 Zoom و K Zoom را با دوربین‌هایی که از فاصله کانونی متغیر بهره‌مند بودند، عرضه کرده است.

سیستم دوربین DSLR مانند شیائومی

به همین دلیل نیز، پتنت فاش شده شیائومی، سیستم زوم دوربینی شبیه به دوربین‌ها DSLR را نشان می‌دهد. متاسفانه، این دوربین‌ها بزرگ هستند و با وجود چنین قابلیتی، فضای کمی برای باتری باقی می‌گذارند. اکنون پتنت دوربین شیائومی، وجود سنسور اصلی بزرگ‌تر دوربین با فاصله کانونی متغیر را تایید می‌کند. بنابراین، هیچ دوربین تله فوتو یا فوق عریضی در پشت دستگاه وجود نخواهد داشت. تصویری که توسط DCS به اشتراک گذاشته شده است، یک گوشی هوشمند با یک دوربین تکی در پشت آن را نشان می‌دهد.

با این حال، در اینجا لازم به ذکر است که این یک تصویر صرفا مفهومی است. این تصویر یک سنسور دوربین بزرگ‌تر با فاصله کانونی متغیر را نشان نمی‌دهد. در واقع، این دوربین مانند دوربین‌های واقعی قادر به حرکت فیزیکی است. شیائومی برای پیاده سازی سیستم زوم دوربین مشابه سیستم‌های DSLR، به تنها یک سنسور دوربین نیاز دارد.

سیستم دوربین DSLR مانند شیائومی

بنابراین، به گفته خبرگزاری GizChina، اگر شیائومی از یک سنسور عالی استفاده کند، این موضوع می‌تواند به عنوان یک عامل تغییر دهنده برای این شرکت باشد. لازم به ذکر است که سنسورهای بیشتر، کارایی سیستم دوربین را چشمگیرتر می‌کند. برنامه شیائومی برای پیاده سازی این سیستم دوربین هیجان انگیز کاملا جدید است. با این حال، این غول تولید کننده گوشی‌های هوشمند چینی، اولین شرکتی نیست که این ایده را ارائه کرده است

در واقع Xperia 1 IV سونی نیز دارای یک دوربین با زوم اپتیکال واقعی است. همچنین، سیستم دوربین این گوشی دارای فاصله کانونی متغیر مخفی است. بنابراین، سونی راه حل بهتری را بدون بیرون زدگی ارائه داده است. همچنین، مشخص نیست که آیا شیائومی صرفا چیزی شبیه به یک پتنت را خواهد ساخت یا در عمل نیز از آن استفاده خواهد کرد. زیرا یک حق اختراع تضمین نمی‌کند که این سیستم زوم دوربین مشابه DSLR، توسط این شرکت مورد استفاده قرار گیرد. نظر شما کاربران ترنجی درباره سیستم دوربین DSLR مانند شیائومی برای گوشی‌های موبایل چیست؟ آیا این قابلیت می‌تواند عملکردی مناسب داشته باشد؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان