حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اظهارات جدید DxOMark در مورد عدم ارسال گوشی‌های هوشمند توسط شرکت‌ها

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار

همانطور که احتمالا به یاد دارید، از مدت‌ها پیش حدس و گمانه‌زنی‌هایی در مورد احتمال تقلب DxOMark و فروش امتیازها مطرح شده بود. این شایعات با واکنش مدیرعامل این مجموعه همراه شد و طی آن گفته شد که این مرجع تقلبی انجام نمی‌دهد. حالا شاهد اظهارات جدید DxOMark در مورد عدم ارسال گوشی‌های هوشمند توسط شرکت‌ها هستیم. با ترنجی همراه باشید.

اظهارات جدید DxOMark در مورد عدم ارسال گوشی‌های هوشمند توسط شرکت‌ها

وب سایت DxOMark، مرجعی است که گوشی‌های هوشمند را به طور دقیق آزمایش می‌کند و آن‌ها را بر اساس عملکردشان رتبه‌بندی می‌نماید. این شرکت پیش‌تر به خاطر بررسی دقیق و فنی دوربین‌ها شناخته شده بود، اما در سال‌های اخیر، بخش‌های دیگری مانند نمایشگر، باتری و سایر موارد را نیز مورد آزمایش و بررسی قرار می‌دهد. بر اساس نتایج یک سال اخیر در بررسی محصولات توسط این مرجع، برخی معتقدند این وب سایت دست به تقلب و فروش امتیاز می‌زند.

برخی دیگر نیز می‌گویند که رتبه بندی این مرجع، نشان دهنده عملکرد واقعی یک محصول نیست. پس از انتشار نتایج بررسی سری Xiaomi 12S امسال، بنیانگذار، رئیس و مدیر عامل شیائومی، Lei Jun به صراحت اعلام کرد که نتایج بررسی‌های DxOMark عادلانه نیست و این مرجع دست به تقلب می‌زند و در ادامه، این شرکت طبق معمول، دیگر هیچ محصولی از دستگاه‌های خود را برای آزمایش به این مرجع نفرستاد.

اظهارات جدید DxOMark

با این حال، مرجع مذکور خود Xiaomi 12S Ultra را برای بررسی و ارزیابی خریداری کرده و در نهایت نتایج آزمایش را در پایان ماه گذشته منتشر کرد. حالا مدیر عامل این مجموعه مجددا تاکید کرده است که که آن‌ها امتیازی به سایر شرکت‌ها نمی‌فروشند. امروز، Frédéric Guichard، مدیرعامل DxOMark، در مصاحبه‌ای گفت که ما به طور خاص به شیائومی پاسخی ندادیم، اما فقط می‌خواستم به سوالات کاربران در شبکه‌های اجتماعی پاسخ دهم.

در مورد شیائومی و سایر تولیدکنندگانی که تصمیم گرفته‌اند امسال دستگاه‌های خود را برای DxOMark را ارسال نکنند، فردریک گویچار گفته است که اینطور نیست که تولیدکنندگان از نمرات بررسی‌های ما استفاده نمی‌کنند، اما برخی از آن‌ها قاعدتا امتیازات کمتری در آزمون‌های بررسی گوشی‌های هوشمند در رتبه اول کسب می‌کنند.

اظهارات جدید DxOMark

به گفته GizChina، وی همچنین ادعا کرده است دستگاهی که در بخش دوربین رتبه اول را کسب می‌کند، اثر تبلیغاتی قابل‌توجهی دارد. بنابراین، اگر سازنده فکر می‌کند که دستگاه نمی‌تواند رتبه اول را کسب کند، زحمت ارسال آن را برای بررسی به خود نخواد داد. DxOMark از آن زمان رسما ادعاهایی مبنی بر فروش امتیازهای خود را رد کرده است و ادعا می‌کند امتیازی که منتشر می‌کند، فقط به کیفیت خود محصول بستگی دارد.

همچنین این مرجع گفته است، چه شرکت مورد نظر دستگاهی را ارسال کند یا نه، DxOMark ادعا می‌کند این موضوه بر رتبه آن تاثیری نمی‌گذارد. با این حال، شن یرن، معاون سابق اوپو، در مورد پاسخ DxOMark اظهار نظر کرده و گفته است که شاید این مرجع امتیازی نفروخته یا رشوه دریافت نکرده باشد، اما به طور کلی، نوع امتیازدهی این مرجع و معیار بررسی‌های صورت گرفته توسط آن، خود مشکلات زیادی دارد. نظر شما کاربران ترنجی درباره اظهارات جدید DxOMark در مورد عدم ارسال گوشی‌های هوشمند توسط شرکت‌ها چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان