حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دلایل عدم توجه به ریشه های Assassin’s Creed از کجا نشات می‌گیرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سرگرمی و بازی

اگر اهل تجربه گیم و سرگرمی باشید، حتما درباره عنوان Assassin’s Creed یا به زبان ساده، فرقه قاتلین، چیزی دیده یا شنیده‌اید. به طور کلی داستان این بازی واقعی است و همه چیز در آن تخیلی نیست. با این حال بسیاری به این عنوان انتقاد دارند که چرا به ریشه‌های خود، یعنی بستر تاریخی اصلی ایجاد حشاشین‌ها باز نمی‌گردد؟ در این مطلب دلایل عدم توجه به ریشه های Assassin’s Creed را توضیح خواهیم داد. با ترنجی همراه باشید.

دلایل عدم توجه به ریشه های Assassin’s Creed از کجا نشات می‌گیرد

Assassin’s Creed Mirage یکی از جدیدترین عناوین مجموعه Assassin’s Creed است. این چیزی است که حداقل در تصاویر اولیه آن به چشم می‌آید. به تصویر کشیدن یک قاتل که از یک دیوار، با یک تیغه از مچ کشیده شده، به میان جمعیتی از عابران بی خبر می‌افتد و پارچه‌های کتانی‌های این قاتل که سفیدتر از رنگ سفید است و برای تبلیغات مواد شوینده مناسب هستند، شخصیت Altaïr را به یاد می آورند که قاتل اولین عنوان Assassin’s Creed بود. در پس زمینه این نسخه جدید چندین نکته قابل توجه وجود دارد. مسجد و مناره‌هایی که با استحکامات سنگی و ضخیم ساخته شده‌اند، تداعی‌ کننده سرزمین بیت المقدس است.

با این حال، این تصویر در افق بازسازی مبهم نیست. شایعات از زمانی که این پروژه جدید با اسم رمز Rift شناخته شد، حاکی از آن بود که این قاتل جدید در واقع Basim نام دارد و یک شخصیت برای نسخه‌های بعد از Assassin’s Creed Valhalla است. همچنین منظره موجود در تصویر مشابه بناهای بغداد است، نه اورشلیم یا دمشق، یا حتی شهرهایی که در نسخه اول این بازی به چشم دیده بودیم.

دلایل عدم توجه به ریشه های Assassin’s Creed

بازی به همین خوبی است که در تصویر مشاهده می‌کنید. هرگز انتظار نمی‌رفت این مجموعه دوباره به گذشته‌های خود اشاره کند و در این مورد، احتمالا بازهم نمی‌خواهد چنین کاری کند. اولین نسخه Assassin’s Creed شاید توانسته باشد موضوع فانتزی قتل در میان جمعیت را ایجاد کرده باشد، اما به خوبی، به آن عمل نکرده است. در واقع اساسین‌ها مانند یک شوالیه صلیبی که در میان جمعیت قابل تشخیص باشد، هرگز ظاهر قابل نشخیصی نداشتند.

آنچه که به عنوان تحقیقات درباره این قاتلین به چشم می‌خورد، در مورد مکان و نقاط ضعف اهداف آن‌ها مطرح است و درگیری‌های آن‌ها در خیابان‌های یک شهر مانند یک حرکت غیر مجاز برای کسی است که برای قتل آموزش دیده است و انجام آن در کمال خونسردی راحت است. در بازی، در مورد سیستم‌های مخفی‌ کاری آن، حتی نمی‌توان آن‌ها را ضعیف نامید. چیزی که در بازی به چشم می‌خورد، اصلا شبیه به واقعیت دنیای این قاتلین نبوده است.

یکی از منابع مطلع گفته است که بخش‌هایی از اطلاعات جدید درباره این عنوان Assassin’s Creed، درست است. مانند نام و موارد دیگری که بلومبرگ قبلا گزارش کرده است. اما بازگشت به ریشه‌های اصلی این بازی و سایر قسمت‌ها واقعیت نخواهد داشت.  پس آنچه که یوبی‌ سافت در مورد Mirage نشان می‌دهد، بازگشت به اصل Assassin’s Creed نیست، بلکه جاه‌ طلبی‌های محقق نشده آن است.

دلایل عدم توجه به ریشه های Assassin’s Creed

با انتشار این بازی متوجه خواهید شد که بیشتر شهرها از شهروندان تشکیل شده است، نه سربازان. قابلیت مخفی شدن در بین مردم، زمانی در نسخه اولیه Assassin’s Creed نیز حضور داشت و قبل از اینکه یوبی سافت از ماموریت‌های خسته‌ کننده و حواس پرت کن این عناوین دور شود، تمرکز خود را به تقلید از سری The Witcher تغییر داد و کاوش، گفتگو و تجهیزات پیشرو برای پیشبرد بازی را اضافه کرد.

همچنین متوجه خواهید شد که هیچ یک از آن شهرنشینان هنوز مرگ یک شخصیت سفید پوش را که از بالای سرشان پریده است را ندیده‌اند. این گفته با گزارش بلومبرگ مطابقت دارد که ادعا می‌کند پروژه Rift یا Assassin’s Creed Mirage، قرار است تا یک نقش آفرینی در جهان باز مخفیانه ارائه دهد. مخفی کاری یکی از اجزای کلیدی در فرنچایزهای برتر Ubisoft است و میراث به جا مانده از Splinter Cell: Conviction است که هنوز به وضوح در مخفی کاری Watch Dogs Legion نیز مشهود است. بنابراین تجربه داخلی زیادی برای استفاده در این بخش نیز وجود دارد.

با این حال، اگر Mirage حتی اندکی از مخفی کاری سم فیشر در اسپلینتر سل استفاده کند، به سرعت تمام شباهت خود را با Assassin’s Creed اصلی از دست خواهد داد که به یک دلیل بزرگ‌تر برای شبیه شدن به سایر بازی‌ها تبدیل خواهد شد. گفته شده است که در این عنوان باز هم از شیرجه‌های عمیق در انبارهای کاه استفاده خواهد شد تا تعقیب و گریز سربازان را گم کنید. این برای گیمرها بهترین مکانیزم ممکن است. Patrice Désilets و تیم توسعه اولیه‌اش هرگز شکل واقعا رضایت‌ بخشی برای آن فرمول پیدا نکردند و این سری در ورودی‌های بعدی به مکانیک‌های سنتی‌تر تعقیب و گریز بازگشت.

دلایل عدم توجه به ریشه های Assassin’s Creed

به گفته TechRadar، اگر یوبی سافت در مورد احیای مخفی کاری در میان اجتماع جدی است، احتمالا باید به سه‌گانه Hitman اخیر و استفاده آزادانه IO Interactive از مناطق امن یا خاکستری نقشه نگاهی بیاندازد تا به شما فرصت کافی برای تماشا و کشف هدف خود بدون خطر را بدهد. با این اوصاف، Ubisoft به طور معمول مسیر ساده‌تری را انتخاب کرده است و متعادل کردن مخفی کاری با روش‌های قدیمی روشی همه‌جانبه خواهد بود.

در بازی، به الطائر گفته شد که دانش مقدم بر عمل است. اما به جای ابزارهای ظریف‌تر، شمشیر را در دست گرفت که ممکن است او را بهتر قادر به پیروی از توصیه‌های مربی خود کند. با توجه به آنچه که گفته شد، آخرین وعده درباره یک اساسینز کرید واقعا مخفی کارانه، هنوز هم ممکن است یک شایعه باشد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان