حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تیم کوک احتمال استفاده از پیام‌های RCS در iOS را رد کرد: «در صورت نیاز، برای مادرت آیفون بخر»

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، پیام رسان

تیم کوک، مدیرعامل اپل، امروز در کنفرانس Code با کارا سویشر درکنار جانی آیو و لورن پاول جابز به گفتگو نشست. در طول بخش پرسش و پاسخ مصاحبه، از تیم کوک درمورد امتناع اپل از پذیرش استاندارد خدمات ارتباطی غنی یا RCS پرسیده شد. در ادامه اما، پاسخ کوک در این مورد و با توجه به سیاست‌های انحصارطلبانه اپل، جای تعجب باقی نگذاشت.

اجتناب تیم کوک در استفاده از RCS

عدم پشتیبانی از RCS در iOS، برقراری ارتباط عادی را برای کاربران iOS و Android بسیار سخت‌تر کرده و آن‌ها را مجبور به استفاده از پلتفرم‌های پیام‌رسان شخص‌ثالث مانند WhatsApp یا Telegram می‌کند.

درجریان این کنفرانس و پیرامون سؤالی که از کوک درمورد RCS پرسیده شد، وی پاسخ داد: «من نشنیده‌ام که کاربران درحال‌حاضر از ما بخواهند که انرژی زیادی برای این کار بگذاریم. من دوست دارم شما را از آیفون استفاده کنید.»

پرسش‌کننده سپس توضیح داد که چون مادرش از دستگاه اندرویدی استفاده می‌کند، به‌دلیل اتکا به پیامک نمی‌تواند ویدیوهای خاصی را برای او ارسال کند. پاسخ کوک به وی این‌گونه بود: «برای مادرت یک آیفون بخر».

اجتناب تیم کوک در استفاده از RCS

اجتناب تیم کوک در استفاده از RCS

اپل مدت‌هاست که از پذیرش RCS خودداری می‌کند؛ قابلیتی که بسیاری از ویژگی‌های iMessage را به‌منظور ارتباط بین‌پلتفرمی میان آیفون و دستگاه‌های اندرویدی به‌ارمغان می‌آورد. RCS تعدادی ارتقاء را نسبت‌به پیامک‌های سنتی ارائه می‌دهد. این شامل مواردی مانند نشانگرهای تایپ، چت‌های گروهی بهبودیافته، پیوست‌های با وضوح بالاتر و اندازه بزرگ‌تر متن و موارد دیگر می‌شود.

درواقع، گوگل اخیراً یک کمپین تبلیغاتی گسترده راه‌اندازی کرده و اپل را برای پذیرش RCS تحت‌فشار قرار داده است. گوگل در تبلیغات خود می‌گوید: «اپل باید این مشکل را برطرف کند»:

این مشکل درمورد رنگ سبز پیام‌ها نیست؛ بلکه بیشتر پیرامون عکس‌ها و ویدیوهای کوچک است؛ بدون ارسال پیامک ازطریق وای‌فای و بدون رسید خواندن. اپل این مشکلات را زمانی ایجاد می‌کند که از آیفون و گوشی‌های اندرویدی به یکدیگر پیامک می‌دهیم، اما هیچ کاری برای رفع آن انجام نمی‌دهد.

اپل هیچ انگیزه‌ای برای پذیرش RCS ندارد و درعوض به ارتقای پلتفرم iMessage خود ادامه می‌دهد. این شرکت پیشرفت‌های جزئی در تجربه پیام کوتاه بین دستگاه‌های آیفون و اندروید ایجاد کرده است؛ ازجمله پشتیبانی بهتر از Tapbacks در iOS 16. به غیر از این، واضح است که اپل قصد ندارد برای فناوری RCS وقت بگذارد.

نظر شما پیرامون اجتناب تیم کوک در استفاده از RCS چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی