حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برزیل فروش آیفون های بدون شارژر در این کشور را متوقف کرد + بیانیه رسمی اپل

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، تجاری

به‌گزارش رویترز، وزارت دادگستری برزیل امروز به اپل دستور داد تا فروش آیفون های بدون شارژر در جعبه را متوقف کند. مقامات برزیلی بیان می‌کنند درصورتی‌که اپل آداپتور شارژ را همراه با جعبه آیفون عرضه نکند، یک محصول ناقص به مشتریان تحویل داده است؛ اقدامی که دولت این کشور ادعا می‌کند “عمدی تبعیض‌آمیز علیه مصرف‌کنندگان” می‌باشد.

توقف فروش آیفون بدون شارژر اپل در برزیل

اپل به‌دلیل فروش آیفون‌های بدون شارژر، تاکنون حدود 2.34 میلیون دلار در برزیل جریمه شده است و مقامات این کشور نیز غول فناوری را مجبور می‌کنند که عرضه هر آیفونی که آداپتور شارژر را درون جعبه خود ندارد، ازجمله آیفون 12 و مدل‌های جدیدتر، متوقف کند.

ایالت سائوپائولو برزیل قبلاً اپل را به‌دلیل عدم ارائه شارژر با آیفون‌ها نزدیک به 2 میلیون دلار جریمه کرده بود که آژانس حمایت از مصرف‌کنندگان سائوپائولو اعلام کرد که این اقدام نقض قوانین حقوق مصرف‌کننده است. اپل همچنین پس از شکایت یک مشتری که شارژر درون جعبه دریافت نکرده بود، دادگاه قضایی را در سال 2022 در این کشور باخت.

اپل به مقامات برزیلی گفته است که عدم استفاده از آداپتور برق با آیفون مزایای زیست‌محیطی و کاهش ضایعات را به‌همراه دارد، اما برزیل تاکنون این استدلال را رد کرده است.

توقف فروش آیفون بدون شارژر اپل در برزیل

توقف فروش آیفون بدون شارژر اپل در برزیل

اپل در سال 2020 و با عرضه سری آیفون 12، ارائه شارژر برای آیفون‌ها را متوقف کرد. در بیشتر کشورها، اپل دیگر آیفون‌ها را با EarPods یا آداپتور شارژر، ازجمله کابل شارژ USB-C به Lightning، عرضه نمی‌کند. اپل می‌گوید که اکثر مشتریان از قبل آداپتورهای شارژ قدیمی خود را دراختیار دارند و به مشتریان گفته است که حذف این لوازم جانبی بخشی از تلاش‌هایش برای «دستیابی به اهداف محیط زیستی» است.

دستور وزارت دادگستری یک روز پیش از معرفی آیفون 14 اپل صادر می‌شود که در آن شاهد معرفی مدل‌های به‌روزشده آیفون 14 و آیفون 14 پرو خواهیم بود.

بیانیه رسمی اپل

اپل در بیانیه‌ای به بلومبرگ اعلام کرد که به این حکم اعتراض خواهد کرد:

«در اپل، ما هر کاری که انجام می‌دهیم تأثیر خود را بر مردم و کره زمین درنظر می‌گیریم. آداپتورهای شارژ بیشترین استفاده ما از روی و پلاستیک را نشان می‌دهند و حذف آن‌ها از جعبه به کاهش بیش از 2 میلیون تن کربن کمک کرده است؛ معادل حذف 500 هزار خودرو از جاده‌ها در هر سال.

ما قبلاً تعدادی از تصمیمات دادگاه در برزیل را در مورد این موضوع گرفته‌ایم و مطمئن هستیم که مشتریان ما از گزینه‌های مختلف شارژ و اتصال دستگاه‌های خود آگاه هستند.»

نظر شما پیرامون دستور دولت برزیل به‌منظور توقف فروش آیفون های بدون شارژر اپل در این کشور چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی