حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نسل دوم کابل های USB 4.0 تا دو برابر سرعت بیشتری ارائه خواهند داد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، فناوری‌های نوین

هر سال که به جلوتر می‌رویم، حجم داده‌ها و اطلاعات بیشتر و بیشتر می‌شود، در کنار نیاز به اینترنت پر سرعت‌تر، حافظه‌های سریع‌تر و حجیم‌تر، وجود یک ابزار برای انتقال سریع‌تر داده‌های پر حجم نیز موضوعی حیاتی است. بر همین اساس، گویا نسل دوم کابل های USB 4.0 تا دو برابر سرعت بیشتری ارائه خواهند داد. با ترنجی همراه باشید.

نسل دوم کابل های USB 4.0 تا دو برابر سرعت بیشتری ارائه خواهند داد

بر اساس اخبار دریافتی، USB 4 نسخه 2.0، سرعتی دو برابری را به ارمغان می‌آورد. نسل بعدی کابل USB می‌تواند سرعتی بسیار بالاتر و عملکرد بسیاری بیشتری را پس از اعلام مشخصات آن ارائه دهد. منبع مطلع این خبر درباره این این فناوری فاش کرده است که USB 4 نسخه 2.0 قرار است دو برابر سرعت عملکرد داده را نسبت به کابل‌ها و کانکتورهای USB Type-C فعلی که امروزه توسط بسیاری از ما استفاده می‌شود، به ارمغان بیاورد.

این فناوری جدید که قرار است در اواخر سال ۲۰۲۲ عرضه شود، احتمالا اتصال و سرعت انتقال داده را بسیار بهبود خواهد بخشید. علاوه بر این، ممکن است برای بهره‌مند شدن همه کاربران از این افزایش عملکردی، حتی نیازی به استفاده از کابل‌های جدید نیز نداشته باشید. پیشرفت‌هایی که توسط USB Promoter Group اعلام شده است، کل صنعت پشت توسعه پیشرفت‌های فناوری USB پیشرفته را شامل می‌شود و با یک معماری لایه فیزیکی جدید امکان کارکرد تا ۸۰ گیگابایت در ثانیه را قراهم می‌کند.

نسل دوم کابل های USB 4.0

همچنین حتی زمانی که از کابل‌های غیرفعال USB-C قبلی که حداکثر سرعت آن‌ها ۴۰ گیگابایت در ثانیه است، استفاده شود، بازهم این سرعت بالاتر در اختیار کاربران خواهد بود. این بدان معناست که یک کابل با ظرفیت ۴۰ گیگابایت در ثانیه که امروزه توسط کاربران خریداری می‌شود، به زودی می‌تواند این سرعت را دو برابر کند، آن هم بدون نیاز به خرج اضافه یا انجام کار دیگری.

مشخصات USB-C و USB Power Deliver (PD) برای فعال کردن سطوح جدید عملکرد به‌روزرسانی می‌شوند، این پروتکل‌ها همچنین با USB 4 نسخه 1.0، USB 3.2، USB 2.0 و Thunderbolt 3 سازگار هستند. همچنین پشتیبانی بهبود یافته‌تری را برای DisplayPort و PCIe، که در آن تونل سازی داده بهبود یافته برای استفاده از بهترین پهنای باند ممکن استفاده خواهد شد را نیز به همراه دارد.

نسل دوم کابل های USB 4.0

به گفته خبرگزاری TechRadar، شرکت‌هایی مانند اپل، اچ‌پی، اینتل، مایکروسافت و تگزاس اینسترومنت و گروه پروموتر USB می‌گویند که USB 4 نسخه 2.0 یک گام رو به جلو برای تولیدکنندگان و کاربران خواهد بود. براد ساندرز، رئیس گروه پروموتر USB، گفته است که یک بار دیگر با پیروی از سنت USB، این مشخصات USB4 به روز شده، عملکرد دو برابری را در انتقال داده محیا می‌کند تا سطوح بالاتری از عملکرد را به اکوسیستم USB Type-C ارائه دهد.

راه‌ حل‌هایی که بیشترین مزیت را از این افزایش سرعت می‌بینند، شامل نمایشگرهای با کارایی بالاتر، فضاهای ذخیره سازی، هاب‌ها و داک‌های مبتنی بر USB هستند. اطلاعات بیشتر، از جمله مشخصات فنی دقیق در مورد نحوه عملکرد USB 4 نسخه 2.0، در نوامبر ۲۰۲۲ فاش خواهد شد. نظر شما کاربران ترنجی درباره نسل دوم کابل های USB 4.0 و افزایش سرعت دوبرابری آن‌ها چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان