حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات اسنپدراگون ۶ نسل ۱ کوالکام لو رفت: ۴ نانومتری و پشتیبانی 5G

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | کوالکام

نام‌گذاری تراشه‌های جدید کوالکام به این شکل شده که با پسوند Gen n ارایه می‌شوند. Gen مخفف Generation یا همان نسل است و n نمایش‌دهنده شماره آن نسل خواهد بود. پس از رونمایی از نسل ۱ تراشه های سری ۸ و سری ۷ حالا نوبت به سری ۶ است. مشخصات اسنپدراگون ۶ نسل ۱ کوالکام لو رفته و خبر از ۴ نانومتری بودن با پشتیبانی 5G دارد.

مشخصات اسنپدراگون ۶ نسل ۱

سال گذشته اسنپدراگون ۸ نسل ۱ رونمایی و پس از آن سه ماه پیش بود که تراشه اسنپدراگون 7 نسل 1 عرضه شد. این شرکت بعداً یک به‌روزرسانی برای تراشه پرچم‌دار سری ۸ خود ارایه کرد که آن را با نام Snapdragon 8+ Gen 1 می شناسیم. این‌ها جدیدترین تراشه‌های کوالکام بوده و با فناوری 4 نانومتری عرضه شده اند.

اکنون، به نظر می رسد که این شرکت در حال کار بر روی یک چیپست جدید رده پایین مبتنی بر 4 نانومتر است که جانشین چیپست های سری اسنپدراگون 600 خواهد شد.

ایوان بلاس مشخصات و ویژگی های اسنپدراگون 6 نسل 1 را به اشتراک گذاشته است که احتمالاً جانشین چیپست اسنپدراگون 695 خواهد شد.

اسنپدراگون ۶ نسل ۱

اسنپدراگون ۶ نسل ۱

طبق اطلاعات فاش شده، Snapdragon 6 Gen 1 یک تراشه 4 نانومتری خواهد بود و با اسم رمز SM6450 عرضه خواهد شد. این پردازنده دارای پردازنده مرکزی یا CPU کوالکام Kyro با کلاک 2.2 گیگاهرتز خواهد بود. تراشه مذکور از USB 3.1 و حداکثر 12 گیگابایت رم LPDDR5 با سرعت 2750 مگاهرتز پشتیبانی می کند.

برای اتصال، این چیپست دارای مودم Snapdragon X62 5G با باندهای 5G mmWave و زیر 6GHz خواهد بود.

دستگاه‌هایی که با این چیپست جدید عرضه می‌شوند، وضوح تصویر FHD+ را با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز ارائه می‌کنند. در سمت دیگر اتصالات، این دستگاه WiFi، Qualcomm FastConnect 6700 WiFi 6E خواهد داشت و بلوتوث 5.2 نیز پشتیبانی خواهد شد.

در بخش دوربین سازندگان گوشی های هوشمند می توانند از آرایه دوربین سه گانه با 13 مگاپیکسل، آرایه دوربین دوگانه با 25 + 16 مگاپیکسل و یک دوربین تک با 48 مگاپیکسل استفاده کنند. فیلمبرداری 4K HDR با سرعت 30 فریم در ثانیه و فیلمبرداری آهسته با وضوح 270p و 240 فریم در ثانیه نیز پشتیبانی خواهد شد.

زمان عرضه این تراشه مشخص نیست اما مشخصا یکی از گزینه‌های پرفروش کوالکام خواهد شد. نظر شما درباره مشخصات احتمالی آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)