حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا تقلب DXOMARK در بررسی محصولات حقیقت دارد؟ پاسخ مدیر این مجموعه چیست؟

نوشته

1 سال قبل | 3 دیدگاه | اخبار

یکی از راه‌هایی که کاربران به وسیله آن یک گوشی هوشمند را برای خرید انتخاب می‌کنند، مطالعه بررسی‌های تخصصی وب سایت‌های مختلف است. از مدت‌ها پیش شایعاتی درباره دریافت رشوه و تقلب در نتایج بررسی این دستگاه‌ها منتشر شد. اما آیا تقلب DXOMARK در بررسی محصولات حقیقت دارد؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید تا این موضوع را بررسی کنیم.

آیا تقلب DXOMARK در بررسی محصولات حقیقت دارد؟ پاسخ مدیر این مجموعه چیست؟

چندی پیش، لی جون (Lei Jun)، مدیر عامل شرکت شیائومی اعلام کرد که آن‌ها Xiaomi 12S Ultra را برای انجام بررسی و آزمایش به DxOMark ارسال نخواهند کرد. این موضوع به حدس و شایعات مختلفی در بین کاربران فضای مجازی دامن زد. متعاقبا DXOMARK رسما اعلام کرد که همواره استانداردهای حرفه‌ای خود را در بررسی همه دستگاه‌ها رعایت کرده است. این شرکت همچنین ادعا کرد که یک دستگاه Xiaomi 12S Ultra را برای آزمایش با هزینه خود خریداری خواهد کرد.

این موضوع دوباره بحث‌هایی را در بین کاربران اینترنتی به راه انداخت. از نظر بسیاری از تولید کنندگان و مصرف کنندگان دنیای موبایل، گویا DXOMARK اعتبار خود را از دست داده است. زیرا برای مدتی، نقدهای بدی در مورد احتمال دریافت رشوه و تقلب در نتایج بررسی‌ها و همچنین غیر عینی بودن آزمایشات DXOMARK وجود داشت.

تقلب DXOMARK در بررسی محصولات

در همین راستا، فردریک گیچار (Frederic Guichar)، مدیرعامل DXOMARK شخصا ویدیویی را از خود منتشر کرد تا به سوالات بسیاری از کاربران اینترنتی پاسخ دهد. او ابتدا گفت که DXOMARK بیش از ۱۰۰ مهندس دارد که به طور مکرر دوربین، صدا، صفحه نمایش و باتری گوشی‌های هوشمند را در ۱۶ آزمایشگاه مختلف بررسی می‌کنند. ما کمتر از ۵ معیار آزمون علمی را دنبال می‌کنیم. هر معیار با آزمایش عینی و تجزیه و تحلیل تست ادراکی ترکیب می‌شود. وی همچنین تاکید کرد که DXOMARK رشوه دریافت نمی‌کند و در بررسی‌ها طرف شرکت خاصی نمی‌ایستد.

با توجه به تردید بسیاری از کاربران در مورد امتیاز DXOMARK، وی پاسخ داد که مدل تجاری DXOMARK، بررسی آزمایشگاهی و ارائه گزارش‌های فنی است، نه رد و بدل کردن امتیاز فروختن رتبه به محصولاتی خاص. نمرات ارائه شده فقط نوک کوه یخ هستند، زیرا خلاصه‌ای از صدها ساعت ارزیابی و تجزیه و تحلیل کیفیت نیز درباره هر محصول وجود دارد. امتیاز منتشر شده به کیفیت خود محصول بستگی دارد، نه اینکه سازنده خدمات ارزیابی DXOMARK را انتخاب کند یا خیر و این یک امتیاز سخت افزاری ساده نیست. چه در بخش عکاسی و چه در بخش صدا، امتیاز ارائه شده ارتباط نزدیکی با بهینگی نرم‌افزار دارد.

تقلب DXOMARK در بررسی محصولات

به گفته خبرگزاری GizChina، گیچار همچنین در مورد موضوع ارسال دستگا‌ه‌ها توسط تولید کنندگان برای انجام بررسی و آزمایش نیز صحبت کرد. وی گفت برای مدل‌هایی که تولید کنندگان برای آزمایش ارسال نمی‌کنند، نسخه‌های تجاری را برای انجام بررسی خریداری می‌کنند. این مرجع ادعا می‌کند که تمام محصولات مربوطه را آزمایش می‌کند.

اما اگر سازنده دستگاه، قبل از عرضه محصول به بازار، آن را برای آزمایش بفرستد، ابتدا آن را آزمایش می‌کنند. با این حال، این مرجع همچنان یک نسخه از دستگاه را که در بازار موجود است، خریداری کرده و دستگاه را دوباره آزمایش خواهد کرد. این کارها همگی برای بررسی احتمال تفاوت میان نسخه‌های ارسالی شرکت‌ها و نسخه‌های موجود در بازار است.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

dxo پولکی
معلومه میگه رشوه نمیگیره
تمام تستهاش مشکل داره هیچ یوتیوبری قبولش نداره

Mahdi

چرا امتیاز پرچمدارای سامسونگ انقدر پایین میاد در حالی که تو بررسی های یوتیوب همیشه یه سر و گردن بالاتر از بقیه پرچمدارا هستن؟

rad 007

کمپانی های بزرگی مثل سونی که از بزرگان دوربین های حرفه ای هستند کلیت دگزو مارک را قبول نداره حالا بعضی ها اینجا دگزو را ملاک قرار میدن اصلا مهم نبست بذارید با امتیازات فیک دگزو خوش باشند

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان