حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمار رشد شبکه 5G در چین: ۴۷۵ میلیون کاربر

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | شبکه 5G

شبکه 5G شاید هنوز در ایران گسترده نشده باشد و توسعه آن تقریبا متوقف به نظر برسد اما در کشورهای دیگر اینطور نیست. چین به عنوان یکی از پیشگامان این زمینه به پیشرفت‌های بزرگی رسیده و تقریبا از هر ۳ نفر در این کشور ۱ نفر به شبکه 5G متصل است.

آمار رشد شبکه 5G در چین

نماینده وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین در یک کنفرانس مطبوعاتی که روز قبل برگزار شد گفت: تا اوایل مرداد ۱۴۰۱، تعداد مشترکان نسل پنجم شبکه تلفن همراه (5G) در چین به 475 میلیون نفر (کمی بیش از یک سوم جمعیت) رسیده است.

بر اساس گزارش این آژانس، در پایان ماه جولای (اوایل مرداد ۱۴۰۱) حدودا 1.97 میلیون ایستگاه پایه 5G در کشور فعال بوده و پوشش 5G در مراکز استان ها، مراکز شهرستان ها و در 96 درصد از شهرهای کوچک ارائه شد.

پیش بینی می شود اپراتورهای مخابراتی در طول سال 2022 حدود ۶۰۰ هزار ایستگاه پایه دیگر در کشور نصب کنند. همچنین این وزارتخانه افزود که توسعه زیرساخت های جدید اطلاعاتی ادامه خواهد داشت. این بر شبکه های 5G و اتصالات نوری گیگابیتی تأثیر می گذارد. علاوه بر این، گسترش تدریجی پوشش خطوط ارتباطی مدرن در مناطق روستایی به توسعه قالب‌های تجاری جدید در شهرهای کوچک کمک خواهد کرد.

گسترش شبکه 5G در چین

گسترش شبکه 5G در چین به طور قابل توجهی در حال افزایش است

بزرگترین اپراتور جهان از نظر تعداد مشترکین China Mobile بوده و سرمایه گذاری 58.7 میلیارد ینی (معادل 8.7 میلیارد دلار) در بخش 5G را در نیمه اول سال جاری گزارش کرده است.

این شرکت در مجموع 1 میلیون ایستگاه پایه نسل پنجم را به بهره برداری رساند. با احتساب 300 هزار مشترک در باند 700 مگاهرتز، تعداد مشترکین 5G به 263 میلیون نفر رسید. طیف 700 مگاهرتز توسط این شرکت به طور مشترک با شرکت شبکه پخش چین فعال است. در نیمه اول سال، China Mobile حدود 124.14 میلیون مشترک جدید را به شبکه های 5G متصل کرد.

اپراتورهای China Telecom و China Unicom به طور مشترک ۱۸۰ هزار ایستگاه پایه نسل پنجم را در نیمه اول سال نصب کردند. تعداد کل آن به ۸۷۰ هزار رسیده است. شرکت مخابرات چین در نظر دارد تا پایان سال در تمام شهرها پوشش 5G ارائه دهد.

نظر شما درباره گسترش شبکه 5G در چین چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)