حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمار نصب اندروید 12 تا پیش از انتشار اندروید 13 به 13.3 درصد رسیده است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اندروید ۱۲

گوگل به‌تازگی آمار نصب سیستم‌عامل اندروید خود را به‌روز کرده است که نشان می‌دهد اندروید 12 پیش از انتشار آخرین نسخه، اکنون بر روی 13.3 درصد از دستگاه‌های هوشمند اجرا می‌شود.

آمار نصب اندروید 12

قبل از به‌روزرسانی این آمار در تاریخ 4 آگوست، گوگل آخرین بار در 9 می پلتفرم/API نسخه اندروید خود را در Android Studio به‌روزرسانی کرده بود.

بااین‌حال، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد اندروید 12 و بالاتر در ماه می تقریباً 6.6 درصد بوده است اما به‌صراحت در Android Studio ذکر نشده است. نمودار دایره‌ای سبز چیزی است که 9to5Google برای تکرار نحوه ارائه اطلاعات بصری هنگام انتشار ماهانه اعداد توزیع اندروید ایجاد کرده است. این نمودار همان داده‌ها را (مستقیماً از گوگل) که توسط Android Studio استفاده می‌شود، استخراج می‌کند.

آمار نصب اندروید 12

آمار نصب اندروید 12

در ماه می، نمودار درمجموع 93.3 درصد بود و ما فرض می‌کنیم باقی‌مانده موردنیاز برای رسیدن به 100 درصد عمدتاً به نسخه Android 12 مربوط می‌شود (اما می‌تواند 12L و 13 Beta را نیز در خود جای دهد). مشخص نیست که چرا گوگل سه ماه پیش درصد توزیع اندروید 12 را اعلام نکرده بود.

با این منطق، نمودار دایره‌ای ماه آگوست به 99.8 درصد می‌رسد. آن 0.2 درصد باقی‌مانده نیز می‌تواند Android 12L باشد که با توجه به پیشرفت‌های تبلت و گوشی‌های تاشو، سطح API خاص خود را دارد. همچنین اکثریت قریب‌به‌اتفاق اندروید 12 باید از آخرین دستگاه‌های ساخته‌شده توسط گوگل (Pixel 3a و جدیدتر) باشد.

درهمین‌حال، اندروید 11 از 23.8 درصد در ماه می، اکنون به 27 درصد رسیده است. این نسخه پرکاربردترین نسخه اندرویدی است و توسط اندروید 10 با 22.3 درصد دنبال می‌شود. اندروید 9 نیز کماکان آمار 14.5 درصدی دارد.

زمانی که گوگل این داده‌ها را به‌صورت ماهانه منتشر کرد، از دستگاه‌های اندرویدی که در طول یک دوره هفت‌روزه منتهی‌به تاریخ ارائه‌شده به Play Store دسترسی داشتند، جمع‌آوری شد.

گوگل آمارهای جدیدی را در آوریل 2020، نوامبر 2021 و مه 2022 منتشر کرد. این شرکت اکنون دیگر اطلاعات توزیع Android را در هیچ وب‌سایت رسمی ارائه نمی‌دهد، درعوض فقط داده‌ها را در Android Studio نشان می‌دهد. گوگل به توسعه‌دهندگان برنامه نموداری می‌دهد تا ببینند چه نسخه‌ای از سیستم‌عامل را باید هدف بگیرند تا بیشترین کاربران را بدست آورند، درحالی‌که ویژگی‌هایی را که می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند، متعادل می‌کنند.

نظر شما پیرامون آمار نصب نسخه 12 از سیستم‌عامل اندروید تا پیش از انتشار اندروید 13 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی