حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل نرخ تصاحب شرکت های فناوری را به‌طور چشمگیری کاهش داده است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، تجاری

مارک گورمن از بلومبرگ گزارش می‌دهد که نرخ تصاحب شرکت های فناوری توسط اپل طی دو سال گذشته به‌طور چشمگیری کاهش یافته است.

کاهش نرخ تصاحب شرکت های فناوری توسط اپل

پرونده‌های نظارتی نشان می‌دهد که اپل 33 میلیون دلار برای پرداخت‌های مربوط به خرید شرکت‌های فناوری در سال مالی گذشته و 169 میلیون دلار در 9 ماه اول سال مالی جاری هزینه کرده است. این میزان در مقایسه با 1.5 میلیارد دلار در سال مالی 2020 کاهش یافته است. اپل پیش از این هر سه تا چهار هفته یک بار یک شرکت را خریداری می‌کرد که فناوری استارت‌آپ‌های بر اساس ویژگی‌هایی مانند چند لمسی، سیری و Face ID را تشکیل می‌دادند.

اگرچه اپل پول کافی برای تصاحب شرکت‌های بزرگ را داشته، اما عادت به خریدهای پرفروش ندارد. با‌این‌حال، به‌طور کلی‌تر، شرکت کوپرتینویی تمایل به خرید مشاغل کوچک‌تر دارد تا هم مالکیت معنوی و هم کارکنان کلیدی خود را بدست آورد.

اپل در سال 2014 3 میلیارد دلار برای خرید Beats پرداخت که به این شرکت پایه Apple Music و همچنین یک برند محبوب صوتی را داد. در سال 2019، به‌منظور تسریع در توسعه تراشه رادیویی 5G خود و همچنین بدست آوردن پتنت‌های لازم، تجارت مودم اینتل را به قیمت 1 میلیارد دلار خریداری کرد.

کاهش نرخ تصاحب شرکت های فناوری توسط اپل

کاهش نرخ تصاحب شرکت های فناوری توسط اپل

استارت‌آپ‌های مستقر در بریتانیا Credit Kudos و AI Music تنها دو خرید شناخته‌شده اپل در سال 2022 بودند که قصد داشتند زیرساخت‌های این شرکت را برای محصولات مالی و توانایی آن برای تولید موسیقی با هوش‌مصنوعی تقویت کنند. در سال 2021، سرویس استریم موسیقی کلاسیک Primephonic تنها خرید شناخته‌شده این شرکت بود که اساس برنامه Apple Music آینده با تمرکز بر محتوای کلاسیک را تشکیل داد.

کاهش معاملات در مقایسه با سایر شرکت‌های فناوری مانند مایکروسافت، گوگل و آمازون است که امسال با خرید اکتیویژن بلیزارد به ترتیب 69 میلیارد دلار، Mandiant با قیمت 5.4 میلیارد دلار و IRobot Corp به قیمت 1.65 میلیارد دلار موافقت کردند.

گفته می‌شود که افزایش نظارت‌ها تا حدودی مسئول کاهش قابل‌توجه خریدهای اپل است. اما طبق گزارش‌ها، این شرکت درحال کاهش هزینه‌های گسترده‌تر، کند کردن استخدام و کاهش هزینه‌ها در بخش‌های مختلف است. گورمن بیان می‌کند که این «نشانه‌ای است که غول فناوری در مواجهه با اقتصاد متزلزل و نظارت شدید دولت، انتخاب‌گرتر است».

نظر شما پیرامون کاهش نرخ تصاحب شرکت های فناوری توسط اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی