حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اوپو و وان پلاس فروش گوشی در آلمان را به‌دلیل شکایت نوکیا متوقف کردند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اوپو، وان‌پلاس

کمپانی اوپو اخیرا به‌صورت رسمی از فروش محصولات خود در آلمان کناره‌گیری کرده است. به‌دنبال آن، وان پلاس نیز به‌عنوان برندزیرمجموعه اوپو، دقیقاً همین کار را انجام داده و فروش گوشی های خود در وب‌سایت آلمان را متوقف کرده است. این مورد به‌دلیل شکایت نوکیا از این دو شرکت اتفاق می‌افتد که از فناوری 5G این کمپانی فنلاندی در تلفن‌های هوشمند خود بدون پرداخت حق ثبت اختراع آن استفاده کرده‌اند. درحالی‌که کسانی که گوشی‌های OnePlus و Oppo را در منطقه دارند، همچنان شاهد پشتیبانی خواهند بود، مشتریان جدید باید برای آینده قابل پیش‌بینی به‌فکر تهیه گوشی هوشمند از برندهای دیگر باشند.

توقف فروش گوشی اوپو و وان پلاس در آلمان

به‌گزارش WinFuture، در نیمه اول جولای، یک پرونده قضایی بین سازنده چینی اوپو و نوکیا نهایی شد. این روزها، نوکیا به‌دلیل تأمین تجهیزات فناوری 5G شناخته شده است و نقش مهمی در اتصال، به‌ویژه در اروپا ایفا می‌کند. در این پرونده دادگاه مشخص شد که Oppo و OnePlus از فناوری 5G در تلفن‌های هوشمند خود بدون پرداخت حق ثبت اختراع استفاده کرده و اساساً از نوکیا سرقت می‌کردند.

پس از صدور حکم، اوپو راهی را دنبال کرد که شامل درخواست تجدیدنظر در این تصمیم بود و عملاً سعی کرد خود را از ممنوعیت فروش گوشی‌های هوشمند نجات دهد. متأسفانه، به‌نظر نمی‌رسد که این موفق شده باشد و تصمیم نهایی در مورد اوپو در آلمان گرفته شده است.

حال امروز، به نظر می‌رسد اوپو از دادگاه تبعیت کرده است تا به‌طور رسمی فروش گوشی‌های هوشمند در آلمان را متوقف کند و درگاه فروش را از سایت منطقه‌ای خود حذف کند. وب‌سایت آلمانی اوپو درحال‌حاضر مانند یک شهر ارواح به‌نظر می‌رسد و تنها چند صفحه برای کاوش در آن وجود دارد. در این وب‌سایت تنها یک صفحه برای اطلاعات ColorOS و بخش پشتیبانی وجود دارد. این سایت همچنین یک اخطار واضح دارد که به مشتریان اجازه می‌دهد بدانند کسانی که قبلاً دستگاه‌های اوپو را تهیه کرده‌اند، همچنان از پشتیبانی مستمر در منطقه و همچنین به‌روزرسانی‌های مداوم برای تلفن‌های هوشمند خود برخوردار خواهند بود.

توقف فروش گوشی اوپو و وان پلاس در آلمان

توقف فروش گوشی اوپو و وان پلاس در آلمان

وب‌سایت OnePlus Germany کمی فعال‌تر به‌نظر می‌رسد، اگرچه به‌نوعی کاذب است. اگر کمی عمیق‌تر در این صفحه جستجو کنید، متوجه می‌شوید که با زدن «اکنون بخرید» برای هر تلفن هوشمندی، یک 404 ظاهر می‌شود و مشتری را از ادامه کار منع می‌کند.

برخلاف وب‌سایت اوپو، به‌نظر می‌رسد وان پلاس هنوز این تغییر را تأیید نکرده است و این واقعیت را پنهان می‌کند که فروش تا اطلاع ثانوی ممنوع شده است. این یک معامله بزرگ است زیرا هر دو برند در کشور نسبتاً شناخته‌شده‌ای فعالیت دارند و حتی وان پلاس در این کشور محبوبیت بیشتری از اوپو دارد.

در مورد آینده اوپو و وان پلاس در آلمان و اروپا، اطلاعات کمی وجود دارد. اختلاف دادگاه به آلمان محدود نشده، بنابراین این می‌تواند اولین دومینویی باشد که سقوط این دو شرکت در قاره کهن را نشان می‌دهد. بااین‌حال، اوپو می‌تواند در مقطعی در آینده راه خروجی برای خود پیدا کند، با درنظرگرفتن شرایط نوکیا و پرداخت حق پتنت این شرکت.

نظر شما پیرامون توقف فروش گوشی اوپو و وان پلاس در آلمان چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی