حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل از برچسب «ساخت تایوان» برای محصولات ارسالی به چین استفاده نخواهد کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، سیاست

طبق گزارش‌ها، پس از سفر اخیر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، به تایوان، اپل به تأمین‌کنندگان خود در این کشور هشدار داده است که اطمینان حاصل کنند محموله‌های ارسالی به چین با مقررات قدیمی برچسب‌گذاری مطابقت دارند. به‌گزارش Nikkei، اپل اخیراً به تولیدکنندگان تایوانی خود گفته است که از استفاده از برچسب «ساخت تایوان» برای محموله‌هایی که به مقصد چین ارسال می‌شوند، خودداری کنند.

عدم‌استفاده اپل از برچسب «ساخت تایوان»

طبق گزارش منتشرشده، رویه‌ی جدید اپل مطابق با سیاستی می‌باشد که چین برای سال‌ها در پیش گرفته است، اما تنها پس از تشدید تنش‌ها با ایالات‌متحده پس از دیدار هفته گذشته پلوسی، شروع به اجرای آن کرد. طبق این سیاست، مقامات کشور سرخ می‌توانند واردات محموله‌هایی را که بر روی آن‌ها عبارت «ساخت تایوان» درج شده است را به تأخیر انداخته و یا حتی رد کنند. این کشور مجموعه قوانین برچسب‌گذاری خاص خود را دارد و محموله‌ها باید «تایوان» یا «جمهوری چین» را به‌عنوان مبدأ ذکر کنند.

عدم‌استفاده اپل از برچسب «ساخت تایوان»

عدم‌استفاده اپل از برچسب «ساخت تایوان»

اپل بلافاصله به درخواست Engadget برای اظهارنظر رسمی پیرامون این موضوع پاسخ نداده است. این غول فناوری و بسیاری دیگر از شرکت‌های آمریکایی روابط پیچیده‌ای با چین دارند. اگر این گزارش دقیق باشد، این اولین باری نیست که اپل به‌دنبال راضی کردن حزب کمونیست چین است. در سال 2019، این شرکت در بحبوحه اعتراضات طرفداران دموکراسی که در آن سال در هنگ‌کنگ رخ داد، ایموجی پرچم تایوان را از ریجن iOS مربوط به این شهر حذف کرد.

در این شرایط، اپل ممکن است احساس کرده باشد که چاره‌ای جز پیروی از سیاست چین در مورد محموله‌های تایوانی ندارد. در ماه آوریل، تیم کوک اعلام کرد که کمبود نیمه‌هادی‌ها به‌طور قابل‌توجهی بر فروش آیپد این شرکت تأثیر گذاشته است. پیش از عرضه آیفون 14 در اواخر سال جاری نیز، تأخیرهای اضافی به‌دلیل اختلافات گمرکی احتمالاً برای اپل فاجعه‌بار خواهند بود.

دیدگاه شما پیرامون عدم‌استفاده اپل از برچسب «ساخت تایوان» برای محموله‌های ارسالی به چین چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی