حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

درآمد اکتیویژن بلیزارد از محل بازی های موبایل بیشتر از مجموع کنسول و PC است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | تجاری، سرگرمی و بازی

اکتیویژن بلیزارد گزارش مالی فصل جاری خود را هفته گذشته منتشر کرد که تصویری از آینده نه‌چندان روشن این شرکت ترسیم می‌کند. در این گزارش آمده که با وجود این واقعیت که درآمد این کمپانی درگیر مشکلات مختلف، به‌دلیل افت فروش رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها به‌صورت سالیانه کاهش یافته است، اما اکنون بازی های موبایل نیمی از درآمد اکتیویژن بلیزارد را تشکیل می‌دهند.

درآمد بازی های موبایل اکتیویژن بلیزارد

در شرایط کنونی و با توجه به اتفاقات پیش‌آمده، Activision Blizzard را باید Activision Blizzard King نامید. اگر واژه‌ی King را نشنیده‌اید، این برند درحقیقت سازنده‌ی عناوینی ازجمله Candy Crush ،Farm Heroes ،Bubble Witch و شمار دیگری از بازی‌های موبایل است؛ اما یک چاپگر پول نیز هست. کینگ به‌تنهایی 685 میلیون دلار برای اکتیویژن بلیزارد در سه‌ماهه گذشته درآمد کسب کرده، و این در شرایطی است که دو زیرمجموعه Activision و Blizzard درمجموع به‌ترتیب تنها 600 و 296 میلیون دلار درآمد داشته‌اند.

با تمامی این تفاسیر، اکتیویژن با 360 میلیون دلار بیشترین سود را از بازار کنسول داشته است. این شرکت همچنین 100 میلیون دلار از بخش رایانه شخصی و 135 میلیون دلار از تلفن همراه بدست آورده که بخش قابل‌توجهی از آن از Call of Duty Mobile حاصل می‌شد. به‌نظر می‌رسد کسب درآمد این کمپانی از بازی موبایل خود به‌مراتب بهتر از آخرین عنوان شوتر این شرکت، CoD Vanguard، است که وضعیت غم‌انگیزی را تجربه می‌کند.

بلیزارد در ابتدای ماه ژوئن، نام محبوب اما سودآور Diablo Immortal را منتشر کرد که تاکنون بیش از 100 میلیون دلار فروش داشته است. این شرکت همچنین توانست 229 میلیون دلار دیگر از عناوین رایانه‌های شخصی مانند World of Warcraft و Overwatch بدست آورد.

درآمد بازی های موبایل اکتیویژن بلیزارد

درآمد بازی های موبایل اکتیویژن بلیزارد

اگر این اعداد را با هم جمع کنید، درآمد حاصل از موبایل را بدست می‌آورید که بخش اعظمی از درآمد اکتیویژن بلیزارد را در سه‌ماهه گذشته تشکیل می‌دهد؛ 50.5 درصد یا 831 میلیون دلار. درآمد سالانه کنسول و رایانه شخصی تقریباً نصف شد و ب‌ ترتیب به 376 دلار (23 درصد) و 332 میلیون دلار (20 درصد) کاهش یافت. سایر منابع درآمد، عمدتاً رویدادهای زنده و پخش ورزشی‌های الکترونیکی، حدود شش درصد (100 میلیون دلار) از درآمد این شرکت را تشکیل می‌دهند.

بدیهی است که این ناشر، بازی‌های موبایل را در اولویت خود قرار داده است، اما انتظار می‌رود بازی‌های کنسولی و رایانه‌های شخصی نیز در اواخر سال جاری میلادی به جایگاه درخورد خود در این شرکت بازگردند. این کمپانی در این رده سه بازی پول‌ساز را در آستین دارد که تا پایان سال منتشر خواهند شد: Overwatch 2 ،CoD Modern Warfare 2، و توسعه Dragonflight برای World of Warcraft.

نیازی به نگرانی در مورد آینده نزدیک بازی‌های Activision Blizzard وجود ندارد، به‌ویژه که خرید این شرکت توسط مایکروسافت درحال نهایی‌شدن است. اما با توجه به تمرکز سرمایه‌گذاری‌های خود بر روی بخش تلفن همراه، احتمال توسعه فرنچایزهای جدید و جاه‌طلبانه رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها به‌تدریج از بین می‌رود.

نظر شما پیرامون درآمد بازی‌های اکتیویژن بلیزارد چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی