حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اینستاگرام به‌زودی حالت عکس تمام صفحه و بلند را برای مطابقت با Reels ارائه می‌کند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | شایعات، شبکه‌های اجتماعی

اگرچه اینستاگرام برنامه‌ی بازطراحی بحث‌برانگیز خود را متوقف کرده، اما این به‌معنای توقف کامل تغییر طراحی اپلیکیشن نیست و گفته می‌شود که این شرکت قصد دارد تمرکز خود را بر محتوای تمام صفحه معطوف کند. آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام، امروز در هفته‌نامه‌ی خود با نام Ask Me Anything تأیید کرد که این برنامه حالت آزمایشی عکس های تمام صفحه و فوق‌العاده بلند 9:16 را تا یک یا دو هفته دیگر آغاز خواهد کرد.

حالت عکس تمام صفحه اینستاگرام

موسری در هفته‌نامه‌ی اختصاصی بیان می‌کند: «شما هم‌اکنون می‌توانید ویدیوهای بلند داشته باشید، اما عکس‌های بلند در اینستاگرام ندارید. بنابراین فکر کردیم شاید باید مطمئن شویم که با هر دو به یک اندازه رفتار می‌کنیم. درحال‌حاضر، عکس‌های اینستاگرام هنگام نمایش تصاویر عمودی که به‌درستی برش داده شده‌اند، از نسبت‌تصویر 4:5 بالاتر نمی‌روند. بااین‌حال، پشتیبانی از عکس‌های باریک‌تر و بلندتر 9:16 به آن‌ها کمک می‌کند تا زمانی که کاربر در فید برنامه حرکت می‌کند، کل صفحه را پر کند.»

بازطراحی مشابه TikTok توسط اینستاگرام توسط برخی از عکاسان موردانتقاد قرار گرفت که چرا تمامی عکس‌ها را در یک قاب 9:16 به‌نمایش می‌گذاشت. فید جدید همچنین شیب‌های همپوشانی را به پایین پست‌ها اضافه می‌کند تا متن راحت‌تر خوانده شود. اما این با ظاهر اصلی کار عکاسان در تضاد بود.

حالت عکس تمام صفحه اینستاگرام

حالت عکس تمام صفحه اینستاگرام

اینستاگرام ازنظر طراحی فراز و نشیب‌هایی را پشت سر گذاشته است و موسری بیش از یک بار اعتراف کرده است که تجربه تمام صفحه برای عکس‌ها عالی نیست. درحال‌حاضر، ما شاهد این هستیم که اینستاگرام تلاش می‌کند یک بار دیگر همان ویژگی را به‌کار گیرد، بااین‌حال، آن‌ها قرار نیست این ویژگی را به‌صورت اجباری ارائه کنند.

به‌عنوان یک کاربر مکرر اینستاگرام و شخصی که عکس‌های خود را در این پلتفرم به‌اشتراک می‌گذارد، واقعاً مطمئن نیستم که این طراحی مجدد جدید چگونه کار می‌کند، اما به جرأت می‌توان گفت که از اینکه ببینم وقتی این ویژگی فعال شد، کاربران چگونه با آن کنار می‌آیند، هیجان‌زده هستم

نظر شما پیرامون حالت عکس تمام صفحه اینستاگرام چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی