حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نمایشگر همیشه روشن آیفون ۱۴ و جزئیاتی درباره آن؛ قابلیتی به مراتب پیشرفته‌تر از اندروید

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، اخبار، شایعات

سری آیفون ۱۴ اول قرار است با حجم نسبتا مناسبی از تغییرات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری عرضه شود. یکی از مواردی که انتظار می‌رود شاهد حضور آن در این سری باشیم، AOD یا نمایشگر همیشه روشن است. بر اساس اخبار دریافتی، جزئیاتی درباره نمایشگر همیشه روشن آیفون ۱۴ منتشر شده است که آن را به مراتب پیشرفته‌تر از اندروید می‌کند. با ترنجی همراه باشید.

نمایشگر همیشه روشن آیفون ۱۴ و جزئیاتی درباره قابلیت‌های پیشرفته‌تر آن نسبت به اندروید

اپل سری آیفون ۱۴ را در سپتامبر سال جاری به طور رسمی عرضه خواهد کرد. یعنی کمتر از دو ماه تا عرضه رسمی این دستگاه‌ها زمان باقی مانده است. با این حال، طی چند ماه گذشته، گزارش‌های متعددی در رابطه با سری آیفون ۱۴ اپل منتشر شده است. بیشتر اطلاعات فاش شده در مورد سری آیفون ۱۴ از زنجیره تامین و همچنین درباره سیستم عامل iOS 16 است. به عنوان مثال، اخیرا در آخرین نسخه بتا چهارم iOS 16، اپل والپیپرهای پویا روشن و تیره را با AOD (صفحه نمایش همیشه روشن) اضافه کرده است. اگرچه گزارش‌هایی مبنی بر استفاده از ویژگی AOD در سری آیفون ۱۴ منتشر شده است، اما نشانگر واقعی و اصلی سری آیفون 14 همان قابلیت AOD است.

نمایشگر همیشه روشن آیفون ۱۴

طبق گزارش‌ها، اپل حالت خواب جدیدی را برای مدیریت نمایشگر به تصویر زمینه اضافه می‌کند. این ویژگی می‌تواند روشنایی و کنتراست تصویر زمینه را کاهش دهد تا در مصرف انرژی نیز صرفه جویی شود. منبع خبری 9to5mac همچنین یک ویدیوی نمایشی منتشر کرده است که ویژگی‌های سری آیفون ۱۳ را نشان می‌دهد. این ویدیو نشان می‌دهد که این ویژگی می‌تواند تصویر زمینه را تیره و محو کند، اما لازم به ذکر است که تصویر زمینه به طور کامل ناپدید و محو نمی‌شود. این قابلیت با موارد مشابهی که در اندروید ارائه می‌شود، کاملا متفاوت است.

بر اساس برخی از اطلاعات دریافتی، فقط سری پرو آیفون ۱۴ از ویژگی AOD بهره‌مند خواهد بود. با قضاوت در مورد تاثیر نمایشگر، به نظر می‌رسد که صفحه نمایش این بار مشابه نمایشگر همیشه روشن اپل واچ در سال‌های اخیر است. یعنی امکان تنظیم روشنایی و کنتراست، همراه با نرخ نوسازی فوق العاده پایین ۱ هرتز همراه شده است و می‌توان با آن به روشنایی ثابتی دست یافت که هیچ تاثیری بر عمر باتری ندارد.

نمایشگر همیشه روشن آیفون ۱۴

به گفته خبرگزاری GizChina، اگرچه ما می‌توانیم این ویژگی را مشابه ویژگی AOD سری آیفون ۱۴ بشناسیم، اما کل سری آیفون ۱۴ از این ویژگی بهره‌مند نخواهد بود. گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد قابلیت جدید AOD یا صفحه نمایش همیشه روشن به احتمال زیاد یک قابلیت انحصاری در سری آیفون ۱۴ پرو خواهد بود. این موضوع احتمالا به آن دلیل است که سری پرو از صفحه نمایش LTPO استفاده می‌کند که می‌تواند نرخ نوسازی صفحه نمایش را تا ۱ هرتز پایین آورد.

در مورد دو نسخه استاندارد آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس (یا آیفون ۱۴ پلاس)، باید گفت که آن‌ها از صفحه نمایشی استفاده می‌کنند که تنها امکان پشتیبانی از نرخ نوسازی ۶۰ هرتز را ارائه می‌دهد. این بدان معناست که قابلیت AOD سری آیفون ۱۴ برای این مدل‌ها کار نخواهد کرد. حتی اگر آیفون ۱۴ بتواند این ویژگی را داشته باشد، مصرف انرژی و خطرات سوختگی صفحه نمایش بیشتر خواهد بود که با این حساب، وود چنین قابلیتی مطلقا ارزش آن را ندارد.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
nigc

یا این حساب این کپی از ویندوزفون می باشد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان