حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سری جدید پرچمداران اندرویدی با اسنپدراگون ۸ نسل ۲ چه زمانی از راه می‌رسند؟

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، کوالکام

جدیدترین محصول شرکت کوالکام که از آن به عنوان برترین تراشه موبایل‌های اندرویدی یاد می‌شود، قرار است به زودی در طیف عمده‌ای از گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار گیرد. بر همین اساس، گویا سری جدید پرچمداران اندرویدی با اسنپدراگون ۸ نسل ۲ احتمالا تا ۴ ماه آینده عرضه می‌شوند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

سری جدید پرچمداران اندرویدی با اسنپدراگون ۸ نسل ۲ حداکثر تا ۴ ماه آینده در دسترس خواهند بود

اسنپدراگون ۸ نسل ۱، بیشتر از آن که انتظار داشتیم، شبیه به یک ناامیدی مطلق بود، این موضوع احتمالا به دلیل فرآیند تولید ۴ نانومتری سامسونگ است. اگرچه این احتمال وجود داشت که طراحی Arm نیز تا حدودی مسئول باشد، اما سنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ ساخت TSMC دلیلی بر این است که کوالکام با تغییر به یک شرکت تولید تراشه جدید، حرکت درستی را انجام داده است. این شرکت اکنون در حال کار بر روی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است که ممکن است خیلی زودتر از حد انتظار وارد بازار شود.

بر همین اساس، گویا ممکن است کوالکام همه چیز را با اسنپدراگون ۸ نسل ۲ تغییر دهد. در این چیپست، به جای یک هسته بزرگ، سه هسته متوسط ​​و چهار هسته کم مصرف، احتمالا باید شاهد حضور یک پیکربندی جدید با یک هسته Cortex-X3، دو هسته Cortex-A720 و سه هسته A510 باشیم. این تئوری مطرح شده بود که اگرچه این کار ممکن است از نظر کارایی بهترین رویکرد نباشد، اما به نسل بعدی تلفن‌های اندرویدی کمک می‌کند از برنامه‌های قدیمی‌تر نیز به شکل بهتری پشتیبانی کنند.

سری جدید پرچمداران اندرویدی با اسنپدراگون ۸ نسل ۲

یک توییت جدید از افشاگر معروف دنیای تکنولوژی، یعنی Ice Universe نشان می‌دهد که این نظریه حداقل تا حدی اشتباه است. طبق اطلاعات فاش شده، کوالکام سخت در حال کار بر روی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است و این یک تراشه بسیار قدرتمند با بهره‌وری انرژی فوق العاده متعادلی خواهد بود. منبع اطلاعات همچنین می‌گوید که تولید کنندگان اندرویدی در حال آماده سازی تلفن‌های همراه با تراشه جدید هستند و این امکان وجود دارد که در ماه نوامبر شاهد اولین گوشی‌های اندرویدی با تراشه بعدی از سری پرچمدار کوالکام باشیم.

به گفته خبرگزاری PhoneArena، اسنپدراگون ۸ نسل ۱ در ۲۹ نوامبر ۲۰۲۲ معرفی شد، اما اولین گوشی مجهز به آن تنها در اواخر دسامبر و آن هم فقط در چین عرضه شد. یک گزارش جدید اذعان دارد که اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در یک رویداد که از ۱۴ تا ۱۷ نوامبر اجرا خواهد شد، معرفی می‌شود. بیشتر جزئیات دیگر نیز مهم هستند، به جز اینکه تراشه ممکن است دارای پردازنده گرافیکی Adreno 740 باشد، هنوز اطلاعات مهم دیگری ارائه نشده است.

اما بی شک کاربران علاقه‌مند هستند تا ببینند کوالکام در حال توسعه و تولید انبوه چه تراشه‌ای است. تراشه A Bionic اپل و تراشه Tensor گوگل هر دو از طرح‌بندی کلاستر معمولی استفاده نمی‌کنند و تلفن‌های مجهز به آن‌ها از بهترین‌های موجود هستند. حتی سامسونگ هم در حال بررسی یک رویکرد جدید است، اما به این زودی‌ها انتظار نمی‌رود که تراشه بعدی اگزینوس سامسونگ معرفی شود. نظر شما درباره سری جدید پرچمداران که با اسنپدراگون ۸ نسل ۲ عرضه می‌شوند چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان