حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همکاری مدیاتک و اینتل با هدف تأمین تراشه کمپانی تایوانی

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اینتل، پردازشگرها، مدیاتک

کمپانی اینتل امروز رسما اعلام کرد که با مدیاتک برای تولید تراشه‌های خود با استفاده از Intel Foundry Services همکاری می‌کند. هدف این مشارکت، کمک به MediaTek برای ایجاد یک زنجیره تأمین متعادل‌تر و انعطاف‌پذیرتر ازطریق افزودن شریک تولید تراشه جدید با ظرفیت قابل‌توجه در ایالات‌متحده و اروپا است. همچنین سال گذشته، اینتل قرارداد مشابهی را با کوالکام اعلام کرده بود.

همکاری مدیاتک و اینتل

اینتل شرکتی است که تراشه‌های خود را طراحی و تولید می‌کند. سال گذشته، این کمپانی تصمیم گرفت با راه‌اندازی خدمات ریخته‌گری اینتل، این تسهیلات را برای دیگران نیز باز کند. مدیاتک اکنون به‌عنوان یکی از اولین مشتریان اصلی سرمایه‌گذاری جدید اینتل اعلام آمادگی کرده است.

Randhir Thakur، رئیس خدمات ریخته‌گری اینتل، بیان می‌کند: «به‌عنوان یکی از پیشروترین طراحان تراشه‌های در جهان که سالانه چیپست مورداستفاده در بیش از 2 میلیارد دستگاه را تأمین می‌کند، مدیاتک شریک فوق‌العاده‌ای برای IFS است و ما وارد مرحله بعدی رشد خود می‌شویم. ما ترکیب مناسبی از فناوری فرآیند پیشرفته و ظرفیت‌های جغرافیایی متنوع برای کمک به مدیاتک داریم تا میلیاردها دستگاه متصل بعدی را در طیف وسیعی از برنامه‌های کاربردی ارائه دهد.»

شرکت مدیاتک بدون پرداختن به جزئیات معاملات یا آنچه قرار است انجام دهد، بیان کرد که قصد دارد از فناوری‌های پردازشی اینتل برای «تولید تراشه‌های متعدد برای طیف وسیعی از دستگاه‌های هوشمند خود» استفاده کند.

همکاری مدیاتک و اینتل

همکاری مدیاتک و اینتل

NS Tsai، معاون ارشد فناوری پلتفرم و عملیات تولیدی در مدیاتک، ابراز داشت: «مدیاتک مدت‌هاست که یک استراتژی چند منبعی را اتخاذ کرده است. ما یک شراکت تجاری کارت داده 5G با اینتل داریم و اکنون رابطه خود را به تولید دستگاه‌های هوشمند ازطریق خدمات ریخته‌گری اینتل گسترش داده‌ایم. IFS با تعهد خود به افزایش ظرفیت عمده، ارزشی را برای MediaTek فراهم می‌کند زیرا ما به‌دنبال ایجاد یک زنجیره تأمین متنوع‌تر هستیم. ما مشتاقانه منتظر ایجاد یک مشارکت بلندمدت هستیم تا به تقاضای رو به رشد محصولات خود از سوی مشتریان در سراسر جهان پاسخ دهیم.»

IFS درحال‌حاضر با استقرار در نیمکره غربی زمین، مزیت جغرافیایی دارد. با توجه به اینکه اکثر تولیدات فعلی سیلیکون از شرق، به‌ویژه از کشورهایی مانند تایوان خارج می‌شود، مسائلی مانند کمبود مداوم تراشه به‌ویژه در طول همه‌گیری فعلی اجتناب‌ناپذیر بود.

اینتل قصد دارد با ارائه خدمات خود در ایالات‌متحده و اروپا، از این وضعیت پیشی بگیرد و به شرکت‌ها کمک کند تا سبد محصولات خود را متنوع کنند. این شرکت قبلاً برنامه‌های خود را برای گسترش در سایت‌های موجود در ایالات‌متحده و همچنین افزودن سایت‌های جدید در اوهایو و آلمان اعلام کرده است.

نظر شما پیرامون همکاری مدیاتک و اینتل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی