حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فروش قوی سری گلکسی A سامسونگ این شرکت را در صدر جدول نگه داشته است

بازار گوشی‌های هوشمند در چند سال اخیر با مشکلات زیادی روبرو بوده است. البته شرکتی مانند سامسونگ، پیش از این نیز نشان داده بود که توانایی زیادی در مدیریت مشکلات مختلف در فرآیند تولید و عرضه محصولات خود به بازار دارد. بر همین اساس، فروش قوی سری گلکسی A سامسونگ این شرکت را در صدر جدول نگه داشته است. با ترنجی همراه باشید.

فروش قوی سری گلکسی A سامسونگ موفقیت بزرگی برای کره‌ای‌ها به همراه داشته

یکی از شرکت‌های تحقیقات بازار به نام Canalys Research، داده‌های سه ماهه دوم خود را منتشر کرده است که نشان می‌دهد فروش گوشی‌های هوشمند در این دوره ۹ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. این شرکت گفته است که مسائل مربوط به اقتصاد جهانی و برخی عوامل منطقه‌ای در این موضوع تاثیرگذار هستند. سامسونگ تا حدی به لطف فروش خوب سری گلکسی A با قیمت مقرون به صرفه، با ۲۱ درصد سهم از بازار همچنان برترین فروشنده گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان باقی ماند.

سری گلکسی A از گوشی‌های ارزان‌ با دوربین‌های مناسب، باتری‌های بزرگ و در مجموع عملکرد خوب نسبت به قیمت تشکیل شده است. ادامه تقاضای زیاد برای سری آیفون ۱۳ به اپل کمک کرده است تا با ۱۷ درصد، پس از سامسونگ دومین برند با بیشترین سهم از بازار در میان تولیدکنندگان گوشی‌های جهان را حفظ کند. شیائومی، اوپو و ویوو از چین چین نیز به ترتیب در رتبه‌های سوم، چهارم و پنجم قرار دارند. همه این شرکت‌ها در سه ماهه دوم سال جاری، روندی کاهشی در فروش گوشی‌های خود داشته‌اند و سهم بازار جهانی آن‌ها ۱۴ درصد برای شیائومی، ۱۰ درصد برای اوپو و ۹ درصد نیز برای ویوو می‌باشد.

فروش قوی سری گلکسی A سامسونگ

تحلیلگر مجموعه Canalys Research یعنی Runar Bjørhovde گفته است که فروشندگان مجبور شده‌اند تاکتیک‌های خود را در سه ماهه دوم مورد بازبینی قرار دهند، زیرا چشم انداز بازار گوشی‌های هوشمند بسیار محتاطانه‌تر شده است. مشکلات شدید اقتصادی، تقاضای کم و ضعیف و انباشته موجودی شرکت‌ها باعث شده است که فروشندگان به سرعت استراتژی‌های فروش بازار خود را برای بقیه سال‌ها مورد ارزیابی مجدد قرار دهند. میان‌رده‌های عرضه‌شده با حجم بسیار زیاد، سود فروشندگان را در معرض خطر قرار داده و حال آنان مجبور هستند تا روی تعدیل عرضه‌های جدید تمرکز کنند، زیرا مصرف‌کنندگان با محدودیت بودجه، خرید دستگاه خود را به سمت مدل‌های پایین‌تر تغییر می‌دهند.

یکی دیگر از تحلیلگران Canalys یعنی Toby Zhu، اظهار داشت که زنجیره تامین به دلیل کاهش تقاضا برای گوشی‌های هوشمند نگران کننده است. البته این منطقی است زیرا تقاضای کمتر برای گوشی‌ها منجر به کاهش تولید و عرضه تعداد واحدهای ساخته شده می‌شود که به نوبه خود باعث کاهش تقاضا برای لوازم مورد نیاز جهت تولید گوشی‌های هوشمند می‌شود. وی همچنین افزود در حالی که تامین قطعات و فشار هزینه کاهش می‌یابد، نگرانی‌های اندکی در زمینه پشتیبانی و تولید باقی می‌ماند، مانند تشدید قوانین وارداتی در بازارهای نوظهور و رویه های گمرکی که محموله‌ها را به تاخیر انداخته است.

فروش قوی سری گلکسی A سامسونگ

به گفتخ خبرگزاری PhoneArena، در ادامه وی اظهار داشت که در کوتاه‌ مدت، فروشندگان با استفاده از تبلیغات و پیشنهادات پیش از عرضه در طول فصل تعطیلات به دنبال تسریع فروش خواهند بود تا فشار نقدینگی بازار را کاهش دهند. اما برخلاف تقاضای متوقف‌ شده در سال گذشته، درآمد قابل استفاده‌ مصرف‌ کنندگان تحت تاثیر تورم فزاینده در سال جاری قرار گرفته است. همکاری عمیق با کانال‌ها برای نظارت بر وضعیت موجودی و عرضه برای فروشندگان، جهت شناسایی فرصت‌های کوتاه‌مدت و حفظ شراکت کانال‌های سالم در بلندمدت حیاتی خواهد بود.

برای مثال، اپل ۲۱.۴ درصد افزایش پیشرو در سهم بازار نسبت به سال گذشته داشته است. افزایش سالانه سامسونگ در سهم بازار سه ماهه دوم به ۱۶.۷ درصد رسیده است و آن را در رتبه دوم پس از اپل قرار داد. شیائومی ۱۷.۶ درصد از سهم بازار سه ماهه دوم ۲۰۲۱ خود را در سال ۲۰۲۲ از دست داد، ویوو نیز به همین ترتیب ۱۰ درصد از سهم بازار خود را دست داد و سهم بازار سه ماهه دوم اوپو نیز در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ حدود ۹.۱ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. نظر شما کاربران ترنجی درباره فروش قوی سری گلکسی A سامسونگ چیست؟ آیا سامسونگ همچنان می‌تواند برندی پیشرو و پر فروش در بازار موبایل باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان