حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جریمه ۳.۲ میلیون یورویی شیائومی در ایتالیا و آمادگی این شرکت برای پاسخ به آن

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سیاست، شیائومی

جریمه شدن شرکت‌ها در کشورهای دیگر، موضوعی تازه و عجیب نیست. شرکت‌هایی مانند سامسونگ و اپل نیز چنین مواردی را تجربه کرده‌اند. اخیرا شاهد جریمه ۳.۲ میلیون یورویی شیائومی در ایتالیا هستیم و این شرکت نیز از آمادگی خود برای پاسخ به آن سخن گفته است. با ترنجی همراه باشید.

جریمه ۳.۲ میلیون یورویی شیائومی در ایتالیا

شیائومی اخیرا در ایتالیا حدود ۳.۲ میلیون یورو (معادل ۲۱.۷۶ میلیون یوان) جریمه شده است. ناظرین سازمان رقابت ایتالیا اعلام کرده‌اند که این سازنده گوشی‌های هوشمند از تعمیر مشکلات اصلی دستگاه‌هایش خودداری می‌کند. این گوشی‌ها هنوز گارانتی داشته، اما با این حال، زمانی که محصول دارای خراش یا ایرادات جزئی دیگر باشد، شرکت از تعمیر آن خودداری می‌کند. طبق گزارشی از خبرگزاری The Paper، شیائومی به خبرنگاران در این مورد پاسخ داده است. این شرکت می‌گوید که از تصمیم سازمان رقابت ایتالیا (AGCM) آگاه است. بنابراین در حال ارزیابی دلایل آن است.

«ما اعلام می‌کنیم که شیائومی ایتالیا همیشه به عملیات قانونی و سازگار با این کشور پایبند بوده و از قوانین و مقررات مربوطه در محل کسب و کار تبعیت می‌کند. ما متعهد هستیم که بهترین تجربه ممکن را در زمینه خدمات پس از فروش برای هر کاربر ایتالیایی فراهم کنیم.»

سازمان رقابت ایتالیا (AGCM) روز جمعه اعلام کرد که واحد ایتالیایی شرکت شیائومی، خدمات گارانتی را مشروط به تعمیر آسیب‌های خارج از محدوده گارانتی قرار داده است، در نتیجه این کار حقوق مصرف کنندگان را به خطر می‌اندازد.

جریمه ۳.۲ میلیون یورویی شیائومی در ایتالیا

این قانون گذار ایتالیایی گفته است که که شیائومی در ایتالیا نیز برای برخی خدمات از مشتریان هزینه دریافت می‌کند. این شرکت باید ارزیابی کند که آیا نقصی در آن وجود دارد یا خیر. پس از آن باید محصول را به مشتری برگرداند. همچنین آن محصول باید بدون هرگونه هزینه حمل و نقل یا هزینه خدمات بازگردانده شود. با این حال، این اتفاق نیفتاده است. به گفته این آژانس، بررسی‌ها نشان می‌دهد که این شرکت چینی اغلب از تعمیر محصولات با ضمانت قانونی امتناع می‌کند.

به گفته وب سایت خبری GizChina، این موضوع زمانی اتفاق می‌افتد که این محصولات دارای مشکلات و نقص‌های دیگری باشند. یعنی اگر کاربر مشکل باتری یا نمایشگر داشته باشد، شیائومی ایتالیا از ارائه گارانتی خودداری می‌کند. به عنوان مثال، اگر گوشی هوشمند دارای خراش روی بدنه با عرض پنج صدم میلی‌متر یا طول پنج میلی‌متر باشد، این شرکت نمی‌تواند گارانتی آن را فعال کند.

جریمه ۳.۲ میلیون یورویی شیائومی در ایتالیا

البته، این امر با واکنش شدید مشتریان روبرو شده است و به اندازه کافی سر و صدا را برای مقامات قانونی مرتبط ایجاد کرده است که به سرعت سیاست‌های شیائومی در ایتالیا را با جریمه‌ای نسبتا سنگین روبرو کرده است. در حالی که این شرکت تلاش می‌کند با خودروهای برقی آینده خود و حتی دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی گوشی هوشمندش، تیتر اخبار را جلب کند، این موضوع مطمئنا بازاریابی بدی برای شیائومی خواهد شد. نظر شما کاربران ترنجی درباره جریمه ۳.۲ میلیون یورویی شیائومی در ایتالیا چیست؟ آیا این جریمه می‌تواند باعث شود که این شرکت سطح خدمات خود را بهبود بخشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان