حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حافظه DDR6 سامسونگ تقریبا دو برابر سریع‌تر از حافظه‌های DDR5 خواهد بود

همانطور که احتمالا شما هم می‌دانید، سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید حافظه در جهان است که محصولات متنوعی نیز در این زمینه دارد. بنابر جدیدترین اخبار و اطلاعات دریافتی، به نظر می‌رسد که حافظه DDR6 سامسونگ تقریبا دو برابر سریع‌تر از حافظه‌های DDR5 خواهد بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

حافظه DDR6 سامسونگ عملکردی بسیار عالی و جذاب خواهد داشت…!

سامسونگ یک شرکت پیشرو در زمینه محصولان نیمه رسانا است. این شرکت سنسورهای دوربین، تراشه‌های حافظه‌، چیپست‌ها، حافظه‌های ذخیره‌ سازی، باتری‌ها و محصولات متنوعی را تولید می‌کند. این شرکت مستقر در کره جنوبی فعالانه در تمام این جهات کار می‌کند. اما رسیدن به یک پیشرفت در جهتی مشخص، چیزی است که سامسونگ سال‌هاست با تمام توان برای دستیابی به آن، تلاش خود را به کار گرفته است.

به عنوان مثال، اخیرا، معاون رئیس شرکت سامسونگ، یعنی Youngwan Ko در سمیناری که در سوون کره جنوبی برگزار شد، گفته است که با قدرتمندتر شدن تولید محصولات نیمه هادی حافظه، فناوری بسته بندی باید با هم توسعه یابد. وی در این رابطه گفت که اعمال فرآیند MSAP بر روی تراشه‌های حافظه DDR6 به سامسونگ این امکان را می‌دهد که تراشه‌هایی با مدارهای ظریف‌تر بسازد.

حافظه DDR6 سامسونگ

همانطور که خبرگزاری The Elec گزارش داده است، رقبای سامسونگ پیش از این از فناوری تولید MSAP برای بکارگیری در حافظه‌های DDR5 استفاده کرده بودند. اما سامسونگ می‌خواهد یک قدم رو به جلو حرکت کند و از آن برای محصولات DDR6 نیز استفاده کند. روش‌های پیکربندی سنتی فقط نواحی الگوی مدار را می‌پوشانند و نواحی دیگر را آبکاری می‌کنند. اما در روش فناوری MSAP، نواحی غیر از مدار نیز پوشش داده شده‌اند و نواحی خالی آبکاری شده‌اند که این کار می‌تواند امکان تولید مدارهای ظریف‌تری را فراهم کند.

بنابراین، با چنین تفاسیری، حافظه DDR6 سامسونگ با فناوری MSAP مزایای بسیار زیادی خواهد داشت. سامسونگ در اوایل این هفته، اولین تراشه DRAM GDDR6 با ۲۴ گیگابیت بر ثانیه خود را برای کارت‌های گرافیک عرضه کرد. گزارش‌های مربوطه می‌گوید که این شرکت در مراحل اولیه توسعه محصولات DDR6 است.

به گفته خبرگزاری GizChina، اگر به گزارش منتشر شده در سال گذشته باور بتوان اتکا کرد، سامسونگ طراحی حافظه DDR6 را در سال ۲۰۲۴ تکمیل خواهد کرد. انتظار می‌رود حافظه‌های DDR6، حدودا دو برابر سریع‌تر از حافظه‌های DDR5 باشد و همچنین دو برابر تعداد کانال‌های حافظه بیشتری نیز داشته باشند. DDR6 (JEDEC) می‌تواند به سرعت انتقال حدود ۱۲۸۰۰ مگابیت بر ثانیه دست یابد و از اورکلاک تا ۱۷۰۰۰ مگابیت در ثانیه نیز پشتیبانی کند.

در حال حاضر، سریع‌ترین DIMM های DDR5 سامسونگ دارای سرعت انتقال تا ۷۲۰۰ مگابیت بر ثانیه هستند. به عبارت دیگر، DDR6 حدود ۰.۷ برابر سریع‌تر است و سرعت اورکلاک آن نیز ۱.۳۶ برابر سریع‌تر خواهد بود. بنابراین، اولین گوشی هوشمند با تراشه حافظه DDR6 ممکن است گلکسی S25 باشد. اما نباید این احتمال را رد کنیم که سامسونگ ممکن است ابتدا این حافظه را در اختیار سایر سازندگان گوشی‌های هوشمند قرار دهد. نظر شما کاربران ترنجی درباره حافظه DDR6 سامسونگ چیست؟ آیا سامسونگ در رقابت با سایر رقبا می‌تواند موفقیت بیشتری کسب کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان