حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دلیل بالا بودن پینگ در بازی را بشناسید

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

چند بار به علت بالا بودن پینگ از بازی بیرون افتادید؟ چند بار بی‌دلیل به‌خاطر پینگ نامناسب، بازی را باختید؟ نامناسب بودن پینگ در اوج هیجان بازی باعث قطع اتصال با سرور، رجیستر نشدن تیر‌ها در بازی‌های شوتر و عمل‌نکردن ابیلیتی‌ها در بازی‌های استراتژیک می‌شود. اگر گیمر ایرانی باشید حداقل یک‌بار واژه پینگ به گوشتان خورده و به دنبال را‌ه‌های بهبود آن گشته‌اید. قصد داریم در این مطلب دلایل بالا بودن پینگ در بازی را معرفی کنیم تا از این نکات به‌عنوان آموزش کاهش پینگ در بازی آنلاین استفاده کنید.

پینگ چیست؟ پینگ پایین خوبه یا بالا؟

پیش از اینکه به دنبال دلیل بد بودن پینگ بگردید، باید بدانید پینگ چیست؛ اصلاً از شما می‌پرسم «پینگ پایین خوبه یا بالا؟». قبل از بررسی دلایل بد بودن پینگ در بازی‌های آنلاین به این سؤال‌ها پاسخ می‌دهیم تا یک‌بار برای همیشه این مبحث را درک کرده و سپس برای بهبود آن تلاش کنید. پینگ یک معیار اندازه‌گیری برای مشخص‌ کردن تأخیر ارسال یک پکت داده از دستگاه میزبان به مقصد و دریافت پاسخ آن است. به‌عنوان‌مثال، زمانی که مشغول بازی هستید یک سری اطلاعات از سیستم شما به سروری که مخصوص بازی است فرستاده می‌شود و سرور بازی نیز در جواب، اطلاعاتی به سمت سیستم شما ارسال می‌کند؛ به مدت زمانی که این فرایند سپری می‌شود، پینگ می‌گویند.

پینگ را بر حسب میلی‌ثانیه (ms) محاسبه می‌کنند؛ یعنی وقتی پینگ شما ۱۰۰ است، ۱۰۰ میلی‌ثانیه طول می‌کشد تا اطلاعات از سیستم شما به سرور ارسال شده و پاسخ آن دریافت شود؛ باتوجه‌به این توضیحات، متوجه می‌شویم هرچه پینگ پایین‌تر باشد، برای بازی مناسب‌تر است. معمولاً اینتر‌نت‌ گیمینگ از پینگ خوبی برای بازی برخوردار است؛ برای همین گیمر‌های حرفه‌ای خرید اینترنت گیمینگ را در اولویت قرار می‌دهند.

زیاد بودن فاصله از مودم یا روتر، علت پینگ بالا در بازی آنلاین

اولین دلیل بالا بودن پینگ در بازی فاصله سیستم تا مودم یا روتر است. اگر برای بازی از WIFI استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم تاحدامکان به مودم یا روتر نزدیک شوید. هرچه فاصله سیستم تا مودم کمتر باشد قدرت سیگنال ارسالی بیشتر و به طبع آن پینگ پایین‌تر می‌آید. هر مانع فیزیکی مانند، در، دیوار و ستون که بین مودم و سیستم شما قرار بگیرد، باعث کاهش سیگنال می‌شود؛ باتوجه‌به این توضیحات تاحدامکان مودم را نزدیک دستگاه مخصوص بازی قرار دهید. یکی از قوی‌ترین سیستم‌های اینترنتی که گیمر‌ها و استریمر‌های حرفه‌ای برای داشتن پینگی مناسب از آن استفاده می‌کنند، اینترنت پوینت تو پوینت است.

اجرای هم‌زمان چند برنامه روی سیستم، باعث افزایش پینگ می‌شود

استفاده هم‌زمان از چند برنامه‌ای که به اینترنت نیاز دارند، مصرف اینترنت شما را افزایش داده و در نتیجه باعث بالا رفتن پینگ می‌شود. تا‌حدامکان برنامه‌های جانبی که هنگام بازی به آن‌ها احتیاج ندارید را ببندید؛ با‌این‌حال، برخی گیمر‌ها بازی خود را استریم می‌کنند که به آن‌ها استریمر گفته می‌شود. معمولاً نرم‌افزار‌های استریمینگ مانند Stream Labs و OBS بخش عمده‌ای از پهنای باند موردنیاز را برای ارسال داده به پلتفرم‌های استریم مصرف می‌کنند.

اگر از اینترنت‌های معمولی برای استریم استفاده کنید، یقیناً با مشکل مواجه خواهید شد؛ زیرا نه پینگ خوبی خواهید داشت، نه سرعت آپلود مطلوبی برای استریم کردن. اگر قصد استریم هم‌زمان بازی بدون افت پینگ را دارید، پیشنهاد ما خرید اینترنت td lte است. اینترنت‌های تی‌دی‌ال‌تی‌ای با سرعت آپلود بالایی که دارند، یکی از بهترین گزینه‌ها برای استریم به‌حساب می‌آیند.

استفاده از wifi بهتر است یا کابل Lan؟

استفاده از وای‌فای خود باعث افزایش پینگ شود؛ زیرا امواج وای‌فای نوعی سیگنال به‌حساب می‌آیند و هرگونه اختلال در ارسال و دریافت سیگنال، باعث افزایش پینگ می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم هنگام بازی، کامپیوتر یا لپ‌تاپ گیمینگ خود را با کابل ‌Lan به مودم متصل کنید تا هیچ‌گونه اختلال سیگنالی برای سیستم شما پیش نیاید.

استفاده از سرور‌‌های خارج از منطقه برای بازی

هر چه فاصله سیستم از سرور بازی بیشتر باشد، قطع به‌یقین زمان ارسال و دریافت داده‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند؛ در نتیجه پینگ بالا‌تری در بازی خواهید داشت. معمولاً بازی‌سازان باتوجه‌به مناطقی که در آن‌ها بازی انجام می‌شود، سرور اختصاصی ایجاد می‌کنند تا پلیر‌ها تجربه بهتری از بازی‌های آن‌ها داشته باشد؛ به‌عنوان‌مثال، بازی محبوب کالاف دیوتی موبایل در آمریکا، اروپا و آسیا سرور اختصاصی دارد. انتخاب سرور آمریکا برای یک پلیر ایرانی را می‌توان دلیل بالا رفتن پینگ در کالاف دیوتی موبایل معرفی کرد. پلیر‌های کالاف دیوتی موبایل باید از سرور میدل ایست یا خاورمیانه کالاف موبایل استفاده کنند.

اتصال هم‌زمان چند کاربر به مودم

هر سرویس اینترنتی که خریداری می‌کنید، پهنای باند و سرعت خاص خودش را دارد. چنانچه چند کاربر به‌صورت هم‌زمان به مودم متصل شوند، باعث افت سرعت اینترنت و در نتیجه افزایش پینگ خواهند شد؛ بنابراین اگر به‌عنوان گیمری حرفه‌ای فعالیت کنید، حتماً اینترنت اختصاصی برای خود تهیه بخرید. اینترنت گیمینگ اختصاصی این امکان را فراهم می‌کند تا همه بازی‌ها را با بهترین سرعت و پایین‌ترین پینگ تجربه کنید.

خرابی روتر یا مودم از دلایل اصلی بالا بودن پینگ در بازی تحت شبکه

یکی از مهم‌ترین دلایل بالا بودن پینگ در بازی‌های کامپیوتری خرابی یا فرسودگی مودم یا روتر است. چنانچه مودم مشکلی داشته باشد، در انجام فرایند ارسال و دریافت اطلاعات کند عمل خواهد کرد؛ در نتیجه افزایش پینگ را به دنبال خواهد داشت. در چنین شرایطی پیشنهاد می‌کنیم حتما مودمتان را تعویض کنید.

پا‌به‌پای گیمر‌های حرفه‌ای با اینترنت‌های مخصوص بازی ماهان نت

در این مقاله دلایل اصلی بالا بودن پینگ در بازی‌های اینترنتی را معرفی کردیم تا با برطرف‌کردن آن‌ها تجربه بهتری از بازی‌های اینترنتی داشته باشید. اگر به دنبال راهی هستید تا یک‌بار برای همیشه مشکل پینگتان را بر‌طرف کنید، پیشنهاد ما استفاده از اینترنت‌های مخصوص بازی است. با اینترنت گیمینگ ماهان نت تجربه‌ای بی‌نظیر و روان از بازی‌های آنلاین داشته باشید.

با مراجعه به سایت ماهان نت به نشانی اینترنتی mahannet.ir انواع سرویس‌های اینترنتی را مشاهده و مناسب‌ترین اینترنت را خریداری کنید. چنانچه برای خرید نیاز به راهنمایی داشتید با شماره‌تلفن ۱۵۱۴ تماس بگیرید. کارشناسان ماهان نت در تیم پشتیبانی و فروش آماده پاسخگویی به سؤالات شما عزیزان هستند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
تیم ترنجی