حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کمپانی TSMC سهم 70 درصدی از تولید تراشه های موبایل را در سه‌ماهه اول 2022 برعهده داشته است

مؤسسه تحقیقاتی Counterpoint به‌تازگی نتایج بررسی بازار جهانی تولید تراشه برای دستگاه‌های هوشمند در سه‌ماهه اول سال جاری را منتشر کرده است. آمار ارائه‌شده شامل سیستم‌های روی یک تراشه (SoC)، پردازنده‌های برنامه گسسته و مودم‌های انفرادی است. با توجه به نتایج این تحقیق، گفته می‌شود که کمپانی سازنده تراشه تایوانی، TSMC، سهم 70 درصدی از تولید چیپست‌های موبایل در فصل اول 2022 را کسب کرده است.

سهم 70 درصدی TSMC در تولید تراشه های موبایل

به‌طورکلی، عرضه سالیانه تراشه‌های موبایل در دوره ژانویه تا مارس 5 درصد کاهش یافته است. این افت درصد عمدتا به‌دلیل عوامل فصلی، وضعیت ژئوپلیتیک فعلی و مازاد عرضه در سه‌ماهه آخر سال 2021 است.

بااین‌حال، اگر صنعت را ازنظر میزان درآمد درنظر بگیریم، رشد سالانه 23 درصد را شاهد خواهیم بود. چنین افزایش قابل‌توجهی با افزایش سهم محصولات گران‌تر همراه است که از میان آن‌ها می‌توان به پشتیبانی از ارتباطات تلفن همراه 5G اشاره کرد.

سهم 70 درصدی TSMC در تولید تراشه های موبایل

سهم 70 درصدی TSMC در تولید تراشه های موبایل

TSMC تقریباً وظیفه‌ی تولید 69.9 درصد از تمام تراشه‌های گوشی‌های هوشمند درطول سه‌ماهه اول سال جاری میلادی را برعهده داشته است. دراین‌میان، 30 درصد دیگر نیز سهم سامسونگ بوده است. سایر فعالان بازار درمجموع تنها 0.1 درصد از حجم عرضه را کنترل می‌کنند.

در بخش محصولات تولیدشده با فناوری‌های پیشرفته با استانداردهای 4 و 5 نانومتری، سامسونگ با 60 درصد پیشتاز بوده و 40 درصد باقی‌مانده متعلق‌به TSMC است.

پرو شارما، تحلیلگر ارشد تحقیقاتی، در مورد چشم‌انداز تولید تراشه برای بخش گوشی‌های هوشمند، بیان می‌کند: «تولید تراشه، کسب‌وکارهای فناوری پیشرفته‌ای هستند که منجر به ایجاد دوقطبی برای تولید چیپست‌های پیشرفته برای گوشی‌های هوشمند شده است. TSMC و Samsung Foundry با هم کل بازار چیپست گوشی‌های هوشمند را کنترل می‌کنند و TSMC ازنظر مقیاس تولید و سهم بازار بیش از دو برابر سامسونگ بوده است. همچنین هزینه‌های TSMC بسیار بالاتر از رقبای خود بوده؛ به‌طوری‌که این شرکت 100 میلیارد دلار بین سال‌های 2021 تا 2023 در تأسیسات ساخت تراشه‌های 3، 4 و 5 نانومتری، WFE و بسته‌بندی سه‌بعدی برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد سرمایه‌گذاری کرده است؛ بنابراین TSMC را قادر می‌سازد تا سهم بزرگی در فرایندهای پیشرفته بدست آورد.»

دیدگاه شما پیرامون سهم 70 درصدی TSMC در تولید تراشه های موبایل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی