حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همکاری سامسونگ با مایکروسافت و گوگل برای افزایش امنیت گوشی‌های گلکسی

امنیت امروزه موضوعی است که قطعا شرکت‌ها نمی‌توانند به تنهایی از پس مشکلات و ریسک‌های آن برآیند. به همین دلیل شاهد همکاری‌های چند جانبه میان غول‌های بزرگ حوزه فناوری هستیم. در آخرین مورد گویا باید شاهد همکاری سامسونگ با مایکروسافت و گوگل برای افزایش امنیت گوشی‌های گلکسی باشیم. با ترنجی همراه شوید.

همکاری سامسونگ با مایکروسافت و گوگل؛ امنیت گوشی‌های گلکسی یک قدم رو به جلوتر…!

بر اساس گزارش‌های دریافتی، سامسونگ سخت در تلاش است تا دستگاه‌های گلکسی خود را در برابر شبکه حملات هکرها بهبود بخشد. به همین دلیل، این شرکت با مایکروسافت و گوگل برای محافظت از گوشی‌های هوشمند گلکسی خود همکاری خواهد کرد. دستگاه‌های گلکسی سامسونگ در حال حاضر دارای سیستم‌های محافظی مانند Samsung Knox و Secure Folder هستند. Knox یک محفظه یا vault سخت افزاری است که حاوی اطلاعات حساس کاربر مانند پین و رمز عبور است. Samsung Knox همچنین Wi-Fi و DNS ایمن ارائه را می‌دهد و به طور پیش‌فرض از دامنه‌های قابل اعتماد استفاده می‌کند.

کاهش تولید محصولات سامسونگ

با این حال، نرم‌افزارهای جاسوسی پیچیده‌تر و توانمندتر می‌توانند بدون نیاز به هیچ اقدامی از طرف کاربر، مستقیما به یک دستگاه نفوذ کرده و آن را هک کنند. اپل به تازگی حالت Lockdown را برای آیفون، آیپد و مک معرفی کرده تا از چنین حملاتی جلوگیری کند. گویا سامسونگ نیز با گوگل و مایکروسافت برای توسعه اقداماتی جهت جلوگیری از بروز چنین حملات سایبری همکاری خواهد کرد.

مشخص نیست که آیا سامسونگ در حال کار بر روی ویژگی مشابه حالت Lockdown اپل است یا خیر. این شرکت قبلا اعلام کرده بود که به دنبال معرفی آخرین فناوری FIDO در اسرع وقت به دستگاه ها است. آخرین استاندارد FIDO به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از داده‌های ورود به سیستم یکسان که به صورت محلی در دستگاه ذخیره خواهد شد، در چندین سیستم عامل، از جمله ChromeOS، Windows، و حتی macOS، به برنامه‌ها و وب سایت‌ها وارد شوند.

همکاری سامسونگ با مایکروسافت و گوگل

به گفته وب سایت خبری GizChina، لازم به ذکر است که اخیرا سامسونگ هک شدن سورس کد گوشی‌های گلکسی را تایید کرده است. در همین رابطه اخیرا سامسونگ بیانیه‌ای را منتشر کرده است:

ما از بروز یک نقض امنیتی مربوط به برخی از داده‌های داخلی خود آگاه هستیم. بلافاصله پس از کشف این حادثه، سیستم‌های امنیتی خود را تقویت کردیم. بر اساس تجزیه و تحلیل اولیه، این نشت شامل برخی از کدهای منبع مربوط به عملکرد دستگاه‌های گلکسی است، اما شامل اطلاعات شخصی مصرف کنندگان یا کارمندان نمی‌شود. در حال حاضر، این نشت اطلاعاتی هیچ تاثیری در کسب و کار یا وضعیت اطلاعاتی مشتریان را به همراه ندارد. در همین رابطه اقداماتی برای جلوگیری از وقوع بیشتر این نوع حوادث انجام شده است و خدمات رسانی به مشتریان ادامه خواهد یافت.

به گفته وب سایت vx-underground که متخصص جمع آوری نمونه بدافزار‌های مشهور است، گروه هکری LAPSUS$ که مدتی قبل به انویدیا حمله کرده بود، اخیرا دوباره به سامسونگ نیز حمله کرده است. این گروه هکر بخشی از اطلاعات کد منبع ۱۹۰ گیگابایتی را از سرورهای سامسونگ به سرقت برده و آن را منتشر کرده است. نظر شما کاربران ترنجی در این مورد چیست؟ به نظر شما، آیا همکاری سامسونگ و سایر شرکت‌ها در زمینه بهبود امنیت می‌تواند پاسخگو مشکلات فعلی باشد؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان