حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پروژه پخش زنده تیک تاک در اروپا و آمریکا لغو خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، شبکه‌های اجتماعی

تیک تاک یکی از شبکات اجتماعی نوظهور است که با وجود تازه بود، اما با بهره‌گیری از روش‌های خلاقانه و متحول کردن شبکه‌های اجتماعی ویدیو محور، خیلی زود محبوب شد. بر اساس آخرین اخبار و اطلاعات دریافتی، گویا پروژه پخش زنده تیک تاک در اروپا و آمریکا لغو خواهد شد. با ترنجی همراه باشید.

تکلیف پروژه پخش زنده تیک تاک در اروپا و آمریکا چه خواهد بود؟!

به دلیل آزمایش‌های ناموفق اولیه، پلتفرم ویدیوی کوتاه محبوب TikTok در حال آماده شدن برای کنار گذاشتن پروژه پخش زنده خود در مناطق ایالات متحده و اروپا است. بر اساس گزارش‌ها، TikTok از اواخر سال گذشته در حال آزمایش ویژگی پخش زنده در بازار بریتانیا بوده است و در دسامبر سال گذشته یک کمپین با چند برند تبلیغاتی به نام On Trend را راه‌اندازی کرد. با این حال، گویا این رویدادهای پخش زنده، نتوانسته است که تعداد زیادی بیننده را جذب خود کند.

پروژه پخش زنده تیک تاک

علاوه بر این، این قابلیت فروش زیادی برای محصولات مربوطه به همراه نداشته است. همچنین برخی از مجریان که در پروژه‌های پخش زنده اولیه TikTok شرکت کرده‌اند، به طور کامل از این کار دست کشیده‌اند. پیش از این، TikTok در حال برنامه ریزی برای راه اندازی سرویس پخش زنده خود در کشورهای اروپایی مانند آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا بود. این شرکت با این کار امیدوار بود که در اواخر سال جاری، سرویس پخش زنده را در ایالات متحده راه اندازی کند. با این حال، این شرکت می‌گوید که در حال حاضر تنها بر روی تبلیغ در بازار بریتانیا تمرکز دارد.

مدل پخش زنده TikTok در چندین بازار در آسیا بالغ‌تر است. این سرویس پخش زنده که توسط سازندگان ویدیو و اینفلوئنسرها مدیریت می‌شود، یک تجارت بزرگ برای شرکت مادر TikTok، یعنی ByteDance است. Douyin، یک پلتفرم ویدیوی کوتاه متعلق به ByteDance، شاهد این بوده است که چگونه پخش استریم زنده فرصت‌های زیادی را برای خرده‌فروشان، سازندگان ویدیو و سایر پلتفرم‌ها ایجاد کرده است.

سرویس پخش زنده تیک تاک و موفقیت در برخی از مناطق جهان

تاکنون این مدل تجارت الکترونیک آنلاین برای همه بازارها جواب نداده است. خرید QVC و تلویزیون خانگی در بازار ایالات متحده به موفقیت زیادی دست یافته است و کاربران بیشتری محصولات را از طریق اینستاگرام، تیک تاک و یوتیوب خریداری می‌کنند. با این وجود، بسیاری از پلتفرم‌های شبکات اجتماعی در آزمایش عملکرد سرویس پخش زنده خود موفق نبوده‌اند. با این حال، همانطور که مدل خرید اجتماعی به تکامل خود ادامه می‌دهد، پلتفرم‌ها به شدت در حال رقابت برای تبدیل شدن به مقصد خرید مصرف کنندگان هستند.

پروژه پخش زنده تیک تاک

به گفته GizChina، در مورد TikTok، تعداد زیادی از کاربران هستند که زمان و هزینه خود را در این پلتفرم صرف می‌کنند. در مورد سرمایه گذاری هنگفت این شرکت در سرویس پخش زنده خود شکی وجود ندارد. ByteDance بیش از یک سال است که ویژگی‌های مختلف تجربه خرید را توسعه و آزمایش کرده است. در حال حاضر این شرکت در حال آزمایش ویژگی خرید TikTok در برنامه خود برای کشور اندونزی است. اگر یک شرکت وجود داشته باشد که بتواند با موفقیت، خرید اجتماعی پخش زنده را در خارج از آسیا اجرا کند، احتمالا فقط TikTok خواهد بود.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان