حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقد و بررسی گوشی ویکو T3

برند تازه وارد ویکو در ایران البته آنقدرها در دنیا ناشناخته نیست. حضور این برن با گارانتی ۱۸ ماهه عمران تل در ایران و با گوشی اقتصادی انجام شده است. امشب می خواهیم با هم نقد و بررسی گوشی ویکو T3 را با هم داشته باشیم. این گوشی اقتصادی حدود ۳.۸ میلیون است و در رده قیمتی جذابی وارد بازار شده است.

ویکو T3

ویکو T3

ویکو T3

برند ویکو سال ۲۰۱۱ در فرانسه متولد شده است. مثل اکثر برندها خط تولید این برند در چین بوده و همه این اطلاعات روی جعبه دستگاه درج شده است. می‌خواهیم با هم نگاهی به این دستنگاه داشته باشیم و ببینیم که در رده قیمتی ارایه شده آیا توان رقابت با دیگر محصولات بازار را دارد یا نه.

شما می توانید بررسی ویدیویی Wiko T3 را از اینجا ببینید:

تماشا بررسی گوشی ویکو T3 در یوتوب

تماشا در آپارات:

به صورت خلاصه درباره بخش‌های مختلفی ویکو تی ۳ اینجا به صورت متنی برای شما می‌نویسیم:

طراحی ویکو T3

طراحی ویکو تی ۳ از یک بدنه کاملا پلاستیکی استفاده می‌کند. خب چیزی به جز این هم انتظار نداریم و مانند اکثر رقبای خود است. با این حال جزئیات طراحی روی فریم دستگاه قابل توجه است. قاب پشتی دستگاه در رنگ طلایی گرادیانت زیبایی دارد که در زوایای مختلف نمای بصری زیبایی دارد و می توانید در تصویر اصلی مطلب آن را ببینید.

ویکو تی ۳ - حسگر اثرانگشت

ویکو تی ۳ – حسگر اثرانگشت

ویکو تی ۳ - سینی سیم کارت

ویکو تی ۳ – سینی سیم کارت

طراحی قاب دوربین مربعی است و نمای بصری خود را از قاب پشتی جدا می‌کند. پورت USB C و جک ۳.۵ میلی‌متری از ورودی‌های قابل ذکر این دستگاه است. مموری کارت می توانید حافظه این دستگاه را افزایش دهد اما سینی سیم‌کارت آن به صورت هیبریدی است. این یعنی یا ۲ سیم کارت می توانید داشته باشید یا ۱ سیم‌کارت و مموری کارت را در دستگاه قرار دهید.

نمایشگر ویکو تی ۳

ویکو تی ۳ - نمایشگر

ویکو تی ۳ – نمایشگر

نمایشگر ۶.۶ اینچی بزرگ ویکو T3 برای خیلی از کاربران می تواند جالب باشد. این نمایشگر حاشیه نسبتا بزرگی دارد اما در رده قیمتی خود طبیعی است. ناچ قطره‌طور برای دوربین سلفی تکی در نظر گرفته شده و یک طراحی عمومی در بخش جلویی داریم.

پنل این نمایشگر رزلوشن +HD دارد و از نوع LCD است. نمی توان گفت که اعلاترین پنل در این رده قیمتی را با خرید ویکو تی ۳ خواهید داشت و شاید مثلا زیر تایش مستقیم نور خورشید خوانایی خوبی نداشته باشید اما در شرایط عمومی می تواند جوابگو باشد.

این پنل ۶۰ هرتزی است و کیفیت لمس آن هم خوب ارزیابی می شود. از نظر زاویه دید نمی توانید انتظار زیادی از ویکو تی ۳ داشته باشید. حداقل روشنایی اما طبق انتظاری که از یک پنل ال‌سی‌دی دارید خیلی کم نیست.

ویکو تی ۳ - نمایشگر

ویکو تی ۳ – نمایشگر

دوربین Wiko T3

دوربین اصلی Wiko T3 یک دوربین ۳ گانه است. دوربین اصلی ۴۸ در کنار دوربین ۵ مگاپیکسلی زاویه دید عریض و ۲ مگاپیکسلی عمق سنج قرار دارند. دوربین اصلی حالت‌های عکاسی HDR خودکار و عکاسی شب دارد که در این رده قیمتی قابل توجه است.

ویکو تی ۳ - نمایشگر

ویکو تی ۳ – نمایشگر

تشخیص خودکار HDR برای صحنه در تجربه ما خیلی خوب عمل می کند. معمولا دستگاهی در این رده قیمتی این قابلیت را کمتر ارایه می کند ولی در دوربین ویکو تی ۳ شما می توانید مقداری امیدواری داشته باشید. مثلا تصویر زیر با HDR خودکار گرفته شده است و اگر حالت گستره پویایی بالا فعال نمی شد، سایه ها تاریک و آسمان بیش از حد روشن می بود ولی با روشن بودن آن، جزئیات سایه ها و آسمان مشخص است:

ویکو تی ۳ - دوربین

ویکو تی ۳ – دوربین

به صورت کلی مانند هر گوشی دیگر با دوربین رزلوشن بالا، توصیه نمی شود که عکس‌های با حداکثر رزلوشن بگیرید. مثلا در ویکو تی ۳ تصاویر در حالت خودکار به صورت ۱۲ مگاپیکسلی گرفته می شود و کیفیت بهتری نسبت به عکس‌های ۴۸ مگاپیکسلی ارایه می کند.

همچنین دوربین عمق سنج آن به ثبت تصاویر پرتره مناسب کمک می کند. رابط کاربری دوربین Wiko T3 خیلی شلوغ است و از نظر بصری در ابتدای ورود به آن کمی گیج می شوید اما امکانات دوست داشتنی به شما ارایه می کند.

با این حال نباید انتظار را از دوربین آن خیلی بالا ببرید. این یک موبایل ۳.۸ میلیون تومانی (تیر ۱۴۰۱) است و در رده قیمت خود بد نیست. مثلا دوربین زاویه دید عریض ۵ مگاپیکسلی آن حتی شرایط نوری خوب هم جزئیات قاب قبولی ندارد.

دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی عموما برای مکالمه ویدیویی مناسب است. برای تصاویر سلفی اگر شرایط نوری خوب باشد هم شاید آن چنان راضی کننده ظاهر نشود. البته که در این رده قیمتی هم خیلی دوربین‌ سلفی جذابی را انتظار نداریم.

عملکرد ویکو T3

ویکو T3 - مدیاتک هلیو P35

ویکو T3 – مدیاتک هلیو P35

در بخش عملکرد که ترکیبی از نرم افزار و سخت افزار است، ویکو تی ۳ در رقابت حرف‌هایی برای گفتن دارد. تراشه مدیاتک هلیو P35 برای این رده قیمتی قابل انتظار است. مثلا یکی از دستگاه های پرفروش در ایران یعنی گلکسی A12 (نسخه عادی) از این تراشه استفاده می کند. ار نظر بنچمارک و بازی نباید از Helio P35 انتظاری داشته باشید اما در ویکو تی ۳ و به دلیل رابط کاربری بسیار نزدیک به اندروید خام، عملکرد بد نیست.

بنچمارک ویکو T3

بنچمارک ویکو T3

در حقیقت در بنچمارک Antutu شما امتیاز حدود ۱۳۰ هزار را دریافت می کنید. مصرف باتری و مدیریت دما در حین این تست منطقی بود. این بنچمارک نشان می دهد که نمی‌توانید انتظاری از عملکرد باری برای ویکو تی ۳ داشته باشید. در عین حال اما شما بازی های ساده‌تر را مثل هر موبایل دیگری در این رده قیمتی می توانید داشته باشید. مدل ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت رم ویکو تی ۳ قیمت حدود ۳.۸ میلیون تومان دارد.

در بخش نرم افزار Wiko T3 با اندروید ۱۱ ارایه می شود. به جز نرم افزار دوربین تقریبا می‌توان گفت که تغییرات بسیار اندکی در این رابط کاربری دیده می شود. لیست نرم افزارها عموما از گوگل است. حتی رابط کاربری بخش نرم افزارهای اخیر همان چیزی است که در اندروید ۱۱ خام می بینیم. این به دستگاه اقتصادی کمک می کند که دیگر زحمت داشتن یک رابط کاربری اختصاصی را روی اندروید نداشته باشد.

درباره پشتیبانی نرم افزاری به وعده ۳ سال آپدیت داده شد.

ویکو تی ۳ - حضور پرتعداد نرم افزارهای گوگل

ویکو تی ۳ – حضور پرتعداد نرم افزارهای گوگل

ویکو تی ۳ - تجربه اندروید خام

ویکو تی ۳ – تجربه اندروید خام

ویکو تی ۳ - اندروید ۱۱

ویکو تی ۳ – اندروید ۱۱

باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری Wiko T3 جز باتری های بزرگ در بازار است. از نظر عمر باتری این دستگاه می تواند عملکرد خوبی داشته باشد. شارژر درون جعبه یک نمون ۱۰ وات است که سرعت شارژ دستگاه را بسیار کاهش می دهد. در حقیقت یک بار شارژ کامل آن بالای ۲ ساعت و نیم به طول می انجامد.

بلندگوی تکی لبه پایین کیفیت آن چنانی ندارد. در حقیقت بلندی آن خوب است اما از نظر کیفیت خب نمی توان در این محدوده قیمتی انتظار بالایی داشت. حسگر اثرانگشت خازنی روی لبه دستگاه سرعت بالایی دارد و آن را دوست داشتم.

جمع بندی

ویکو T3

ویکو T3

ویکو تی ۳ در محدوده قیمت پرطرفداری وارد بازار شده است. محصولات برندهای شناخته شده در بازار ما عموما فروش درخشانی داشته اند. در حقیقت پرفروش‌ترین موبایل بازار ایران در سال ۱۴۰۰ در همین محدوده قیمتی قرار داشت.

عمران تل با وارد کردن برند Wiko برای اولین بار در ایران تلاش دارد تا بتواند شروعی خوب در رده اقتصادی داشته باشد. T3 در رقابت با رقبا خیلی دست و پا بسته نیست ولی موفقیت آن به شکل خیلی درهم‌تنیده‌ای به ارایه خدمات و آپدیت‌های نرم افزاری بستگی دارد. همچنین برندسازی گسترده می‌تواند به اعتماد کاربر بیشتر کمک کند.

نظر شما گوشی ویکو T3 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)