حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش قیمت تراشه های TSMC باعث افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۲۳ می‌شود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سخت‌افزار، مشکلات

بی شک نام TSMC را شنیده‌اید و حتی اهمیت حضور این شرکت در بازار گوشی‌های هوشمند را می‌دانید. TSMC یکی از شرکت‌هایی است که تامی کننده تراشه طیف عمده‌ای از شرکت‌های بزرگ جهان همچون اپل، سامسونگ و کوالکام است. بر اساس اخبار دریافتی، افزایش قیمت تراشه های TSMC باعث افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۲۳ می‌شود. با ترنجی همراه باشید.

افزایش قیمت تراشه های TSMC و تاثیرات منفی آن بر بازار گوشی‌های هوشمند…!

شرکت TSMC تصمیم گرفته است که قیمت‌ها محصولات خود در اکثر دسته‌بندی‌ها را از ژانویه ۲۰۲۳، حدود ۶ درصد افزایش دهد. علیرغم نگرانی‌های اخیر که بیان می‌کرد تقاضا در بسیاری از بازارهای نهایی در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ ناامید کننده خواهد شد، این افزایش قیمت اتفاق خواهد افتاد. به گزارش دیجی تایمز و به نقل از منابع مطلع، بسیاری از شرکت‌های طراحی تراشه در جهان، نسبت به آینده نگران هستند.

دلیل اصلی این موضوع آن است که چشم انداز فروش آنان برای پایان سال ۲۰۲۲ بهتر نخواهد شد. در میان عدم اطمینان کلان و رو به رشد این شرکت‌ها، سفارشات از تامین کنندگان تجهیزات معروف نیز کاهش یافته است. به گفته این منبع مطلع، TSMC و سایر تولید کنندگان تراشه در تایوان ممکن است همچنان شاهد ثبت رکورد جدیدی در درآمد‌های خود برای سال ۲۰۲۲ باشند. زیرا یک افزایش قیمت در محصولات تولیدی آنان رخ خواهد داد.

افزایش قیمت تراشه های TSMC

از سوی دیگر باید اشاره کرد که قیمت تراشه‌های TSMC به دلیل مجموعه‌ای از عوامل مختلف، افزایش خواهد یافت. این گزارش همچنین بیان می‌کند که سفارش‌های TSMC و سایر مشتریان بزرگ تراشه در تایوان به میزان قابل توجهی کاهش پیدا نکرده است. به هر حال در نهایت تا پایان سال این اتفاق خواهد افتاد. سفارشات مشتریان همچنان بیش از ۹۵ درصد از ظرفیت تولید آنان را تشکیل می‌دهد. تولید کنندگان تراشه‌های تایوانی نیز عمدتا به دنبال افزایش ظرفیت خود هستند.

زیرا تعهدات طولانی‌ مدت برای ارائه سفارشات مشتریان خود دارند. علاوه بر این، افزایش هزینه مواد اولیه و نیروی کار، همراه با افزایش هزینه‌های برق، بر کارخانه‌های تولید تراشه فشار آورده است تا قیمت‌های خود را افزایش دهند. این منبع همچنین بیان می‌کند که چرخه تحویل طولانی مدت تجهیزات نیمه رسانا، افزایش ظرفیت کارخانه‌های جهانی تولید تراشه را کاهش می‌دهد. در حال حاضر، زمان تحویل تجهیزات فاب به راحتی می‌تواند به مقدار قابل توجهی طولانی‌تر شود.

افزایش قیمت تراشه های TSMC

به گفته GizChina، در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از کاهش در این مدت زمان وجود ندارد. بنابراین، ورود ظرفیت جدید تولید تراشه برای دو سال آینده احتمالا کمتر از حد انتظار خواهد بود. پس از ذکر همه این موارد، تاخیر در نصب تجهیزات نیز وجود خواهد داشت. در حال حاضر، برخی از سازندگان بزرگ تراشه در این صنعت، به تولیدات TSMC متکی هستند. مدیاتک در حال حاضر از تراش‌های TSMC برای مجموعه Dimensity و Helio خود استفاده می‌کند. کوالکام نیز سامسونگ را در تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱، به مقصد TSMC ترک کرد.

اسنپدراگون ۸ نسل ۲ نیز از فرآیند‌های تولید TSMC استفاده خواهد کرد. در نتیجه، ما انتظار داریم گوشی‌های هوشمند در سال آینده گران‌تر شوند. قابل ذکر است که TSMC در آستانه آغاز تولید انبوه تراشه‌های ۳ نانومتری خود است. با این حال، ممکن است تا سال ۲۰۲۴ شاهد شکل‌گیری این روند و استفاده از آن‌ها در گوشی‌های هوشمند نباشیم. نظر شما کاربران ترنجی در مورد افزایش قیمت تراشه های TSMC چیست؟! آیا در نهایت اوضاه تولید تراشه بهبود خواهد یافت و قیمت‌ها متعادل خواهد شد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان