حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عمر باتری آیفون ۱۴ پرو مکس حتی بهتر از آیفون ۱۳ پرو مکس خواهد بود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

آیفون ۱۳ پرو مکس همین حالا هم عمر باتری واقعا جذابی دارد. در حقیقت این دستگاه با حجم باتری بسیار بزرگتر از آیفون ۱۲ پرو مکس توانسته عمر باتری جذاب تری را ارایه کند. خبر بهتر این است که عمر باتری آیفون ۱۴ پرو مکس حتی بهتر از آیفون ۱۳ پرو مکس خواهد بود!

عمر باتری آیفون ۱۴ پرو مکس

طبق توییتی از iHacktu ileaks، اپل تمرکز خود را بر ارائه دو مدل ممتاز آیفون 2022 با امتیاز بنچمارک Antutu بالاتر از 896000 است که نزدیک به 7 درصد بالاتر از مدل های سال گذشته است. وی پیش بینی عملکرد قدرتمندتر در آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس امسال را دارد اما خب این پیشرفت شگرفی نیست.

البته این فقط نیمی از داستان است. در مورد عمر باتری هم گفته هایی وجود دارد. اگر به یاد داشته باشید آیفون XS مکس دارای باتری 3300 میلی آمپر ساعتی بود که با افزایش 20.3 درصدی در آیفون ۱۱ پرو مکس به حجم 3969 میلی آمپر ساعتی رسید.

شایعات آیفون ۱۴ پرو مکس

شایعات آیفون ۱۴ پرو مکس

البته ظرفیت باتری آیفون 12 پرو مکس سال بعد 7.1 درصد کاهش داشت و به 3687 میلی آمپر ساعت رسید ولی عمر باتری به لطف استفاده از تراشه 5 نانومتری TSMC که در آن زمان برای ساخت چیپست اپل A14 Bionic استفاده می شد، تقریباً ثابت باقی ماند.

به طور معمول، در تراشه ها هرقدر فناوری ساخت آن پیشرفته تر باشد (گره با نانومتر کوچکتر) به این معنی است که ترانزیستورهای بیشتری می توانند در یک چیپست ساخته شوند. با تعداد ترانزیستورهای تعبیه شده در یک تراشه، تراشه مذکور قدرتمندتر شده یا می تواند در اندازه کوچکتر همان عملکرد را با مصرف کمتر ارائه کند.

سال بعد اپل بار دیگر ظرفیت باتری آیفون 13 پرو مکس را به 4352 میلی آمپر ساعت افزایش داد که 18 درصد افزایش داشت. این افزایش، آیفون 13 پرو مکس را به اولین آیفونی تبدیل کرد که دارای باتری با ظرفیت بیش از 4000 میلی آمپر ساعت بود و به این دستگاه یکی از بادوام ترین باتری های گوشی های هوشمند در سال 2021 را داد.

با همین فرمان اگر پیش برویم باید آیفون ۱۴ پرو مکس در حجم باتری تقریبا ثابت بماند اما عملکرد آن بهتر شود.

با این حال گزارش جدید از بهبود عملکرد باتری در آیفون 14 پرو مکس دارد که انتظار می رود ۲ ساعت و ۱۰ دقیقه پیشرفت در عملکرد باتری داشته باشد. تست‌های باتری آیفون 13 پرو مکس نشان می‌دهد که این گوشی در حین پخش ویدیو 25 ساعت دوام می‌آورد.

طبق گفته های جدید، این رقم با آیفون 14 پرو مکس به 27 ساعت و 10 دقیقه افزایش می یابد. به‌روزرسانی‌های دیگری نیز برای آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس «شگفت‌انگیز» هستند، از جمله به‌روزرسانی‌ها برای  دوربین عقب جدید.

افزایش عملکرد CPU در چیپست A16 Bionic حدود 42% و در GPU حدود 35% خواهد بود.

به خاطر داشته باشید که احتمالا تنها مدل‌های آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس قرار است تراشه A16 بایونیک را داشته باشند. مدل‌های آیفون 14 و آیفون 14 مکس شاید با تراشه سری آیفون ۱۳ یعنی A15 Bionic ارائه شوند.

گفته می شود که این کار برای رفع کمبود تراشه و کمک به تمایز بین مدل‌های ارزان‌تر غیر پرو و ​​گوشی‌های پرو گران‌تر انجام می‌شود. البته که به سود بیشتر اپل هم کمک می شود.

شارژ سریع‌تر بالاخره در آيفون ۱۴ پرو

همچنین در بخش شارژ سریع، آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس می توانند تنها پس از 16 دقیقه باتری های خود را تا 50 درصد شارژ کنند.

البته این اطلاعات توسط یک منبع خبری نسبتا نوپا ارایه شده است. مشخص نیست که چقدر صحت داشته باشد و هنوز تا نهایی شدن آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ فاصله داریم.

شما چطور فکر می کنید؟ کدام یک از این شایعات صحیح خواهند بود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)