حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قیمت پرچمداران آیفون تا سال ۲۰۳۲ با توجه به نرخ رشد فعلی، حدود ۶۰۰۰ دلار خواهد بود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، تحلیل بازار، شایعات

اگر دقت کرده باشید، گوشی‌های هوشمندی که این روزها مهم‌ترین ابزار زندگی ما هستند، هر چند سال یک بار، یک رشد خاص در قیمت آن‌ها را می‌بینیم. این موضوع به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. بر همین اساس، گویا قیمت پرچمداران آیفون تا سال ۲۰۳۲ با توجه به نرخ رشد فعلی، حدود ۶۰۰۰ دلار خواهد بود. با ترنجی همراه باشید.

قیمت پرچمداران آیفون تا سال ۲۰۳۲ چه میزان افزایش خواهد داشت؟!

قیمتی بیش از ۹۹۹ دلار برای گوشی‌های هوشمند پنج تا شش سال پیش، غیرقابل تصور بودند، اما اکنون این قیمت برای گوشی‌های پرچمدار قابل قبول است، زیرا مدل‌هایی که دارای مشخصات و دوربین پیشرفته (مانند Xperia 1 IV سونی) یا فناوری جدید مانند صفحه نمایش تاشو هستند، قیمت بیشتری دارند. بازار گوشی‌های هوشمند موزیلیون می‌گوید تا سال ۲۰۳۲ ممکن است کاربران بیش از ۶۰۰۰ دلار برای خرید گوشی‌های پرچمدار بپردازند.

آیفون X سال ۲۰۱۷ اپل اولین تلفنی بود که با قیمت ۹۹۹ دلار به فروش رسید و با وجود این قیمت، فروشی موفقیت آمیز داشت، بنابراین جای تعجبی ندارد که شرکت‌های دیگری مانند سامسونگ، خیلی زود از این رویه پیروی کنند. این کار یک اثر موجی داشت و حتی شرکت‌های چینی مانند Oppo که به تولید تلفن‌های مقرون‌ به‌صرفه معروف بودند، نتوانستند در برابر این روند مقاومت کنند.

اخیرا وب سایت موزیلیون افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند در دهه گذشته را تجزیه و تحلیل کرده است و بر اساس آن، این شرکت پیش‌بینی‌هایی را در رابطه با افزایش بیشتر قیمت گوشی‌های هوشمند در ده سال آینده ارائه کرده است. اینطور که پیداست، آیفون‌ها نسبت به هر گوشی هوشمند دیگری، افزایش قیمت بیشتری داشته‌اند.

تاخیر در عرضه آیفون ۱۴

قیمت آیفون‌های پرچمدار از ۱۹۹ دلار در سال ۲۰۱۲ برای آیفون ۵ به ۱۰۹۹ دلار برای آیفون ۱۳ پرو مکس افزایش یافته است که افزایش ۴۵۲ درصدی را نشان می‌دهد. اگر این روند همچنان ادامه یابد، آیفون‌های سال  ۲۰۳۲ احتمالا قیمتی معادل ۶۰۶۹ دلار داشته باشند. با کمال تعجب، پرچمداران موتورولا و هواوی در لیست گوشی‌هایی قرار دارند که بیشترین افزایش قیمت را در ده سال گذشته داشته‌اند.

با فرض ادامه روند فعلی افزایش ۲۲۱ درصدی، گوشی‌های رده بالای هواوی می‌توانند در سال ۲۰۳۲ با قیمتی بیش از ۳۳۰۰ دلار به فروش برسند. قبل از اینکه ایالات متحده هواوی را در لیست سیاه قرار دهد، گوشی‌های هشومند این شرکت، ۳۰ درصد ارزان‌تر از دستگاه‌های رقبا بود، اما اکنون که این شرکت در پیدا کردن قطعات با مشکل مواجه است، کمبود دستگاه‌های آن در بازار منجر به افزایش قیمت محصولات نهایی آن شده است.

به گفته خبرگزاری PhoneArena، قیمت گوشی‌های گران‌قیمت موتورولا از ۲۹۹.۹۹ دلار در سال ۲۰۱۲ به ۹۹۹.۹۹ دلار در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است که افزایشی معادل ۲۳۳ درصد را نشان می‌دهد و در صورت تداوم این نرخ، قیمت گوشی‌های ممتاز این برند تا سال ۲۰۳۲ بیش از ۳۳۳۳ دلار خواهد بود. سامسونگ با افزایش تقریبا ۱۸۴ درصدی برای بهترین و خاص‌ترین گوشی‌های خود در رتبه چهارم قرار دارد. قیمت گوشی‌های پرچمدار نوکیا در دهه گذشته کمترین افزایش را داشته است که معادل تنها ۵۵ درصد است. پیش‌بینی سایر برندهای محبوب نیز به شرح زیر است:

وان پلاس: ۲۳۴۲ دلار پس از افزایش ۱۴۲ درصدی قیمت
سونی: ۲۳۵۸ دلار پس از افزایش ۱۰۵ درصدی قیمت

در حالی که این گزارش در نوع خود جالب و قابل توجه است، اما نباید به عنوان یک پیش‌بینی قطعی در نظر گرفته شود. گفته می‌شود که با افزایش قیمت محصولات (از غذا گرفته تا سوخت و کمبود منابع در جهان)، قیمت‌ها می‌تواند افزایش بسیار زیادی داشته باشند. علاوه بر این، مصرف کنندگانی که در کشور مبدا ساکن نیستند نیز باید عوارض و مالیات بپردازند. نظر شما کاربران ترنجی در این مورد چیست؟ آیا چنین پیش‌بینی‌های ترسناکی در نهایت محقق خواهد شد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان