حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سونی اعتقاد دارد دوربین گوشی های هوشمند ظرف چند سال آینده با DSLR رقابت خواهد کرد

نوشته

1 سال قبل | 2 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، دوربین، سونی

سونی بر این باور است که کیفیت دوربین گوشی های هوشمند در آینده نزدیک از کیفیت دوربین‌های دیجیتال تک لنزی (DSLR) فراتر خواهد رفت. در طی یک جلسه تجاری، رئیس و مدیرعامل بخش نیمه‌هادی شرکت سونی، Terushi Shimizu، صریحتا بیان کرد که این شرکت انتظار دارد تا چند سال آینده تصاویر ثبت‌شده توسط دوربین گوشی‌های هوشمند، از دوربین‌های DSLR فراتر رود.

تقابل کیفیت دوربین گوشی های هوشمند با DSLR

این ادعایی جسورانه است؛ با توجه به اینکه گوشی‌های هوشمند همیشه محدودیت‌های سخت‌تری از جهت فضای داخلی نسبت‌به دوربین‌های DSLR دارند. بااین‌وجود، فرض بر این است که اندازه سنسور دوربین گوشی‌های هوشمند افزایش یافته است و تا سال 2024، ممکن است به نقطه‌ای برسند که از عملکرد سنسورهای دوربین DSLR فراتر بروند.

گزارش Nikkei به‌طورخاص به فناوری پیکسل ترانزیستور دو لایه و پردازش هوش‌مصنوعی اشاره می‌کند که به‌طور مؤثر میزان نور هر پیکسل را دو برابر می‌کند. همچنین گفته می‌شود که ترکیبی از دیافراگم بزرگ‌تر و فناوری پیشرفته حسگر تصویر در رسیدن به این هدف مؤثر خواهند بود.

تقابل کیفیت دوربین گوشی های هوشمند با DSLR

تقابل کیفیت دوربین گوشی های هوشمند با DSLR

سونی سال گذشته فناوری پیکسل ترانزیستوری دو لایه خود را معرفی کرد. سنسورهای تصویر سنتی CMOS هم فتودیودها و هم ترانزیستورهای پیکسلی را بر روی یک بستر قرار می‌دهند، اما فناوری جدید سونی آن‌ها را روی زیرلایه‌های مختلف جدا می‌کند. به‌گفته‌ی این شرکت، این فناوری می‌تواند سیگنال اشباع را تقریباً دو برابر کرده، محدوده دینامیکی را افزایش می‌دهد و نویز تصاویر را نیز کاهش دهد که درنهایت همگی این موارد منجر به بهبود کیفیت تصویر نهایی می‌شوند.

دوربین‌های گوشی‌های هوشمند و دوربین‌های دیجیتال مستقل مدتی است که در جهت مخالف هم حرکت می‌کنند. همان‌طور که کیفیت دوربین گوشی‌های هوشمند همچنان بهبود می‌یابد، افراد بیشتری دوربین عکاسی اختصاصی خود را در رها کرده یا اصلاً آن‌ها را تهیه نمی‌کنند. هنگامی که دوربین گوشی‌های هوشمند امروزی را با دوربین‌های DSLR مقایسه کنید، با توجه به افزایش شدید کیفیت این دستگاه‌ها در سالیان گذشته، متوجه می‌شوید که توجیهی برای کاربر عادی وجود نخواهد داشت که دوربین‌های حرفه‌ای را انتخاب کند.

دیدگاه شما پیرامون ادعای سونی مبنی‌بر رسیدن سطح کیفیت دوربین گوشی های هوشمند به دوربین‌های دیجیتال DSLR تا چند سال آینده چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
V800B

جان من سونی شما بیخیال باش
من موندم دل ب چی بستن این مدیران سونی
طبق تجربه ها و ویدیو معتبر حتی بهترین گوشی سونی در مقابل ایفون ۱۲ پرو هم دوربین ضعیف تری داره
کلا سونی شوته حس میکنم ی دونه از مسئولین کشور ما در شرکت سونی مشغول کاره
وگرنه این همه حماقت و شرایط بد اونم تو ژاپن تو یک برند ب این معتبری عجیبه

Amir7090

🤣🤣🤣میخاد کمپانی سونی رو حسینیه کنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی