حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پتنت جدید اپل به تعبیه دوربین در تاج دیجیتالی اپل واچ اشاره دارد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، حق اختراع، ساعت هوشمند

اپل بار دیگر درحال آزمایش راه‌هایی برای استفاده از یک دوربین در ساعت هوشمند خود است. طبق اطلاعات Patently Apple، آخرین ایده این شرکت قرار دادن یک دوربین در تاج دیجیتالی اپل واچ است. با این کار، کاربران می‌توانند با اشاره‌ی تاج دیجیتال روی مچ دست خود به‌سمت سوژه، عکس بگیرند.

پتنت تعبیه دوربین در اپل واچ

حق ثبت اختراع نشان می‌دهد که کاربر می‌تواند درصورت نیاز،  ساعت خود را از بند آن جدا کند، زیرا برخی از کاربران تاج دیجیتالی را به سمت داخل بر روی مچ دست خود می‌بندند (عموما کاربران چپ‌دست). شکل 6 مکانیزم رهاسازی را در یک رابط پیوست نشان می‌دهد تا کاربر بتواند به‌راحتی ساعت را از بند جدا کرده و آن را در دست بگیرد. به‌طور انحصاری اپل بیان می‌کند که پیاده‌سازی‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توان ساعت را به‌همراه بند از مچ خارج کرد.

این پتنت همچنین یک ویژگی را برجسته می‌کند که در آن دوربین دیجیتال تاج دارای یک ساطع کننده نور برای روشن کردن صحنه در حین گرفتن عکس است. این مورد هم برای حسگرهای فیزیولوژیکی و هم به‌عنوان فلاش دوربین کار می‌کند تا کاربر نور بهتری برای تصاویر خود داشته باشد.

اگر تاج دیجیتال تبدیل به دوربین شود، بعید است که از FaceTime پشتیبانی کند. به‌نظر می‌رسد که دوربین صرفاً برای عکس یا فیلمبرداری باشد. با پشتیبانی FaceTime اما، کاربران یک دلیل کمتر برای استفاده از گوشی‌های آیفون خود پیدا می‌کنند.

پتنت تعبیه دوربین در اپل واچ

پتنت تعبیه دوربین در اپل واچ

البته پتنتی که به‌تازگی ثبت شده است، چیز جدیدی نیست و اپل قبلاً نیز به‌دنبال قرار دادن دوربین بر روی ساعت هوشمند خود بوده است. در سال 2019، این غول پتنت فناوری یک بند ساعت را به ثبت رساند تا دوربین را در آنجا با ساعت ادغام کند. ایده قرار دادن دوربین بر روی بند باعث بهبود وضعیت مچ دست کاربر درهنگام عکسبرداری می‌شود.

درحالی‌که هنوز دوربینی بر روی اپل واچ نداریم، شرکت‌های دیگری مانند Wristcam راه‌حل‌های خود را پیاده‌سازی کرده‌اند؛ به‌طوری‌که به‌جای دوربین بر روی تاج دیجیتال، Wristcam دارای دوربین‌های جلو و عقب می‌باشد که بر روی بند ساعت قرار گرفته است. درنتیجه بند این امکان را به شما می‌دهد تا پیام‌های ویدیویی ضبط کرده و عکس‌ها و فیلم‌ها را ازطریق ساعت خود ثبت کنید. بااین‌حال، این یک راه‌حل گران‌قیمت 299 دلاری است و برای کاربر معمولی مناسب نیست.

به‌طورکلی، به‌نظر نمی‌رسد که هرگز راه ساده‌ای برای ثبت عکس ازطریق مچ دست وجود داشته باشد. همیشه آن چرخش‌های ناخوشایند مچ دست در هنگام تلاش برای مشاهده سوژه خود در یک صفحه‌نمایش کوچک وجود خواهد داشت.

ازآنجایی‌که اپل دائماً پتنت‌های مختلفی را ثبت کرده و اکثر آن‌ها حتی به مرحله‌ی تحقیقاتی نیز نمی‌رسند، شواهد مطمئنی وجود ندارد که موضوع دوربین برای اپل واچ به یک چیز واقعی تبدیل شود.

نظر شما در مورد دوربین بر روی تاج دیجیتال اپل واچ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی