حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ بخش تولید پنل LCD خود را شش ماه زودتر از موعد مقرر تعطیل می‌کند

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | تجاری، سامسونگ، نمایشگر

اولین بار گزارش شد که شرکت Samsung Display به‌عنوان زیرمجموعه‌ی تولید نمایشگر سامسونگ، قصد دارد تا پایان سال 2020 بخش تولید پنل‌های LCD خود را تعطیل کند. بااین‌حال، افزایش تقاضا برای پنل‌های LCD پس از همه‌گیری کرونا باعث شد تا این شرکت از تصمیم خود تجدیدنظر کند. در ادامه اما، گفته می‌شود که سرانجام سامسونگ درنظر دارد تا شش ماه زودتر از موعد مقررشده پیشین، بخش تولید پنل LCD خود را برای همیشه تعطیل کند.

تعطیلی بخش تولید پنل LCD سامسونگ

درحالی‌که به نیمه‌ی راه سال 2022 نزدیک می‌شویم، آخرین گزارش‌های رسانه کره‌ای koreatimes ادعا می‌کند که سامسونگ دیسپلی بالاخره آماده است تا تولید پنل‌های LCD خود را برای همیشه متوقف کند.

تولید پنل‌های LCD با چشم‌انداز بلندمدت Samsung Display برای کسب‌وکار خود همخوانی ندارد و این شرکت درحال مهاجرت در استفاده از پنل‌های LCD به نمایشگرهای کوانتوم دات (QD-OLED) است. همین ماه گذشته، این شرکت یک کارخانه LCD منسوخ‌شده را برای تولید پنل‌های OLED تغییر کاربری داده است.

تعطیلی بخش تولید پنل LCD سامسونگ

تعطیلی بخش تولید پنل LCD سامسونگ

رسانه‌های کره‌ای با استناد به منابع صنعتی، اکنون گزارش می‌دهند که سامسونگ دیسپلی بالاخره تصمیم گرفته است تا تجارت پنل‌های LCD خود را در ماه ژوئن تعطیل کند و این شرکت دیگر به‌دنبال رقابت در بازاری نیست که تحت سلطه پنل‌های ارزان‌تر از همتایان چینی و تایوانی است. پیش از این، انتظار نمی‌رفت این تجارت تا سال 2022 به‌اتمام برسد. این تصمیم شش ماه زودتر گرفته شده زیرا کاهش قیمت LCD مانع از ادامه تولید سامسونگ شده است.

Samsung Electronics، بازوی لوازم الکترونیکی مصرفی این شرکت، در گذشته بزرگ‌ترین خریدار پنل‌های LCD از Samsung Display بوده است. بااین‌حال، این شرکت اکنون به‌طور فزاینده‌ای پنل‌های LCD ارزان‌تر را از تأمین‌کنندگان چینی و تایوانی تأمین می‌کند. با تعطیلی کسب‌وکار LCD خود، Samsung Display اکنون به‌طور انحصاری بر تولید نمایشگرهای کوانتوم دات و OLED تمرکز خواهد کرد. انتظار می‌رود کارکنانی که روی تولید LCD کار می‌کردند نیز به بخش QD منتقل شوند.

نظر شما پیرامون تعطیلی بخش تولید پنل ال‌سی‌دی سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mega08

هولی شت

کوانتونم داتش که پنل lcd داشت ی چیز فوق العادس. دیکه کوانتوم اولد چه شود. اونم با این همه تجربه و تکنولوژی تو ساخت پنل های اولد.

ولی قیمت نجومی.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی