حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

وسایل الکترونیکی که باید در سفر همراه خود داشته باشید

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

بسیاری از افراد تصور می کنند که مسافرت، زمان مناسبی برای دور بودن از تجهیزات و زندگی ماشینی است. اما اگر اینگونه باشد باید مسائل متعددی را در طول سفر تحمل کنید. وسایل الکترونیکی همیشه هم بد نیست و می توانید با استفاده از آن ها سفر راحت تری را تجربه کنید.

تفاوتی ندارد که شما با استفاده از خودروی شخصی یا قطار به مسافرت بروید، یا بلیط پرواز رزرو کرده و با استفاده از هواپیما سفر کنید، در هر صورت باید برخی تجهیزات الکترونیکی سفر را همراه داشته باشید. این وسایل هم برای سفرهای کاری و هم تفریحی مورد نیاز است. پس هنگامی که لیست موارد موردنیاز برای سفر را بررسی می کنید، توصیه می کنیم موارد زیر را نیز به آن اضافه نمایید.

پاوربانک از موارد مهم تجهیزات الکترونیکی سفر

مطمئنا یکی از وسایلی که در سفر همراه خواهید داشت، تلفن همراه یا لپ تاپ می باشد. در طول سفر، به ویژه در سفرهای طولانی ممکن است به علت استفاده زیاد از تلفن همراه و یا ضعیف بودن باتری، نیاز به شارژ مجدد باتری آن داشته باشید. بسیاری از افراد از برق خودرو جهت شارژ تلفن همراه استفاده می کنند که لطمه زیادی به باطری تلفن همراه وارد می کند.

بهترین گزینه برای شارژ تلفن همراه، لپ تاپ، اسپیکر و وسایل برقی دیگر در طول سفر، استفاده از پاور بانک می باشد. پاوربانک با ظرفیت و برندهای متفاوتی در بازار ارائه می شوند که می توانید با هزینه ای مناسب آن ها را تهیه کنید. با این کار علاوه بر محافطت از باطری تلفن همراه خود، دغدغه ای برای خاموش شدن آن نخواهید داشت. البته دقت کنید که قبل از مسافرت حتما پاور بانک خود را شارژ کنید.

هارد اکسترنال

هارد اکسترنال نیز یکی از مهم ترین تجهیزات الکترونیکی سفر با ماشین، هواپیما و یا قطار می باشد. اگر با خودرو سفر کنید این هارد برای پخش موسیقی در ماشین بسیار مناسب است. زیرا حافظه بالای آن اجازه می دهد که تعداد بیشتری موسیقی را پخش کنید و از تکراری بودن آن ها خسته نشوید.

همچنین این هاردها برای سفرهای طولانی با هواپیما یا قطار نیز مناسب می باشند. بطور مثال اگر بلیط قطار یا بلیط هواپیما تهران را رزرو کرده باشید، می توانید با استفاده از لپ تاپ یا تلفن همراه فیلم مورد علاقه خود را در طول پرواز طولانی آن مشاهده کنید. علاوه بر این، هاردهای اکسترنال وسیله مناسبی برای انتقال عکس ها و ویدئوهایی است که در طول سفر تهیه می کنید، تا علاوه بر ذخیره مطمئن آن ها، فضای داخلی تلفن همراه نیز خالی شود.

شارژهای خورشیدی

این شارژرها یکی از تجهیزات الکترونیکی سفر بین شهری بوده که در سفر به طبیعت کاربرد زیادی دارد. این شارژر با استفاده از نور خورشید، برق تولید کرده که توسط پورت های خروجی مخصوص آن می توانید تلفن همراه، لپ تاپ و یا اسپیکرهای خود را شارژ کنید. سهولت استفاده و عدم نیاز به شارژ شدن توسط برق شهری باعث شده است که این وسیله محبوبیت بیشتری نسبت به پاوربانک داشته باشد.

مونوپاد

یکی از وسایل و تجهیزات جانبی تلفن های همراه که کاربرد زیادی دارد، مونوپاد می باشد. این مونوپادها انواع مختلفی داشته و برخی از آن ها پایه نگهدارنده نیز دارند. با تهیه این نیازی به شخص دیگر برای عکاسی ندارید و با فشار دادن دکمه انتهای دسته مونوپاد، می توانید عکس با کیفیتی تهیه کنید. علاوه بر این، می توان به رینگ لایت ها نیز اشاره کرد که با داشتن سه پایه و لامپ حلقوی برای تنظیم نور، گزینه مناسبی برای تهیه عکس با کیفیت می باشند. این رینگ لاین ها نیاز به برق داشته که می توانید از پاور بانک برای تهیه برق آن استفاده کنید.

هدفون

هدفون نیز یکی از تجهیزاتی است که توصیه می کنیم در سفرهای زمینی و یا هوایی به همراه داشته باشید. این هدفون ها به ویژه در سفرهای هوایی که از هواپیماهای با ظرفیت بالا استفاده می شود، کاربرد بالایی دارند. بطور مثال اگر بلیط هواپیما مشهد تهران را خریداری کردید، با توجه به حضور تعداد زیادی مسافر، ممکن است سر و صدای زیادی در هواپیما وجود داشته باشد. صدای کودکان، صدای همهمه مسافران و حتی صدای موتور هواپیما آزار دهنده است، که با استفاده از این هدفون ها می توانید موسیقی مورد علاقه خود را پخش کرده و صدای دیگری احساس نکنید.

دوربین عکاسی

تجهیزات الکترونیکی سفر انواع مختلفی دارد که دوربین عکاسی یکی از آن ها می باشد. با وجود اینکه بیشتر تلفن های همراه دوربین با کیفیتی دارند اما بسیاری از افراد هنوز از دوربین های عکاسی استفاده می کنند. این دوربین ها قابلیت های بیشتری برای عکاسی دارند و می توانید عکس های با کیفیت بیشتری تهیه کنید. دوربین های عکاسی ورزشی که ضد آب می باشند و قابلیت بالایی در تهیه عکس و فیلم با کیفیت بالا دارند نیز گزینه مناسبی برای سفر به طبیعت می باشند. اگر در تهیه دوربین عکاسی بودجه لازم را ندارید، این دوربین ها با قیمت مناسب تری در بازار وجود دارند.

استفاده از آداپتورهای پلاگین

آداپتورهای پلاگین یکی از مهم ترین تجهیزات الکترونیکی سفر بین المللی بوده که به ویژه برای افرادی که سفرهای متعدد خارجی دارند، مورد نیاز است. این آداپتورها که گاها به عنوان دستگاه مدیریت برق نیز شناخته می شوند، گزینه مناسبی برای سفر به ویژه سفرهای بین المللی می باشد. با توجه به اینکه استاندارد وسایل الکترونیکی مانند شارژر و پریز در کشورهای مختلف، متفاوت است، شاید نتوانید از شارژر تلفن همراه خود استفاده کنید. توصیه می کنیم بسته مربوط به این آداپتورها را تهیه کنید تا در کشور مقصد نیازی به تهیه شارژ مخصوص نداشته باشید.

ردیاب چمدان

گاهی اوقات ممکن است به دلایل مختلفی چمدان خود را در طول سفر گم کنید. در صورتی که مدارک شناسایی خود را در آن چمدان قرار داده باشید، می تواند اتفاق وحشتناک تری برای شما روی دهد. برای پیشگیری از این مشکل توصیه می کنیم از ردیاب های چمدان استفاده کنید. این ردیاب ها وسیله ای کوچک بوده که با به صورت جی پی اس عمل کرده و می توانید از طریق تلفن همراه خود محل آن را مشاهده کنید. این ردیاب ها نیاز به شارژ داشته و در صورت اتمام شارژ باطری، اخطار آن از طریق تلفن همراه برای شما ارسال می شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
تیم ترنجی