حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هزینه گیمر ها برای کنسول‌ها و PC در مقایسه با اسمارت‌فون‌ ها بسیار ناچیز است!

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اسمارت‌فون، سرگرمی و بازی، کنسول بازی

در سالهای اخیر، بازی‌ های موبایلی با افزایش صرف هزینه گیمر ها در آنها همراه بوده است. در واقع دنیا در روز های اخير رکورد جدیدی را تجربه می‌کند. خصوصاً با همه‌گیری کرونا بازیکنان هرگز تا این اندازه برای بازی‌ های خود در گوشی‌ های هوشمند خرج نکرده‌اند. این مبلغ به طور تخمینی برای سال 2022 حدود 136 میلیارد دلار می‌شود. با ترنجی در بررسی این آمار همراه باشید.

چند سالی است که بازی های موبایل چه از نظر تعداد بازیکنان و چه از نظر هزینه، رشد تصاعدی را تجربه کرده اند. برای اینکه به شما درک واضحی بدهیم، باید گفت که بازیکنان در سال 2019 در مجموع کمتر از 60 میلیارد دلار برای بازی های موبایل خرج کردند. اما این مبلغ در طول دوره کریسمس همان سال، به اوج 210 میلیون دلار رسید. این رقم نسبت به ارقام ثبت شده در سال 2018 در همان زمان از سال، 431 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

با این حال، همانطور که آخرین گزارش از شرکت بین‌المللی داده (IDC) نشان می‌دهد، بازار بازی‌ های موبایل در دو سال گذشته به‌طور پیوسته رشد کرده است. این رشد به‌ویژه تحت تأثیر همه‌گیری کووید-۱۹ بوده است.

بنابراین برای سال 2022 این شرکت تحقیقاتی تخمین می‌زند که بازی‌ های موبایلی نباید کمتر از 136 میلیارد دلار درآمد داشته باشند. به طور کلی، بازی‌ های اندرویدی و iOS به تنهایی ۶۱ درصد از بازار جهانی بازی‌ های ویدیویی را تشکیل می‌دهند. به سادگی در سه ماهه اول سال 2022، گیمر های موبایلی 1.6 میلیارد دلار در هفته خرج کردند! هزینه 136 میلیارد دلاری دنیای بازی های موجود در گوشی های هوشمند در حالی تخمین زده می‌شود که در بازار رایانه‌ های شخصی و کنسول‌ها این هزینه ها به‌ ترتیب صرفا ۴۲ و ۴۰ میلیارد دلار تخمین زده شده است. این آمار یعنی حتی اگر تمام هزینه های کاربران کنسول ها و رایانه های شخصی را با یکدیگر جمع کنیم، باز این رقم تا حد بسیار زیادی با رقم هزینه کاربران در بازی های موبایلی فاصله دارد.

مقایسه هزینه گیمر ها در کنسول‌ها و PC در مقایسه با اسمارت‌فون‌ ها در سال های اخیر

مقایسه هزینه گیمر ها در کنسول‌ها و PC در مقایسه با اسمارت‌فون‌ ها در سال های اخیر

گیمر ها به طور قابل توجهی بجای کنسول ها و رایانه ها از گوشی های هوشمند استفاده می‌کنند

البته IDC انتظار دارد زمانی که مایکروسافت و سونی مشکلات مربوط به تولید PS5 و Xbox Series X را برطرف کنند، فروش کنسول‌ ها افزایش پیدا کند. طبق پیش‌بینی آنها در مجموع کل صنعت بازی های ویدیویی در سال 2022 به ارزش 222 میلیارد دلار خواهد رسید.

رئیس تحقیقات بازار IDC توضیح می‌دهد که چرا بازار موبایل در حال رونق است. او فکر می‌کند که بحران کووید جهانی مانند یک کاتالیزور بود. در حالی که روند رو به رشد در جای خود قرار دارد. اما این یک واقعیت است که همه‌گیری بیماری کرونا و در نتیجه آن قرنطینه افراد، کاربران بیشتری را وارد دنیای بازی کرده است! او ادامه می‌دهد که:

فکر می‌کنم افراد زیادی هستند که هرگز واقعاً یک بازی موبایلی انجام نداده‌اند. تا اینکه احتمالاً برای اولین بار در طول همه‌گیری کووید 19 این کار را انجام دادند. هرچند در نهایت، ما شاهد توسعه این پدیده در طول زمان بوده‌ایم.

به نقل از منبع، او همچنین اضافه می‌کند که بازی های موبایلی تنوع بیشتری از دسته های بازیکن مانند نسبت قابل توجهی از بازیکنان زن و بچه های خردسال را نسبت به رسانه های دیگر نشان می‌دهند. علاوه بر این، تایید می‌کند که قدرت رو به رشد تلفن های هوشمند خواه یا ناخواه این جذابیت ها را برای بازی های تلفن همراه ایجاد می‌کند. باید گفت که برخی از گوشی های گیمینگ اخیر مانند مانند کنسول های جیبی واقعی هستند. آنها بیش از هرچیزی برای بازی های موبایلی طراحی و توسعه یافته‌اند.

 

نظر شما راجع به میزان هزینه گیمر ها در توليدات مختلف چیست؟ شما چه میزان در بازی ها هزینه ‌می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری