حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیاتک Dimensity 1050 با پشتیبانی از اتصالات mmWave و sub-6GHz 5G رسما معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | پردازشگرها، مدیاتک

کمپانی مدیاتک به‌لطف پردازنده‌های سری Dimensity خود توانسته تا سهم قابل‌توجهی از بازار فروش تراشه را از آن خود کند و اکنون، این شرکت تایوانی با معرفی چیپست جدیدی با نام Dimensity 1050، به‌همراه قابلیت‌هایی ازجمله پشتیبانی از ترکیب اتصالات mmWave و sub-6GHz 5G که برای اولین بار در تراشه‌های مدیاتک شاهد آن هستیم، مجموعه خود را گسترش داده است.

مدیاتک Dimensity 1050

Dimensity 1050 اساساً یک مدل مشابه با تراشه Dimensity 1100، اما با مشخصات پایین‌تر است. بااین‌حال، این تراشه همچنین اولین پردازنده مدیاتک است که با پشتیبانی از اتصالات mmWave و sub-6GHz 5G عرضه می‌شود.

MediaTek Dimensity 1050 یک پردازنده هشت هسته‌ای است که بر اساس فرآیند 6 نانومتری تولید شده و دارای دو هسته عملکردی ARM Cortex-A78 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز می‌باشد. درحالی‌که این شرکت به هسته‌های کارآمد اشاره نکرده است، اما احتمالاً شش هسته ARM Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز را نیز در اینجا شاهد باشیم.

این چیپست همچنین از ARM Mali-G610 برای پردازش گرافیکی خود بهره برده و از مجموعه HyperEngine 5.0 MediaTek برای ارائه ابزارها و ویژگی‌های بهینه‌سازی اضافی به‌منظور عملکرد بهتر در بازی‌ها نیز پشتیبانی می‌کند.

مدیاتک Dimensity 1050

مدیاتک Dimensity 1050

این پردازنده با پشتیبانی از صفحه‌نمایش با وضوح +Full HD و رفرش‌ریت تا 144 هرتز همراه با پشتیبانی از رمزگشایی ویدیوی AV1 با شتاب سخت‌افزاری، پخش +HDR10 و Dolby Vision ارائه می‌شود.

ISP در این چیپست از سنسورهای دوربین 108 مگاپیکسلی یا پردازش تصویر همزمان با دوربین دوگانه 20 مگاپیکسلی + 20 مگاپیکسلی، فیلمبرداری با وضوح 4K تا نرخ 30 فریم‌برثانیه، HDR، فیلمبرداری دوگانه HDR، کاهش نویز چند فریمی، نقشه‌برداری عمق و کاهش نویز با استفاده از هوش‌مصنوعی نیز پشتیبانی می‌کند.

این تراشه همچنین برای اولین بار در سبد محصولات مدیاتک، اتصالات جدید شامل شبکه‌های mmWave و sub-6GHz 5G درحالت SA (مستقل) و NSA (غیر مستقل) ارائه می‌کند و ادعا می‌شود که تا 53 درصد سرعت پایین‌تر را در مقایسه با LTE + mmWave تجمیع می‌کند. Dimensity 1050 همچنین از Wi-Fi 6E، آنتن 2×2 MIMO برای اتصال وای‌فای فوق‌سریع، بلوتوث 5.2، USB Type-C و رادیو FM نیز پشتیبانی می‌کند.

این شرکت اطلاعات بیشتری در مورد این پردازنده فاش نکرده است، اما گفته می‌شود که از سه‌ماهه سوم سال 2022 در گوشی‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه، در دسترس خواهد بود.

نظر شما درمورد مدیاتک Dimensity 1050 و مشخصات این تراشه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
alikarimi

سلام، چیپست خوبی هستش و بهترین مشخصه این چیپست همون پشتبانی از sub6 وmm wave یا موج میلیمتری کوتذه هستش،ولی خب درکل برای گوشیهای میاترده حتما استفاده میشه که خوبه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی